۹۸ درصد از پیش‌نویس توافق نوشته شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین توضیحاتی را ارائه کرد.

سعید خطیب زاده در جمع خبرنگاران گفت که «پیشنویس توافق به صورت مشترک آماده و بالای ۹۸ درصد به صورت مشترک نگاشته شده است.در خصوص موضوعاتی در حوزه رفع تحریم‌ها، تضامین و برخی از ادعا‌های سیاسی در حوزه فعالیت‌های صلح آمیز ایران صحبت شده و باید در یک بستر مناسب آماده شود .ما در وین نیستیم که یک توافق جدید کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اگر واشنگتن می خواهد به برجام برگردد این مسیر پر از راستی آزمایی است. آمریکا مسئول وضعیت فعلی است و باید اطمینان ما را جلب کند. اگر خطوط باقی مانده ایران رعایت شود در نقطه خوبی برای توافق قرار داریم.

پیش از این رویترز با انتشار پیش نویسی ۲۰ صفحه‌ای مدعی شده بود که ایران و طرفین مذاکرات وین بر سر پیش نویس نهایی به توافق رسیده اند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین هم در واکنش به این خبر رویترز گفت که انتشار این گونه گزارش‌ها با هدف تخریب و تاثیرگذاری بر مراحل حساس و پایانی مذاکرات انجام می‌شود.

خطیب زاده با بیان اینکه «دغدغه‌های مردم و نمایندگان همه طیف‌ها (درباره توافق احتمالی) را شنیدیم» گفت: به خاطر بدعهدی و چندین سال خسارت غرب، اکنون مذاکرات را قابل اتکاتر پیش می‌بریم.در وین نیستیم که متن جدید را مذاکره کنیم، بلکه در وین هستیم که توافق قابل اتکا تری از سال ۲۰۱۵ داشته باشیم.اگر به نقطه مورد نظر در وین برسیم قطعا متن توافق را  نمایندگان مردم می‌بینند.

بیش از ۲۵۰ نفر از نمایندگان مجلس اول اسفند بیانیه‌ای را درخصوص توجه و رعایت نکات مهم در مذاکرات لغو تحریم‌ها، خطاب به رئیس جمهور قرائت کردند.

لازم به ذکر است مطابق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی موظف است انجام تعهدات از سوی طرف غربی در لغو تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های نفتی و بانکی و برگشت پول صادرات ایران به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس گزارش کند و در صورت تایید و تصویب مجلس، می‌تواند نسبت به گام‌های کاهشی در زمینه هسته‌ای اقدام نماید.

ایرانیان مقیم اوکراین را از مرز بلاروس خارج کردیم

خطیب زاده گفت: نگرانی های دانشجویان مقیم ایران در اوکراین قابل درک است. حتی اگر به چندین ایرانی در جاهای مختلف دسترسی نداشته باشیم ناراحت کننده است و باید تلاش کنیم در اسرع وقت وضعیت آن ها را بهبود ببخشیم.

به گفته وی  «طی چند روز گذشته تلاش زیادی توسط سفارت ایران در اوکراین صورت گرفت تا جایی که موفق شدیم شهروندان را از مناطق جنگی و مرز بلاروس و خارکف خارج کنیم.»

خطیب زاده گفت: طی چند شب گذشته وزارت خارجه و سفارت خانه ما خواب نداشته است. از وزیر تا پایین ترین سطح آن را پیگیری می کنیم. صف طولانی برای ورود به لهستان تشکیل شده است. مرز لهستان با اوکراین مرز اصلی اوکراین است و ماشین هایی برای ایرانیان در نطر گرفته شده است. تعدادی در ورشو و بوداپست اسکان داده شده اند. تعدادی از ایرانیان در دسترس ما نبودند یا اطلاعات خود را ندادند.

گفت‌وگو راه حل بحران اوکراین است

خطیب زاده گفت که «گفت‌وگو میان روسیه و اوکراین مورد توصیه ما از روز اول بوده است. راه حل صلح آمیز و گفت‌وگو سیاسی راه حل این تنش است.روابط طبیعی ایران با روسیه با فارغ از فشارهای طرف های ثالث باقی خواهد ماند.»

دیشب نیز حجت الاسلام رئیسی با اعلام اینکه تحریکات ناتو از جمله عوامل بروز بحران اوکراین بوده گفت که ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک برای حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین حمایت می‌کند.

در پی شروع بحران اوکراین در پنجشنبه گذشته، تعدادی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین در کنار سایر مردم این کشور در تلاش برای خروج از اوکراین هستند.

علیرغم تلاشی که سفارت کشورمان در اوکراین و کشور‌های همسایه آن برای خروج دانشجویان ایرانی از اوکراین انجام می‌دهند، این روند با مشکلاتی روبرو است.

از جمله اینکه تا ساعت ۸ صبح امروز در شهر‌های این کشور حکومت نظامی دایر بوده است.بنا به گفته وزارت خارجه با این وجود بیش از ۲۰۰ دانشجو با هماهنگی سفارت سوار قطار شدند و به مرز‌های غربی در حال اعزام هستند.

همچنین با کشیده شدن دامنه درگیری‌ها به کی یف پایتخت اوکراین، منوچهر مرادی سفیر ایران در کی‌یف، در محل پناهگاه این دانشجویان حاضر شده و با آن‌ها صحبت کرد.

تاکنون نیز نزدیک به ۱۰۰ نفر از شهروندان ایرانی به ورشو اعزام شده اند.بنا به گفته مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم حدود ۲۰۰۰ دانشجوی ایرانی در اوکراین تحصیل می‌کنند.

جزایر سه گانه جزء لاینکف ایران است

۶ روز پیش شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا طی نشستی در بروکسل در بیانیه مشترکی مدعی مالکیت امارات بر جزایر سه گانه ایرانی شده بودند.

خطیب زاده با بیان اینکه « این بیانیه تعرض به تمامیت ارضی ایران  و از اساس مردود است» گفت:  چنین بیانیه‌هایی غیرحرفه‌ای بودند. جزایر سه گانه جزو لاینفک ایران عزیز است و هیچ اختلافی در این زمینه نیست . اتحادیه اروپا جایگاهی ندارد که درباره وحدت سرزمینی ایران اظهار نظر کند. این بیانیه هم از نظر حقوق بین‌الملل مردود است و هم از لحاظ افکار عمومی پذیرفتنی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
اجازه گرفتین!؟
Germany
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
انشاالله توافقی پیش نمی اید
باید از علم جهت توافق صرف نظر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
پیش‌بینی هفت سال پیش نظریه‌پرداز آمریکایی:
غرب، اوکراین را به سوی نابودی پیش می‌برد
"جان مرشایمر" استاد مشهور و نظریه‌پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل هفت سال پیش گفته بود که غرب، اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می‌کند که نتیجه آن نابودی این کشور خواهد بود.
"جان مرشایمر" این کارشناس روابط بین الملل هفت سال پیش و طی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفته بود: آنچه اکنون اتفاق می‌افتد آن است که غرب دارد اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می‌کند که نتیجه نهایی آن نابودی اوکراین خواهد بود.

مرشایمر طی این سخنرانی‌اش تصریح کرده بود: سیاستی که من از آن حمایت می‌کنم یعنی بی‌طرف‌سازی اوکراین و ساخت اقتصاد این کشور و خارج کردن آن از رقابت بین روسیه از یک‌سو و ناتو از سوی دیگر، بهترین چیزی است که می‌تواند برای اوکراینی‌ها رخ دهد.

وی افزود: آنچه ما (غرب و ایالات متحده) انجام می‌دهیم تشویق اوکراینی‌ها به سخت‌گیری بر روس‌هاست. داریم آن‌ها را تشویق می‌کنیم که فکر کنند در نهایت به بخشی از غرب تبدیل خواهند شد، چون ما در نهایت پوتین را شکست می‌دهیم و راهمان را پیدا می‌کنیم، بنابراین زمان به‌نفع ماست.

این نظریه‌پرداز امریکایی در ادامه این سخنرانی اش عنوان کرده بود: اوکراینی‌ها هم با این نگاه همراه شده‌اند و تقریبا به‌طور کامل به سازش با روس‌ها بی‌میل هستند و به جای آن می‌خواهند سیاست سخت‌گیرانه در پیش گیرند.

مرشایمر در آن زمان پیش‌بینی کرد :همان‌طور که پیش‌تر گفتم، نتیجه نهایی این خواهد بود که کشورشان ویران می‌شود. آنچه ما انجام می‌دهیم در واقع، تشویق چنین نتیجه‌ای (ویرانی اوکراین) است. برای ما بسیار بهتر است که برای بی‌طرف‌سازی اوکراین تلاش کنیم. به نفع ما (آمریکا) است که در اسرع وقت این بحران را از میان برداریم و البته به نفع روس‌هاست که چنین کنند و از همه مهم‌تر، به نفع اوکراین است که این بحران را پایان دهد.

پیش‌بینی این نظریه‌پرداز آمریکایی در حالی مطرح شده است که پیش از بحران اوکراین، روسیه بار‌ها از غرب خواسته بود در راستای توسعه ناتو به سوی شرق اروپا که نزدیک مرز‌های روسیه است، گام برندارد، اما غرب نسبت به ارائه تضمین به مسکو بی توجه بوده.

کرملین پیشتر بار‌ها اعلام کرده بود که این اقدام ناتو امنیت ملی روسیه را در مخاطره قرار می‌دهد و غرب باید در یکسری سیاستهایش تجدیدنظر کند.

منبع: ایرنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دولت های پیشرفته ادعای صلح و دنیای بی سلاح را دارند اما خودشون هر وقت بخوان ظلم و ستم میکنند خون میریزند خانه خراب میکنند و بعد میگن تروریست رو کشتیم اینها همیشه میخوان کشور های چون ما همیشه ضعیف و تو سری خور باشیم اونها اتم دارند و با اون هم الان جهان رو تهدید میکنند هیچ عدالتی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
با اجازه بزرگترها ، بله !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
پوتین نامرد ، ما را با اکراین تاخت زد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
در حقیقت این دو درصد از ۹۸ درصد خیلی مهمتر است و اگر هوشیار نباشند و دام شرایط بیفتند مشکلات هزاران برابر خواهد شد و اندکی بی نهایت ثروتمندتر خواهند شد واکثریت بی نهایت فقیرتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
باید کشور ایران هم به بمب اتم مجهز شود.وگرنه حکایت ما هم درآینده میشود مثل پادشاهان بی لیاقت گذشتمون که دست بوس غرب بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ببینم یه هشت سالی دیگه نمی تونید لفتش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
با نشریه های و خبرگزاری های خارجی مصاحبه کنید و اعلام کنید آمریکا نه جبران خسارت میکنه و نه تعهد میده و نه ضمانت فقط دوست داره ما هسته ای رو تعطیل کنیم و یک بمب هم به خودمان وصل کنیم ماشه رو هم بدیم دست بنت رییس جعلی اسرائیل و از فردا هم اصلاح طلبان بشن حاکم بر امورات که یعنی ایران بدتر از افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
در برجام دلتون رو به حمایت های غرب خوش کنید مثل اوکراین سرتون میاد. غرب قرار بود در جنگ پشت سر اوکراین بایستد و اوکراین روی حمایت های غرب حساب باز کرده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خوبه موفق باشید. اون دو درصد هم با پیشنهاد ها و روش های جدید حلش کنید بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این کسانی که نظر مخالف برجام می دن همون هایی هستند که دلار خریدن و منتظر افزایش قیمت هستند و یا ملک و آپارتمان زیاد دارن و میخوان خون ملت را بمکند وگرنه چه کسی از ارزانی و رفاه و صلح بدش میاد همین و بس حالا هر چی بگید دیگه همه ی هموطنان این افراد سودجو و فرصت طلب را شناخته اند و کسی به این جور نظرات اعتنایی نمی کند
انشاالله برجام زودتر نتیجه بده تا شاید این آدمهای رذل سکته کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
الاهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خدایی دیگه پول هواپیما و اقامت و هتل و اینا را نداریم بگید مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ههه ححح
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
#بازهم عجله بازهم فریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
منبع؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ما به بمب اتم نیاز داریم
بازدارندگی ایجاد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyar Zagrosi
۱۸:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کی بفهمه ،اینا همه دلشون با غرب ظاهرشون باشرق و هیچیشون با کشور و زادگاه خودشون!!!!!
افسوس بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
یک حرکت کوبنده برای امارات لازمه که رو شو کم کنه دست از جزایر برای همیشه برداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اعتماد به آمریکا ، اروپا و فضول منطقه و جهان (مثلث شوم پنج ضلعی) چند درصد می باشد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تمام کن تا جنگ جهانی راه نیافته دستور از روسیه نگیر روی پاه خودت وایستاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اول آمریکا اقدام کند بعد ایران
تجربه برجام
تجربه اوکراین
تجربه ی کره شمالی
تجربه صدام تجربه قذافی
...
این همه تجربه که آمریکا به هیچ تعهدی عمل نمی کند کافی نیست.
به خودمان می آییم می بینیم با وعده های اقتصادی که هیچ وقت به واقعیت نپیوست مثل اوکراینی ها بی وطن شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اون 2 درصد رو بذار برای بعد همین 98 درصدو امضا کنید بریم پی کارمون! وقت نیست! دلار گرونه! زندگی خرابه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
قرار نیست منافع ملی فدای شکم تو بشه.
وقتی مثل اوکراین با غرب توافق کردیم و نابود شدیم می بینی شکمت سوراخ سوراخ شده و دیگه پر نمی شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
گوه خوردند کشورهای خلبج با اروپا گور پدر همه شون شرف دارند بیان جزیره ها را بگیرند تا اون شیخ امارات مردیکه عیاش را مثل سگ سرشررا توی لجن بکنیم.حالا آدم شده زن باز قاتل مردم مظلوم یمن.میخوان پا بزارند روی خرخره ایران با تسخیر جزایر سوق الجیشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کشورهای خلیج ؟!!!! شما اول یاد بگیر اسمش خلیج پارس هست بعد اظهار نظر کن و ادعا داشته باش. خلیج همیشه پارسی ، برای همیشه پارس خواهد ماند به لطف خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دادا تو اول اسم خلیج فارس رو کامل بگو رگ غیرت بیرون زدنت برای سه تا جزیره پیشکشت جزیره بدون اسم خلیج فارس به درد جرز دیوار میخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
2درصد هم رهبری دستور دهد تکمیل میشود اگر موافق باشد وگرنه بدبختی ملت را رقم زده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دودرصد ان هم نظر رهبری هست که وقتی گقت من مخالف برجام هست کل 98درصد مالیده میشود بستگی به نظررهبری دارد ایا میخواهد معیشت مردم بهبود پیدا کند یانه یا همان نظر انگلیسی که باید مردم ایران را گرسنه نگه داشت تا حکومت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هرچی با برجام قبلی معیشتتون بهتر شد با این هم می شه.
وقتی جریان تحریف شکسته شد جریان تحریم هم شکسته می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
"شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا " "در بیانیه مشترکی مدعی مالکیت امارات بر جزایر سه گانه ایرانی " ... عجب !
ما هم اینو میگیم : اللهم اشغل الظالمین بالظاللمین ...

بعد برخی از دوستان در مورد اوکراین عرض می کنند اوه ایران این شکلی نباید موضع می گرفت اون شکلی .. !
ای دل غافل ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بشنو و باور نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اتحادیه اروپا اگه خیلی درست و در و پیکر داره یه فکری برای اوکراین بکنه که مینسک و لوهانسکش مثل کریمه ازش جدا نشه؛ لازم نیست برای جزیره‌هایی که اصلاً به عمرشون هم ندیدن تز بدن. امارات و بحرین و قطر و کویت این جوجه کشورهایی که به واسطه‌ی بخشندگی خلیج فارس به مال و نعمت رسیدن یادشون نره یه زمانی استان کوچکی از امپراطوری ایران بودند؛ لازم باشه ماهم مثل روسیه با عملیات نظامی اقدام میکنیم تا این نیمچه کشورها که برای پدرشون زبون درآوردن رو غیرنظامی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خیلی از نظرت خوشم اومد خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
شماها بلدید مردم را فقیر کنید لطفا دیگه امارات وکویت وبحرین را مثل مردم ایران فقیرنکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هیهات من الذله..!
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دولت انقلابی و مجلس انقلابی هم رفتن بدترین توافق رو کردن و واسه ماست مالی دارن میگن که این توافق مورد نظر مجلس نیست چون نفرات دولت قبل مشاور بودن و از این دست قبیل
مردم رو مثل خودتون فرض نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تو این کشور همیشه هیچ کس مسئولیت هیچی را قبول نمیکنه
اخرشم گندکاریشون گردن مردمه یا دشمن یا دولت قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
قدیم راست گفتند سیاست پدر و مادر ندارد برجام برای حسن برکت الله بد بود و حالا آب کشیدن پاک شده ای روزگار
Germany
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ول کنید دیگه تو رو خدا چقدر سیاست خارجی شما ضعیف هست حالا روسیه داره تو کل جهان منزوی میشه شما هی میخواید اونو سلطان کنید حتی صادرات گاز ایران رو به روسیه وابسته کردید واقعا شک برانگیز و سوال برانگیزه این همه ضعف ناتوانی مسئولان ما توافق هسته ای چه صیغه ایه تو این موقعیت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سوختی اسرائیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
میشه به ملت اعلام کنید چی نوشته و تفاوت نوشته ها با برجام ظریف و عراقچی چی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
وین را بمباران اتمی کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
گاهش در زمینه هسته ای به معنی سیمان ریختن و تحویل ارانیم غنی شده به خارج است؟
این یعنی برگشت به برجامی که ده ها عیب و نقص داشت ؟
جزایر که هیچ شما فرض یک وجب از خاک ایران را هم نکنید اساسا انسان بر سر مایملک خود چه بحثی می تواند با دیگران دارد؟ این گونه موارد که نقض حاکمیت و دخالت در امور داخلی است را باید چون روسیه در اکران پاسخ دهیم بویژه که غرب و ناتو توان مقابله در دو جبهه را ندارد . در صورت عدم پاسخ قاطع ، مدتی بعد بحرین و قطر و عربستان هم ادعا هایی خواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
منبع؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دستتون خسته شده بدین من بقیه اشو بنویسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
توافق، روی نابودی ملت با یک مشت تروریست که تمام معاهدات هسته ای را نابود کردند
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۳:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خرهای اتحادیه اروپا و چند سوسمار خور چرا در مورد خاک عزیز ایران نظر می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اسمشون روشه دیگه اونام که همین آشغالارو میخورن که توهم میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
روسیه کار شکنی میکند هیج توافقی صورت نمیگیرد چون روسیه مخالف توافق هست تحریم بودن ایران منافع زیادی برای روسیه داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
وقتی جریان تحریف شکسته شد جریان تحریم هم شکسته می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
الان به نفت و گاز ایران نیاز دارند. کوتاه نیایید. باید تضمین بدند. محدودیتهای ایران رو کم کنند. یکسال فرصت راستی آزمایی بدند و مکانیزم ماشه رو حذف کنند تا نتونند راحت زیر همه چی بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اصلش همون ۲ درصد باقیمانده است. در واقع ۹۸ درصد دیگر مانده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نه سازش نه تسلیم نبرد با امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اصل کار همون دو درصده
Netherlands
مهدی
۱۲:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خوشم میاد از بازی خوردن هیچوقت خسته نمی شید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
افرین افرین
اون 2 درصدشو هم بدید یه خطاط با خط خوش بنویسه تا امریکا خوشش بیاد و توافق حاصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
زمان اصلاح طلبها میخواستن شیر بهشون بدن که اونا قبول نکردن
حالا اصولگرا ها که برجام خیلی بد بودن با شیر کاکائو سرته قضیه را هم اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جمع اش کن قرمساق مزدور ، ملت از گرسنگی می میرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عزیز جان مشکل مملکت توافق نیست الحمدا... توافق بی اثر شده نشانه اش هم اینکه الان حدود ۲ماه دلار کاهشی مشکل ارز ترجیحی که باعث میشه عده ای به رانت خواریشان ادامه دهند و الان هم مجلس حاضر به حذف آن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اسم ملت رو نیار وسط که تو خرج کردن حرف اول میزنن
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۱۱:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
قبل از تولفق نهایی متن رو منتشر کنید
آخرین اخبار