آزادی ۱۳۷۸ زندانی طی ۱۱ ماه در فارس

مدیرکل زندان‌های فارس اعلام کرد که طی ۱۱ ماهه امسال و با همت مددکاران و کمک خیرین و همراهی شکات، زمینه آزادی ۱۳۷۸ زندانی جرائم عمد و غیرعمد از زندان‌های فارس فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - اسحاق ابراهیمی در جمع مددکاران زندان مرکزی شیراز گفت: مددکاری در زندان هنر است، چرا که با چالش‌های متفاوتی در زندان مواجه است از یک طرف باید زندانی را از لحاظ روحی، روانی، رفتاری، اخلاقی، مهارتی و توانمندسازی آماده بازگشت به جامعه کند و از طرفی دیگر علاوه بر رفع مشکلات اجتماعی، پرونده قضایی وی را بررسی و به مراجع قضایی منعکس کند.

او گفت: مددکار تنها فردی است که می‌تواند پل ارتباطی بین زندانی و خانواده او و شاکیان پرونده باشد و با توجه به این شاخصه‌ها، مددکاری از امور مهم و با اهمیت در زندان‌هاست و کار مددکار با دیگران کارکنان متفاوت است.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: ما باید بدانیم که این جایگاه قداست دارد، زیرا مددکار، کار خدمت به همنوع را دنبال می‌کند.

ابراهیمی گفت: حق آزادی، بعد از حیات بنیادی‌ترین حق در جامعه بشری است و تمام تلاش مددکار این است که زندانی با استفاده از ارفاقات و امتیازات قانونی به این حق دست یابد و به همین دلیل است که اهمیت کار شما مددکاران را دوچندان می‌کند.

او گفت: از ابتدای امسال، با همت مددکاران و کمک خیرین زمینه آزادی ۲۳۲ زندانی جرائم عمد از زندان‌های استان فراهم شده که این تعداد آزادی زندانی، جای خرسندی دارد.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: با ایجاد بستر لازم به منظور افزایش ایجاد زمینه صلح و سازش بین زندانیان و شکات آنان، خصوصاً زندانیان محکوم به قصاص که مدت زمان طولانی وضعیت آنان توسط اولیای دم مشخص نشده است، اولیای دم تعداد ۴۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص دعوت و زمینه جلب رضایت تعداد ۳۸ نفر از آنان فراهم شده است که از این تعداد، تاکنون ۱۰ نفر از آنان از زندان آزاد شده‌اند و در پرونده گذشت شاکی، استان فارس رتبه اول کشور را دارد.

ابراهیمی گفت: برای تعداد ۴۱ نفر از زندانیان نیز اعمال ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی درخواست شده است که تاکنون تعداد ۶ نفر آن‌ها با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده و ۲۰ نفر نیز قادر به تودیع تأمین نشده‌اند.

او گفت: علاوه برآن در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۱۳۷۸ نفر از زندانیان جرائم عمد و غیرعمد زندان‌های استان نیز با جلب رضایت شکات از زندان آزاد شده‌اند و این اقدامات با همت شما بزرگواران انجام شده است و لازم است با اقتدا به مولای متقیان حضرت علی (ع)، تلاش بیشتری داشته باشیم تا حقی تضییع نشود، چرا که زندان آسیب‌های خاص خودش را دارد و ما باید با تمام تلاش از آسیب‌های ناشی از حبس بکاهیم.

مدیرکل زندان‌های فارس به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از مددکاران زندان مرکزی شیراز، به نمایندگی از مددکاران زندان‌های استان با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار