مستند "صدای برف" گوشه‌هایی از سختی‌های مرزبانان آذربایجان‌غربی را به تصویر می‌کشد

کارگردان مستند صدای برف گفت: مستند صدای برف گوشه‌هایی از سختی‌های مرزبانان آذربایجان‌غربی در دفاع از کیان میهن اسلامی را به تصویر می‌کشد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد نورعلی‌آهاری گفت: اسم صدای برف به این خاطر نامگذاری شد، چون مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در بدترین وضعیت ممکن و سردی هوا و معابری که به سختی قابل تردد است با همت خود مسیر‌های طولانی را در رفت و آمد هستند و این سختی‌ها دیده نمی‌شود.

او می گوید: با توجه به اینکه در زمستان مرز‌های ارومیه و آذربایجان غربی پوشیده از برف چند متری بوده و باعث بسته شدن راه‌ها می‌شود و عبور مرزبانان با خودرو امکان‌پذیر نیست و مجبور به پیمودن راه به صورت پیاده هستند، در این مستند خواسته شد تا سختی‌های کار مرزبانان به تصویر کشیده شود.

کارگردان مستند صدای برف، گفتد: این مستند ۲۰ تا ۲۵ دقیقه‌ای در مناطقی فیلم‌برداری شد که شیب بسیار تندی داشت و همراه با برف و سرمای بسیار شدید و سوزناک بود.

او گفت: فیلمبرداری مستند صدای برف در اوایل اسفند به مدت ۲ روز انجام شده و تا اواخر این ماه از شبکه ملی پخش می‌شود.

نورعلی‌آهاری با ذکر خاطره‌ای از ساخت این مستند در مرز‌های آذربایجان‌غربی، می گوید: در طول تصویربرداری درخواست یک لیوان آب کرده و توسط مرزبانان تهیه شد و زمانی که نحوه تهیه آن را پرسیدم عنوان کردند که یک پروسه سختی را برای این کار طی کرده به گونه‌ای که سه چهار نفر همراه با پتو، مقداری برف آورده و داخل تانکر ریختند و سپس زیر تانکر را با استفاده از چراغ‌های قدیمی گرم کرده و پس از آب شدن برف، آن را برای نوشیدن آوردند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: فیلم کوتاه ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.