تشکیل جلسه برای تعیین تکلیف ورزشکاران روس و بلاروس

کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) برای تصمیم گیری درباره سرنوشت ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۲ پکن، تشکیل جلسه می‌دهد.

اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک IPC تحت فشار است تا روسیه و بلاروس را از حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۲ محروم کند.

در همین راستا کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) روز چهارشنبه برای بحث در مورد تنش بین روسیه به اوکراین با کمک بلاروس، تشکیل جلسه می‌دهد، زیرا فشار‌ها برای تعلیق این دو کشور از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۲ پکن افزایش یافته است.

IPC تایید کرد که روز چهارشنبه اعلام خواهد شد که آیا این دو کشور از شرکت در بازی‌های پارالمپیک که قرار است بین ۴ تا ۱۳ مارس برگزار می‌شود، محروم خواهند شد یا خیر.

IPC گفت: "هیئت مدیره روز ۲ مارس تشکیل جلسه می‌دهد، زیرا این زودترین زمانی است که ما همه اعضای هیئت مدیره را کنار هم خواهیم داشت. "

 نتایج این نشست عصر چهارشنبه به وقت محلی اعلام خواهد شد. 

حدود ۶۵۰ ورزشکار از ۴۹ کمیته ملی پارالمپیک، از جمله روسیه و بلاروس، قرار است در مسابقات پارالمپیک پکن شرکت کنند.

تصمیم برای برگزاری نشست روز چهارشنبه قبل از آن گرفته شد که هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) رسما توصیه کرد که ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس از حضور در تمامی رویداد‌های ورزشی بین المللی محروم شوند.

IOC همچنین توصیه کرد که در مسابقاتی که نمی‌توان ورزشکاران روسیه و بلاروس را حذف کرد، آن‌ها باید به عنوان ورزشکار بدون کشور شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار