سازمان ملل: نباید رنج پناهجویان سوری، افغان و سایرین را فراموش کرد

کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد وقتی درمورد پناهندگان اوکراینی صحبت می‌شود نباید رنج پناهجویان سوری، افغان و سایرین را فراموش کرد.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با بیان این‌که «تعداد زیادی از پناهندگان اوکراینی به روسیه رفته اند»، تأکید کرد: «وقتی درمورد پناهندگان اوکراینی صحبت می‌کنیم، نباید رنج پناهجویان سوری، افغان و سایرین را فراموش کنیم.»

به گزارش الجزیره، فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل گفت: «نهاد‌های دولتی و سازمان‌های امدادی در اوکراین در شرایط بسیار سختی کار می‌کنند.»

کمیسر عالی سازمان ملل افزود: «زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین باید محافظت شود و عدم انجام این کار باعث عمیق‌تر شدن رنج می‌شود.»

فیلیپو گراندی با بیان این‌که «اوکراینی‌ها سعی می‌کنند به فرار ادامه دهند، مگر این‌که درگیری‌ها به سرعت پایان یابد»، گفت: «۵۲۰ هزار پناهنده اوکراینی در کشور‌های همسایه هستند و این تعداد ساعت به ساعت در حال افزایش است. باید خود را برای پناهندگی ۴ میلیون اوکراینی آماده کنیم.»

تنش میان روسیه و اوکراین که از سال‌ها پیش آغاز شده بود، از هفته گذشته با مداخلات غرب افزایش داشته است. در تازه‌ترین، اقدام رئیس‌‌جمهور روسیه گامی متقابل در برابر مداخلات آمریکا برداشت و فرمانی را امضا کرد که به موجب آن آمریکا و برخی دیگر از کشور‌ها تحت تحریم قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار