درس عبرتی به نام اوکراین؛ زخم‌هایی شبیه به هم که سر باز می‌کنند!

مناقشه روسیه و اوکراین پس از سال‌ها افت و خیز بالاخره به مرحله درگیری مستقیم رسیده است، اما چرا کار اوکراین به اینجا کشیده شد؟

اوکراین که از زمان جنگ سرد در مقام یکی از جمهوری های شوروی، محل قرارگیری یک سوم از موشک های هسته‌ای مسکو شده بود، پس از فروپاشی این کشور، با این حجم از سلاح های اتمی ، سومین قدرت اتمی جهان بود. انبار‌های سلاح‌های اتمی اوکراین شامل ۱۳۰ موشک بالستیک قاره پیما با برد بین ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر بود که در سال ۲۰۲۲ نیز بی نظیر است.

با این اوصاف، در مجموع  ۱۷۰۰ کلاهک هسته‌ای در خاک اوکراین وجود داشت؛ علاوه بر این تعداد موشک و کلاهک هسته ای، اوکراین ۳۳ بمب‌افکن  نیز داشت.

اما اوکراین بعد از فروپاشی شوروی با امضای معاهده «بوداپست» در دسامبر ۱۹۹۴ میلادی به همراه آمریکا، انگلیس و روسیه، متعهد شد تا کلیه سلاح‌های اتمی خود را تحویل دهد و در مقابل نیز این کشورها تعهد کردند تا از امنیت و مرزهای اوکراین دربرابر تجاوز بیگانگان حمایت کنند.

تعهد اوکراین به این قرارداد ادامه داشت تا اینکه مسئله تنش میان روسیه و ناتو بر سر احتمال پیوستن اوکراین به این سازمان بین‌المللی به وجود آمد.

همه چیز از احتمال بالای عضویت اوکراین در سازمان ناتو شروع شد. روسای جمهور روسیه بارها اعلام کرده بودند عضویت  اوکراین و گرجستان، خط قرمز روسیه است، چرا که این امر به طور مستقیم تهدیدی برای امنیت ملی این کشور تلقی می‌شود.

عبرتی به نام اوکراین؛ زخم‌هایی شبیه به هم که سرباز می‌کنند !

نقشه گسترش ناتو از سال ۱۹۴۹ تا سال ۲۰۱۸

روسیه و ناتو در سال ۱۹۹۷ به یکدیگر تعهد داده بودند به مرز‌های های هم نزدیک نشوند. اما ناتو در طول سال‌های پس از آن به وعده خود عمل نکرد. این سازمان، لهستان، جمهوری چک و مجارستان را تنها دو سال بعد، بلغارستان، استونی، لتونی، لیتوانی، رومانی، اسلواکی و اسلوونی را در سال ۲۰۰۴، آلبانی و کرواسی را در سال ۲۰۰۹، مونته نگرو در سال ۲۰۱۷  و در نهایت مقدونیه شمالی را در سال ۲۰۲۰ به عضویت خود پذیرفت.

اکنون نیز در ادامه این بدعهدی، ناتو به دنبال آن است تا اوکراین و حتی فنلاند و سوئد را هم به عضویت خود بپذیرد. تحقق این هدف، به معنی استقرار نیرو‌ها و تجهیزات نظامی ناتو در مجاورت مرز‌های روسیه است تا به این ترتیب پروژه مهار و بازدارندگی روسیه تکمیل شود.

عبرت اوکراین

نشست مشترک ناتو و روسیه در سال ۲۰۱۴

در این‌باره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، در سخنرانی هفته پیش خود که با به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین همزمان شد گفت «امروز یک نگاه به نقشه کافی است تا ببینیم چگونه کشور‌های غربی به وعده‌های خود مبنی بر جلوگیری از حرکت ناتو به شرق عمل کرده‌اند. آن‌ها به سادگی ما را فریب دادند. ما پنج موج از گسترش ناتو را یکی پس از دیگری دریافت کردیم.»

سیدرضا میرطاهر کارشناس روابط بین‌الملل در این‌باره می‌گوید «پوتین بیشتر از هرچیزی می‌خواهد ناتو به پیمانی که در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان جنگ سرد وعده داده بود عمل کند. این وعده شامل عدم پیشرفت این سازمان به سمت شرق و مرز‌های سرزمینی روسیه بود. هم‌اکنون نیز روسیه باتوجه به قراری که با ناتو داشته است، می‌گوید ناتو باید نیرو‌های خود را از کشور‌های که از سال ۱۹۹۷ به ناتو پیوسته اند، خارج کنند.»

عبرت اوکراین

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در مقر ناتو در بروکسل؛ سال ۲۰۲۰

اما جدای از درگیری میان ناتو و روسیه، نکته‌ای که در بحران اوکراین بیش از پیش جلب توجه نمود این بود که هیچ کدام از کشور‌های غربی برخلاف توافقنامه‌هایی که با اوکراین امضا کرده بودند حاضر نشدند از این کشور در برابر روسیه دفاع کنند و در جدی‌ترین موضع گیری جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا صرفا با ابراز امیدواری برای حل بحران اوکراین برای مردم این کشور «دعا» کرد.

این بی عملی اروپایی‌ها با موجی از انتقادات مقامات اوکراین همراه شد.

دیشب آلکسی گونچارنکو از نمایندگان مجلس اوکراین در مصاحبه با ژاکی هاینریش خبرنگار فاکس نیوز گفت «اوکراین تنها کشوری در تاریخ بشر است که تسلیحات هسته‌ای خود را با تضمین آمریکا، انگلیس و فدراسیون روسیه واگذار کرد در حالی که سال ۱۹۹۴ سومین قدرت هسته‌ای جهان بود.

حالا که بمباران و کشته می‌شویم این تضمین‌ها کجا هستند؟ »

درس عبرتی به نام اوکراین؛ زخم‌هایی شبیه به هم که سرباز می‌کنند!

توئیت ژاکی هاینریش، خبرنگار شبکه فاکس نیوز در کاخ سفید

همچنین سفیر اوکراین در  تهران با انتقاد از بی عملی ناتو و کشورهای عضو آن گفت «اوکراین یکی از کشور‌های قدرتمند هسته‌ای بود، اما الان پس از تحویل تسلیحات هسته‌ای، قدرت بازدارندگی ندارد. ضمن اینکه من مطمئن هستم که تحویل زرادخانه هسته‌ای اوکراین یک اشتباه سیاسی بود و نباید این اشتباه را می‌کردیم.

عبرت اوکراین

سرگئی بوردیلیاک ، سفیر اوکراین در ایران

 سرگئی بوردیلیاک در ادامه گفت «اوکراین در برابر تحویل این زرادخانه هسته‌ای، تضمین‌های امنیتی را گرفت و طی سال‌های اخیر و بعد از امضای موافقتنامه «بوداپست» به انجام تعهدات خود پایبند بوده است، اما روسیه به این تعهدات احترام نگذاشت و پایبند نبود. همچنین تضمین‌های امنیتی در مقابل تحویل تسلیحات هسته‌ای، در تفاهم‌نامه‌ی «بوداپست» بود که به امضای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین رسید و پنج کشور این تفاهمنامه را امضا و تضمین‌های امنیتی را به اوکراین ارائه کرده‌اند.»

در بالاترین سطح نیز ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، در روز‌های گذشته با انتقاد از موضع غربی‌ها در برابر تهاجم روسیه در پیامی تلویزیونی اعلام کرده بود که کشورش در برابر روسیه تنها گذاشته شده است.

به گفته احمد شیرزاد کارشناس مسائل بین‌الملل «در بحران فعلی روسیه و اوکراین، آنچه تا حالا مشخص شده این است که حمایت غربی‌ها از مردم اوکراین در حد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه باقی خواهد ماند و حالا که دست اوکراین خالی مانده، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا. نه تنها به خاطر اوکراین و نه کشور دیگری مثل اوکراین، اقدام به برخورد نظامی با روسیه نخواهد.

 شیرزاد در تشریح این موضع منفعلانه می‌گوید «هم‌اکنون شرایط آمریکا بعد از شکست در عراق و افغانستان به گونه‌ای است که یک سرباز نمی‌توانند به راحتی به جایی بفرستند چه برسد به اینکه به خاطر اوکراین سربازانشان کشته شوند. تنها کاری که غربی‌ها و آمریکایی‌ها در حال حاضر می‌توانند انجام دهن این است که با تحریم‌های پی در پی هزینه اقدام نظامی روسیه را بالا ببرند.»

عبرتی به نام اوکراین؛ زخم‌هایی شبیه به هم که سرباز می‌کنند !

دیدار کاندولیزا رایس، وزير خارجه‌ آمريكا و معمر قذافی رهبر لیبی؛ سپتامبر ۲۰۰۸

در این میان اما، اوکراین تنها کشوری نبود که با بی‌عملی پاسخ گرفت. پیش از شروع بحران اوکراین، معمر قذافی رهبر لیبی در نتیجه مذاکرات محرمانه ۹ ماهه میان انگلیس، امریکا و کشورش در سال ۲۰۰۳ به توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای و کاهش فعالیت‌های موشکی این کشور رضایت داد و بازرسان بین‌المللی اجازه یافتند تا از مراکز دلخواه بازدید کنند.

روندی که به لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه لیبی منجر شد، اما این همه ماجرا نبود و ائتلافی از کشور‌های غربی به لیبی حمله کردند تا کشور یک تکه لیبی در ابتدا با بی عملی و در مرحله آخر با اقدام نظامی کشورهای غربی به هزارپاره تبدیل شود.

بی عملی و عهد شکنی که ما نیز در برهه‌ای از تاریخ زخم آن را به یادگار داریم.

زخم برجام یا همان توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین که بر سر برنامه هسته‌ای ایران سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ در وین اتریش و بین ایران و گروه ۵+۱ در همان زمان باز شد.

عبرتی به نام اوکراین؛ زخم‌هایی شبیه به هم که سرباز می‌کنند !

لحظه اعلام توافق برجام، سه‌شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴

بر اساس این توافق، ایران پذیرفت ذخیره‌سازی اورانیوم با غنای کم را تا ۹۸ درصد متوقف کند و تعداد سانتریفیوژها را حدود دو سوم و حداقل به مدت ۱۵ سال کاهش دهد.

همچنین اورانیوم را بیش از ۳٫۶۷درصد غنی‌سازی نکند و تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم جدید یا رآکتور آب سنگین جدیدی را نسازد و در مقابل نیز آمریکا متعهد شد تحریم‌های هسته‌ای را که وضع کرده بود لغو کند.

اما با اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۷، این کشور به صورت یکجانبه آمریکا از برجام خارج شد و در مقابل نیز ایران با اتخاذ سیاست « صبر راهبردی » تا یک سال به دستور رییس جمهور سابق حجت الاسلام حسن روحانی منتظر اقدامی از سوی کشورهای اروپایی برای بازگرداندن آمریکا به تعهداتش شد.

پس از یک سال بی عملی اروپایی‌ها، ایران نیز تا به امروز گام به گام تعهدات خود را کاهش داد. از آن زمان تاکنون طرف‌های مقابل ایران در مذاکرات برجام جز اظهار نظر و ابراز تاسف عمل دیگری از خود نشان ندادند.

به گفته میرطاهر «عقد هرگونه توافقنامه عامل بازدارنده‌ای برای حفظ امنیت ملی کشور‌ها نیست بلکه تمام کشور‌ها در وهله اول با قدرت ملی و در وهله دوم از طریق ایجاد اقتدار نظامی می‌توانند در صورت تهاجم به کشورشان آن را دفع کنند.»

عبرت اوکراین

اوکراینی های پناه‌گرفته در ایستگاه‌های مترو کی‌یف درپی حملات روسیه

حالا، اما باوجود لشکرکشی‌های گسترده دو طرف بحران (هم ناتو و هم روسیه) مشخص شده،   زلینسکی که زمانی به دنبال عضویت اوکراین در ناتو بود در هنگام نیاز و در میان موجی از حملات به کشورش با همان توافقنامه‌ها و ضمانت‌های روی کاغذ تنها مانده است.

بنابراین قبول تعهدات حقوقی  در نظام بین‌الملل، نه تنها به معنای پایان دادن به مشکلات اقتصادی یا امنیتی نیست بلکه همانطور که تجربیات تلخ کشور‌های لیبی و اوکراین ثابت کرده است، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی امنیت و جان مردم آن کشورها را نیز به خطر بیندازد.

برچسب ها: اوکراین ، توافقنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مملی
۱۷:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
غرب یا هر کشوری، فقط منافع خودشون رو مد نظر دارند. و اما آخوندیسم هم همین طور، فقط به فکر جیب خودشون و سرمایه گذاری در بانک های سوئیس و کانادا هستند، و مدارس آمریکا رو رونق دادند و هرگز هم برنگشتن و برمیگردن. فقط مردم عوام ایران سرشون بیکلاه مونده. نه غربی ن شرقی نه آخوند، یک حکومد جمهوری فدرال بر اساس حس میهن پرستی لازم ضروری حتمی یقینی است، و انشاالله و تعالی به این آرمان خواهیم رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام عزیزان.از اونه که شواهد نشون میده.ما یه لشکر سلیبریتی.وابسته به سفارتخانه های کشورهایی ایران ستیز.داریم.سلیبریتی های که خیلی هاشون بعد مطرح شدن تو رسانه همین مملکت رفتن مدرک دانشگاهی یا خریدن یا گرفتن..بعد چه هنرمندانی .در حد ال پاچینو.تام کروز.بزرگترین.دستاورد هنری کل ریخت خلیهاشون.جایزه گرفتن بخاطر فیلمها سیاه نمای تو هر جنبه زندگی این مات با تمدن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
ما خودمون درس عبرتیم بابا بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
کمتر از 2 ماه تمام این خبر ها معنیش رو از دست میده و میفهمید چه کسی شکست خورده هدف این جنگ زرگری (که باعث کشته شدن هم سربازان بیگناه و هم مردم شده است) خاورمیانه هستش روسیه اولین قدم برای آشوب در خاورمیانه رو برداشت آمریکا قدم آخر
-
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
حمله نظامی به اکراین نه عملیات نظامی به اکراین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
وقتی به امریکا اعتماد کنی باید زورگویی شرق و غرب رو بخاطر ضعفت بشنوی...
سیستم موشکی ایران قابل مذاکره نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
جنایت های امریکا واروپا واسراییل وسعودیها در عراق وایران وسوریه ولبنان وافغانستان ویمن ونیجریه وکشمیر وفلسطین ومیانمار و...که با سکوت سازمان بین الملل همچنان ادامه دارد بیانگر انسانیت میش در لباس گرگ است گه در آینده با بصیرت وآگاهی ملت ها طومار همه جنایتها وقلدریها پیچیده خواهد شد وزبانها وقلم های مسموم نفاق وتبلیغات ضد ارزشهای دین واخلاق به زباله دان تاریخ ریخته شود وصاحب اصلی جهان قد علم میکند وداد مستضعفان را از مستکبران خواهد گرفت ولشگر مقاومت در سراسر جهان با نیروی جهاد وایثار خود زمینه ساز این ظهور می باشد آمین یا رب العالمین ! مرگ بر منافق مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس. زنده باد مقاومت. زنده باد ولایت فقیه خار چشم دشمنان دین وایمان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ایران خودش از ترس دنبال برجام مردم ناراضی اونورم از طرف خارجیا تو فشاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
فقط چرت و پرت می نوسید ایران با این همه منابع دنبال انرژی هستی می گردید حال انسانیت غرب را ببینید که نه حرف قران می زنند نه ولایت فقیه ولی چقدر به انسانیت اهمیت میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آره غربیها خیلی به انسانیت اهمیت میدند برای همینه میلیون میلیون آدم کشتند از جمله تو همین منطقه خودمون. تبلیغات غرب رو فقط یه ابله باور می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خیلیییی به انسانیت اهمیت میدن!!برای مردم اکراین گریه میکنن ولی اینهمه ادم تو یمن و سوریه و عراق و افغانستان انسان نبودن؟اینهمه سلاح به عربستان دادن که رو سر یمنیها بریزن.خودتون رو گول نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اره غرب خیلی به انسانیت اهمیت میده!!!اینقدر اهمیت میده که به خودشون مجوز شلیک موشک هسته ایی به ژاپن رو دادند یا در دو جنگ جهانی نزدیک 100 میلیون نفر رو به خاکو خون کشیدند یا صدها هزار نفر از افریقا رو به بدترین شکل ممکن به بردگی گرفتند و بردند یا منابع کشورهای مختلف رو غارت کردند یا انواع اقسام داروهای جدید رو به بهانه کمک بشر دوستانه روی مردم مظلوم افریقا امتحان کردند اینقدر اینها مهربونند که ویتنام عراق افغانستان رو ویران کردند
من کشته مرده این اهمیت به انسانیت غربیها شدم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
پاسخ به همه دوستان یمنی
جنگ یمن سوریه عراق افغانستان جنگ حکومت کردن هست هرکسی پرچم اسلام را بردست گرفت میگه جکومت حق شرعی من هست یکی بنام دین از سیاست جدا نیست یکی بنام طالبان یکی بنام حوثی ودیگری بنام اسد و..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
وااااااای خدایا! عجب جمله ای!!!!! ته انسانیت هستن اونا!!!!!!!!!
برای همینه که میگن مگه ما افغانستان و عراقیم که بجنگند با ما؟
مگه ما جهان سوم هستیم؟
ما چش آبی و بلوندیم نباید تو قاره ی ما جنگ باشه
جنگ برا اوناست نه برا قاره ی ما

شما که دم از انسانیت اونا میزنی؛اینا رو نشنیدی،ندیدی؟!!
یه جستجو بکن فیلمش هست که خبرنگاران و گزارشگران و مجریان اروپایی،همینقدر وقیحانه این حرف رو می‌زنند و میگن خون ما رنگین تر هست، چون اروپایی هستیم
بله ما حرف از قرآن میزنیم چون خدا فرمودند همه با هم برابرند
چون خداوند فرمودند جنگ خوب نیست و باعث ذلت میشه و ......
باز هم بگم.....
اینننننننقدر ساده نباشید
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
 با سلام
چگونه بعضی از مردم با خوش باوری میگویند دوره موشک و چماق و شمشیر تمام شده؟
حتی در حد امنیت خانگی مردم در آمریکا هر چه بتوانند سلاح در خانه نگهداری میکنند و دوات ها هم که مشخص است و احتیاجی به توضیخ نست.
این مردم خوش باوز ولوو در فضای مجازی فکر میکنند که در وضعیت خدای نگرده بحران میتوانند منجاوز را با حرف درمانی بیهوش و به کما بفرستتد و یا با جوک های اینترنیتی از خنده روده بر کنند و از پای در بیاورند..
بروند در گاقه ها در امنیتی که دارند چند کاپوچینو نوش جان کنند و بوتیک هارا بازدید کنند و بعد هم نهار در کافه ای دیگر شاد باشند و امنیت را پاس دارند.
امضای آقای فلانی هیچگاه ارزشی نداشت.
و اعدو لهم ما استعتم من قوه
با درود بر صلخ برای تمام مردم دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
پیش‌بینی هفت سال پیش نظریه‌پرداز آمریکایی:
غرب، اوکراین را به سوی نابودی پیش می‌برد

"جان مرشایمر" استاد مشهور و نظریه‌پرداز آمریکایی روابط بین‌الملل هفت سال پیش گفته بود که غرب، اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می‌کند که نتیجه آن نابودی این کشور خواهد بود.
"جان مرشایمر" این کارشناس روابط بین الملل هفت سال پیش و طی دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفته بود: آنچه اکنون اتفاق می‌افتد آن است که غرب دارد اوکراین را در مسیر خوش‌خیالی هدایت می‌کند که نتیجه نهایی آن نابودی اوکراین خواهد بود.

مرشایمر طی این سخنرانی‌اش تصریح کرده بود: سیاستی که من از آن حمایت می‌کنم یعنی بی‌طرف‌سازی اوکراین و ساخت اقتصاد این کشور و خارج کردن آن از رقابت بین روسیه از یک‌سو و ناتو از سوی دیگر، بهترین چیزی است که می‌تواند برای اوکراینی‌ها رخ دهد.

وی افزود: آنچه ما (غرب و ایالات متحده) انجام می‌دهیم تشویق اوکراینی‌ها به سخت‌گیری بر روس‌هاست. داریم آن‌ها را تشویق می‌کنیم که فکر کنند در نهایت به بخشی از غرب تبدیل خواهند شد، چون ما در نهایت پوتین را شکست می‌دهیم و راهمان را پیدا می‌کنیم، بنابراین زمان به‌نفع ماست.

این نظریه‌پرداز امریکایی در ادامه این سخنرانی اش عنوان کرده بود: اوکراینی‌ها هم با این نگاه همراه شده‌اند و تقریبا به‌طور کامل به سازش با روس‌ها بی‌میل هستند و به جای آن می‌خواهند سیاست سخت‌گیرانه در پیش گیرند.

مرشایمر در آن زمان پیش‌بینی کرد :همان‌طور که پیش‌تر گفتم، نتیجه نهایی این خواهد بود که کشورشان ویران می‌شود. آنچه ما انجام می‌دهیم در واقع، تشویق چنین نتیجه‌ای (ویرانی اوکراین) است. برای ما بسیار بهتر است که برای بی‌طرف‌سازی اوکراین تلاش کنیم. به نفع ما (آمریکا) است که در اسرع وقت این بحران را از میان برداریم و البته به نفع روس‌هاست که چنین کنند و از همه مهم‌تر، به نفع اوکراین است که این بحران را پایان دهد.

پیش‌بینی این نظریه‌پرداز آمریکایی در حالی مطرح شده است که پیش از بحران اوکراین، روسیه بار‌ها از غرب خواسته بود در راستای توسعه ناتو به سوی شرق اروپا که نزدیک مرز‌های روسیه است، گام برندارد، اما غرب نسبت به ارائه تضمین به مسکو بی توجه بوده.

کرملین پیشتر بار‌ها اعلام کرده بود که این اقدام ناتو امنیت ملی روسیه را در مخاطره قرار می‌دهد و غرب باید در یکسری سیاستهایش تجدیدنظر کند.

منبع: ایرنا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرشایمر قبلا هم مواضع عادلانه و درستی در مورد بعضی از موضوعات دیگه داشته مثل قدرت و کنترل لابی رژیم صهیونیستی روی آمریکا. در کل هنوز هستند در غرب افرادی که کل مسائل رو یکطرفه نمیبینند و از دید طرف مقابل هم به موضوعات مختلف نگاه می‌کنند ولی متاسفانه این افراد قدرتی در آمریکا و اروپا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
رهبرمون هم فرمودن کسانی که به غربی ها تکیه می کننند به زودی سیلی سختی خواهند خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بار جنگ فلسطین، افغانستان، لبنان، بوسنی، عراق ، سوریه ، یمن کم نبود که می خواهند اوکراین را هم بارمان کنند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دیکتاتورها از ناتو میترسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ناتو خودش بازوی نظامی دیکتاتوری جهانیه. غربیها کم آدم نکشتند که حالا یه مشت متوهم غربگدا ازشون بت بسازند. همون کشورهایی مثل لیبی رو به بهانه دروغین دموکراسی با خاک یکسان و به بازار برده فروشی تبدیل کردند برای هفت پشت دنیا بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
یعنی ناتو از ناتو می‌ترسه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درس عبرتی به نام اوکراین ؟ تحلیل ابکی .همه چیر رو تک بعدی و از زاویه ای که دوست دارین و البته همیشه غلط هست نگاه میکنید برا همین توی تمام مسایل دایم دارین اشتباه میکنید
France
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تحلیل گران عزیز کامنت گذاشتنتون تموم شد برید تو صف برنجتون وایسید
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۱۳:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نمی فهمم ماجرا خیلی ساده هستش یک کشور به یک کشور ضعیفتر از خودش حمله نظامی کرده تفسیر نداره .پوتین موفق بشه بعد این ماجرا به فکر کشور گشایی میفته مثل هیتلر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
لیبی و اوکراین درسی باید باشه برای سیاستمداران و ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مواظبت باشیم از کشورمان آنها چه روسیه وچه آمریکا به فکر ایران کوچک هستند مواظب باشیم همه باهم که ایران بزرگ بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مواظبت باشیم از کشورمان آنها چه روسیه وچه آمریکا به فکر ایران کوچک هستند مواظب باشیم همه باهم که ایران بزرگ بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عاقبت کلاه بر سرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اصلا چرا ایران باید با کشورهای اروپایی و آمریکا و چین و روسیه برای انرژی هسته‌ای مذاکره بکنه؟ به اونها چه ربطی داره.ایران باید کار خودشو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من مقصر اصلی این جنگ رئیس جمهور اوکراینه! با یک اشتباه محاسباتی کشورش رو به ده سال قبل برد. تا قبل از جنگ همش واسه روسیه شاخ و شونه میکشید الان داره التماس میکنه پوتین بیاد مذاکره کنه و یه قرارداد ترکمنچای باهاش ببنده. از طرف دیگه توی این اوضاع بد اقتصادی زیرساخت های کشورش نابود شده. به هر حال سوای اینکه جنگ بده ولی برای ایران بد نشد! هم قیمت نفت بالا رفته و هم به واسطه کمبود نفت و گاز، بازار به ایران نیاز داره که خودش باعث میشه احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام بیشتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
در عصر حاضر تضمین اون چیزیه که تو مشتته
وگر نه حرف حرف است و کاغذ هم کاغذ
دست اندرکاران خیلی خیلی خیلی خیلی مواظب باشن گرویی نگهدارن
وگر نه کشورای دوستشون مثل آب خوردن در جهنم پرت میشن ما را که بنوعی دشمن خودشون هم میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کشور آذربایجان که برای ایران ساخ وشونه میکشید ببینه عبرت بگیره که نتیجش اکراین نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ریس جمهور اوکراین اعتقادات صهیونستی داره و کلا دینش به اون سمته اسرائیل هم با زبان با روسیه دوسته وگرنه باهاش مشگل زیاد داره از اونجا که اسراییل پایگاهاش به نام ناتو میخواد مستقر کنه پوتین هم بچه نیست از من شما بهتر خبر داره چیه ...اینا من از خودم نگفتم یک سرچ ساده بزنید قشنگ میاد کلا چرا پوتین نمیخواد اوکراین عضو ناتو بشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آدم بعضی نظرات رو میبینه خندش میگیره.
1. روسیه برا حمله نیازی به توافق با آمریکا نداشت و نداره.
2. آمریکا دلیلی برای حمله به ایران نداره(ایران برا کشورهای همسایه نقش چماق و کشورهای همسایه هم نقش گاو شیرده تو خرید اسلحه از آمریکا رو دارن)
3. مقصر حمله روسیه به اوکراین ، خود اوکراین بوده که زیر توافق قبلی زده (گرچه کار روسیه تو حمله به اوکراین از نظر من اشکال داره- کلا مخالف جنگم)
4. روسیه قبل از این تو تحریم بوده و تحریم های جدید ممکنه مقداری فشار اقتصادی ایجاد کنه ولی جایگاه روسیه رو متزلزل نمیکنه. (چین پشت روسیه هست پس به اینکه تحریم های اروپا خیلی تاثیرگذار هست زیاد توجه نکنید)
5. تو اوکراین حدود 40% طرفدار روسیه هستن ، پس اینکه یه تعدادی از مردم هم به روسیه علاقه نشون بدن عادیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کللن خصلت امریکا و متحدان غربی اش این است: ابتدا با وعده تضمین امنیت خلع سلاح ات میکنند و قدرت بازدارندگی رو ازت میگیرن. بعدش با خیال راحت بهت حمله میکنند و فاتحه....
بی جهت نیست که مقام معظم رهبری هرگز به امریکا و منحدانش اعتماد ندارند چراکه امریکا جایی برای اعتماد باقی نذاشته. اینو هم تاریخ و گذر زمان ثابت کرد و هم ما خودمون به عینه لمس و حسش کردیم در قضیه برجام
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۱۳:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
الان روسیه حمله کرده نه امریکا .دقت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
رامبد جوان : سیاستمداران ، همه ما انسانها از جنگ متنفر هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام من را به اقای رامبد جوان برسانید و خدمبشان عرض کنید // همه از جنگ نارحت میشن
ولی اگه شمن به کشورت حمله کرد که نمیشه براشون فیلم خندوانه را پخش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آدمي كه سه بار ازدواج نا موافق داشته و هنوز نميتواند يك نفر را در زندگي راضي نگه دارد حق حرف زدن ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
رامبد جوان باید رئیس جمهور ایران بشه. مثل زلنسکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همه از جنگ متنقریم اما اگر لازم شد برای دفاع از خود و کشور جان می دهیم و شهید می شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کاملا درسته دولت مردان وملت اشتباه کشورهایی که برای صلح و....برنامه هسته ای را برچیدند وبا خاک یکسان شدند را نباید بخوریم غرب وشرق تمام معاهدات منع گسترش سلاح های هسته ای را کنار گذاشته اند بعد دم از حقوق بشر و...غیره می زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
علت اصلی این بحران جاه طلبی و کشور گشایی پوتین و همفکرانش هست . یا باید مثله ما به هر کاری که روسیه انجام میدهد به به گفته و تایید کنیم و یا مثله اوکراین مقابل گردن کشی پویتن مقاومت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
شما هنوز نمیدونی دلیل جنگ چیه ،بعد میای اظهار نظر هم میکنی . کشور گشایی دلبل جنگه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کس نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
فکر نمی کنی همان دیوه برنامه کلاه قرمزی شدی ؟ وارونه رو دست هات داری راه می روی ؟ شب دمر خوابیدی؟ شما دشمنی که تعهداتی داده اما پنج بار تعهد شکسته و پنج کشور را پشت سر گذاشته و به مرز هایت رسیده کشور گشایی نمی دانی اما واکنش طبیعی مار را که احساس نزدیک شدن خطر می کند و سر بلند می کند و حالت تهاجمی می گیرد جاه طلبی و کشور گشایی می دانی ؟ ! ! چه قدر می توانی کور باشی و حقایق را نبینی؟ چقدر کاسه لیسی و خ ای ه م ال ی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چه مقاومتیم میکنه.زیرساختهای کشورش نابود شد مردمش آوارا .کشورش تیکا پاره .چون به غرب اعتماد کرد.مقاومت رو یمنی ها کردند که ۷ ساله گرسنه زیر بمبارن هستن تسلیم نشدن فلسطینیها ۷۰ ساله که دارن کشته میدن
France
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خلاصه جنگ بین روسیه و اوکراین رو رئیس جمهور برزیل گفت؛
مردم اوکراین سرنوشت خود را به یک کمدین سپردند. برزیل موضع بی طرف دارد.
نمیدونم چرا بعضیا تو ایران اصرار دارند ما باید از اوکراین حمایت کنیم؟! منافع ما در گرو حمایت از روسیه ست با این وجود ایران موضع بی طرف گرفته، ولی بازم هم یه عده ناراحتن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
به موضوع ایران میگین بی طرف !؟ ضمناً افرادی که اخلاق گرا نیستن سعی میکنن با روش تحقیر با طرف مقابل صحبت کنن . کمدین بودن ایراد نیست ، وطن پرست بودن مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر رییس جمهور اوکراین کمدین هست " ولی شخصی محبوب و مقاوم و آگاه هست. وخیلی بهتر و بیشتر از سیاستمداران ما آگاه به مسایل و منافع کشورش هست.
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دم همین کمدین گرم که به ملتش خیانت نکرد و در کنارشون موند. در صورتیکه میتونست در بهترین کشور های جهان از جمله امریکا پناهندگی بگیره و جون خودش و خونوادشو نجات بده. مثل اشرف غنی و متصور هادی و ... انسانیت به این چیزا ربطی نداره. اگه تو و امثال تو جاش بودین تا الان هفت دفه دم تونو میذاشتین رو کول تون و الفرار... دم رییس جمهور اوکراین گرم که در سخت ترین شرایط در کنار ملتش موند. درود بر او...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نه که مسئولان نظام تو دروس علوم سیاست خواندن وتجربه دارند خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آ گاه بود که کشورش رو نابود کرد و الان هم داره به اصطلاح با یه مقاومت بیهوده و ادامه قربانی کردن مردم و کشورش امنیت اعضای ناتو که ناجوانمردانه پشتش رو خالی کردن تامین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مرندی
۱۳:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ما از کسی حمایت نمیکنیم .نمی خواهیم دیکتاتوری جدید به دنیا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آره شما راست میگی، آقا بهرام، این کمدین موند‌ تو کشور که بیشتر خرابی به بار بیاره، ولی در عوض مردم کشورش از اوکراین رفتن به کشورهای دیگه پناهنده شدن، دیدن این نِکبَت‌ که نمیره‌ مردم بیچاره رفتن، این کمدین که داری طرف شو میگیری‌ ۱۰۰٪ یه گندی‌ زده که اینقدر آمریکا داره سنگ شو به سینه میزنه میخواد کمک کنه فراریش‌ بده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوستانی که میگن زلنسکی خیلی میهن پرست هست که اکراین مونده نرفته امریکا پناهنده بشه، توجه داشته باشن که اولین قدم به سمت خروج برداره اطرافیانش ( نئونازی ها) تیر خلاص بهش میزنن. مجبوره که بمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ناراحت نیستند ، دارند می سوزند ، سوزش دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جناب وطن پرست فکر می کنی خلع سلاح شدن و به آغوش ناتو رفتن و مردم را در آستانه جنگ قرار دادن وطن پرستی است و خیلی مهمه؟ !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
به این جناب کمدین بگویید یک فیلم دیگر بازی کند تا جنگ جهانی را هم ببینیم ، محبوب برای بعضی که می خواهند از هر نادرستی پتکی برای برخود کوبیدن بسازند؟ و اگر آگاه بود امروزه به گریه و چه کنم و التماس نمی افتاد و مردمش را آواره مترو و سایر بلاد نمی کرد و از کسانی که کشورش را از مقام سوم قدرت به پا دری تبدیل کردند پی روی نمی کرد و بهانه برای خوار شدن خود و کشورش و بزرگ شدن امثال اسرائیل نمی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کاربر بهرام ، دم این کمدین گرم که باعث خنده جهانیان و عبرت بیشتر ما شد او به ملت خیانت نکرد بلکه کشور را تا آستانه جنگ سوم جهانی برد و کشور را پا دری ناتو برای ورود به شرق و سربازان روس برای دفاع کرد، او فرار نکرد چون هنوز خیلی جوان است و هنوز نداهایی از غرب می رسد و هنوز غرب تاریخ مصرفش را الغا نکرده است و البته اگر در جای خود باند از آمریکا و سایر بلاد اروپا سر نباشد کمتر نیست ، اشرفی منصور هادی ایرانی نبودند تا مقایسه درست در بیاید و اگر بینا باشی می بینی مقامات ما 43 سال است که در مقابل ظلم مقاومت کرده و در کنار مردم مانده اند و اینان هم می توانستند چون نیم پهلوی با سه فروند پول مردم به قول شما به بهترین جا های دنیا بروند ! واقعا شما چرا خود زنی را نکو می دانید و حرص می خورید که ایران مرکز جنگ جهانی نشد و مردمش کشته و آواره نشدند و برعکس امن ترین کشور خاورمیانه است! آنچه از سخنان بر می آید همان آرزوی 43 ساله غربیان و خواب تعبیر نشده آنان دارید ! جایگاه خود را فهمیدید؟ اگر خیانت نکردن این است پس هیتلر هم خیانت نکرد ولی 60 میلیون اسان را به کشتن داد و کل اروپا را به جولان گه ناتو و آمریکا بدل کرد آلمان را به ویرانه و مقام ابر قدرتی المان را به زیر صفر رساند کشور به دو پارچه بین کمونیسم و سرمایه داری تجزیه شد ! انچه شما و امثال شما کودکان سیاسی می گویید در کنار ملت ماندن نیست بلکه در میان ملت مخفی شدن است و مقاومت نیست بلکه ناچاری است و امید به قهرمان شدن بوسیله بیگانه است چنان که رضا خوان کرد ، شجاعت به معنی لجاجت نیست و گاه عقب نشستن عین شجاعت و دفاع از مردم است. اگر کمترین شرایط برای امثال شما فراهم شود دمتان را روی کولتان می گذارید و ایران و ایرانی را فدای عیاشی خود می کنید ! شما اگر راست می گویید با تلاش خود باری از دوش مردم بر می داشتید نه این که پتکی پنبه ای بر سر مردم شوید و دل مردم را خالی کنید و ایجاد یاس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چه دقتی؟؟ yjc این دقت را برای نوشتن اوضاع وخیم اقتصاد کشورمان هم بنویس با رابین هود شدن و پول از مردم متوسط گرفتن و به ضعیف ها دادن مملکت نمیچرخه برن شده 80 تومن مردم ضعیف باید خارجی اشغال بخورن و ایرانی صادر بشه برای کشورهای همسایه و.... این ها را تحقیق بیشتری کنید وگرنه اوکراین به ایران چه- وقتی جنگ کردیم کی راجع به ما مطلب نوشت و یا کمک کرد؟ اوکراین کجا بود؟ افغانستان و ... کجا بودند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
با این سخنان شما کجا هستید و در پناه که هستید ؟ پنیر را تحریم و هم راههان داخلی دشمنان گران کرده ائ و سیر مونی ندارند مگر با خوردن خون مردم ! و مگر می شود با هر قالب پنیر یک نگهبان گذاشت تا لاش خوران ملت را نخورند ؟! تحقیق و کنترل دقیق درست است اما اوکراین و افغانستان و لیبی و یمن همان جهانی هستند که ما در آن زندگی می کنیم و می توانند درس عبرت برای حفاظت بهتر از ما باشند . کسی راجع به یمن مطلب ننوشت اما بعد سه روز جنگ اکراین هم قطع نامه در سازمان ملل مطرح و البته وتو شد و هم از سراسر هم پیاله های آمریکا و ناتو کمک نظامی و مالی برای اکراین جمع شد و می شود ، پس لازم است جهان پیرامون و دشمنان خود را بهتر بشناسیم تا وظایف خود را بدانیم و فراموش نکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کاش این دقت را شما هم داشتید و یا درک می کردید.
Germany
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
به امید ایران هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
به تو چه
۱۰:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خوش حال نشید بعد اکراین آمریکا به ایران حمله میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جرات ش رو نداره امریکا خودش میدونه مردم ایران با همه فرق دارند غیرت دارن و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا سربازی داره که بخواد جونش رو فداش کنه؟ یه مشت معتاد خوش گذرون فقط تو فیلما قهرمانن تو واقعیت پوشک میپوشن
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۱:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حتما تو یک صهیونیست هستی ! و دارای ایجاد تنش بین ایران و روسه می کنی.ایران قوی است و ریس جمهور ورهبر ما آگاه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
از سیاست و روابط بین الملل هیچی سرت نمیشه پرت و پلا میگی! آمریکا اگر میتوانست در چهل سال گذشته به ایران حمله کرده بود!
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
در عبن الاسد موشک باران شون کردیم جرات نداشتن یه تیر به خاک مون پرتاب کنن. چی میگی تو واسخودت تحلیل میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا دلیلی نداره به ایران حمله کنه!
ایران داره نقش یه چماق رو برای کشور های همسایه بازی میکنه و اون هم داره سلاح میفروشه، از این کاسبی بهتر چی میخواد ؟ چرا باید کار و کاسبی خودش رو خراب کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چقدر نظر سطحی و دور از واقعیتی میدید. ایران اکراین نیست.بدون بزرگنمایی موفقترین نیرو زمینی جهانه.قدرت موشکی ایران همه دشمنای ایرانو به وحشت انداخته.کشتی های ما به پشتوانه نیرو دریایی قوی و موشکی راحت تو حیاط خلوت امریکا رژه میرن.از همه مهمتر قدر موشکی ایران راحت میتونه اقتصاد دنیارو فلج کنه.از نظر اقتصادی و نظامی و جغرافیایی عملا حمله نظامی به ایران فعلا ممکن نیست.تا زمانی که اسراییل زیر اتیش میتونه بره عملا امریکا دست از پا خطا نمیکنه.مقایسه ایران با یه کشور کوچیک بدون بنیه دفاعی خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عزیزم همه دنیا مردمش دربرابر دشمن غیرتی ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز به اکراین مهر پایان به رژیم کثافت آخوندها در ایران است. ملت ایران سال ۱۴۰۱ بساط این دزدهای دروغگو و کثافت را بر خواهند چید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین خود مردم آمریکا دارند ارتششونو مسخره می‌کنند بعد شما اینجا از حمله آمریکا به ایران خبر میدی؟ تو این چند رو سیل میم‌هایی که ارتش پر از فمنیست و همجنس باز و ترنس آمریکا رو مسخره می‌کنه تو نت پر شده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اقای روحانی خائن که با ایجاد شرایط سخت اقتصادی از طریق خائن های زیر مجموعه ات به وطن میخواست بگوید اگر شرایط آمریکا و اروپای عهد شکن را قبول کنیم شرایط ما از هر نظر بهتر می‌شود میبینیم شرایط اوکراینی های بیچاره رو که اگر تجهیزات موشکی و اتمی قوی داشتند الان روسیه نمی‌آمد براشون تعیین تکلیف کنه که باید کجا باشی و یا کجا نباشی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر ضد ولایت
پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
هاااااااااا!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخ یا پویت ولایتمدار شد ویا ما ولایت کمونیستی شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چطوری غرب پرست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
عجله نکن به زودی این شعار رو در نمازهای جمعه خواهیم شنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این قدرتهای غربی از معاهده‌ها در زمانی که به نفعشان هست سود می‌برند و در زمانی که سودی برایشان نداشته باشد تعهدی احساس نمی‌کنند و خیلی راحت شانه خالی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مقایسه اوکراین اتمی با برجام!
مگه شما نگفتید ما دنبال بمب اتمی نیستیم!
پس چرا الان کشوری که بمب اتمی داشت رو با خودمون مقایسه میکنید.
اون مقایسه هم ایراد دارد.
خودتون میگید اوکراین تعهد داشته عضو ناتو نشه ولی داشته میشده و این باعث حمله روسیه شد.
بعد میگید چرا کشورهای غربی حمایت نکردن؟ خوب خودتون دارید میگید خودش زده زیر قول خودش.
روسیه تجاوز کرده ، درست یا غلت این کشور شرقی بوده که تجاوز رو انجام داده.
من غرب گرا نیستم ولی حرفم با شمایی هست که فکر میکنید از غرب یا شرق چیزی درمیاد .
نه به غرب و نه به شرق، ما نباید متکی و وابسته به اینها باشیم (چیزی که قبلی بود غرب گرایی و چیزی که الان هست شرق گرایی هست).
درسته باید قدرت دفاعی خودمون رو بالا ببریم ولی قرار نیست با بدبخت کردن مردم این کار رو کنیم ، اگه قرار باشه مردم تو بدبختی و فلاکت زندگی کنن فرق بین زندگی تو شرایط جنگی و غیر جنگی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عزیز برادر حرف چیزه دیگه یه، حرف اینه که اگه الان اکراین سلاح های هسته ایش رو نابود نکرده بود هیچ کشوری جرات حمله بهش رو نمیکرد نه اینکه ما هم باید حتما بمب هسته داشته باشیم، اگه قدرت دفاعی نداشته باشی میشه لیبی میشی سوریه میشی عراق میشی افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بله اگه قدرت دفاعی نداشته باشی ولی بخوای برای یکی مثل روسیه و چین آمریکا شاخ و شونه بکشی میشی اوکراین.
ولی اگه قرار باشه قدرت دفاعی داشته باشی ولی مردمت مثل لیبی ، سوریه ، عراق و افغانستان جنگ زده زندگی کنن فایده اون قدرت نظامی چیه؟
باید تعادل رو حفظ کرد ، باید حق خودت رو بگیری ولی زیردست کشوری مثل چین، روسیه ، آمریکا نباشی.
ولی ما ، مردم خودمون رو میزاریم تحت فشار که مثلا فلان حق رو بگیریم ، کجای این کار درسته؟ حکومت و حاکمیت بر پایه مردمه ، مردم هم تا یه جایی تحمل میکنن بعد از اون دم خروس میزنه بیرون، بزرگترین قدرت نظامی رو داشته باش ولی وقتی از داخل نابود بشی قدرت نظامی بدرت نمیخوره.
من هیچ وقت روحانی رو بخاطر برجام شماطت نمیکنم ، بلکه بخاطر بی عرضگی تو کنترل اقتصادی مملکت از سال 97 - 400 اونو مقصر میدونم.
الان هم همون قضیه هست آقای رئیسی هم رفته سر برجام ، برجام بد نیست ، این که برای به غیر از برجام برنامه ای نداشته باشیم بده.
اینکه اگه برجام به هر دلیلی شکست بخوره و ما نتونیم مملکت رو کنترل کنیم بده. اینکه بودجه مملکت رو با وجود منابع بسیار زیادی که تو کشور داریم ، ولی فقط از جیب مردم پر کنیم بده.
اینکه مردم ما فقیر باشن، دنبال دارو باشن و ... بده.
نه اینکه بگیم اوکراین خودش رو خلع سلاح کرد بعد از 20 سال این بلا رو سرش آوردن، اونم با در نظر نگرفتن اینکه خود اوکراین مرض داشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوست گرامی خود می دانید چه می گویید ؟ یکی به نعل میزنید و یکی به میخ ! برخی سخنان درست و لی در نهایت بالا بردن قدرت دفاعی در موقعیت کنونی چند برابر هزینه می خواهد و از برایمان آسمان نمی بارد و البته که 43 سال است در شرایط جنگی هستیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز حامد - کلیت سخنانت درست اما چکش کاری می خواهد
1- ما برا کسی شاخ شونه نمی کشیم بلکه دیگر قدرت ها هستند که همیشه دنبال بهانه و نابودی ما هستند. قدرت دفاعی نداشته باشیم حتی اگر شاخ شونه هم نکشیم خدای نا کرده می شویم اکراین
2- قدرت نداشته باشیم خیلی بد تر از کشور های نام برده می شویم و آیا حال ما با آنان قابل مقایسه است؟
3- نباید زیر دست کشوری دیگر باشیم اما استفاده از قدرت دیگران برای حفظ خود و تعادل لازم است چنانکه همراهی پرندگان در مقابل عقاب به معنی زیر قدرت برخی از آنان نیست . و البته دشمن دشمن من دوست من است و این به معنی زیر قدرت دیگران رفتن نیست.
4- و مگر امروزه بدون رنج گنج حق دست یافتنی است ؟ شنیده ای حق گرفتنی است نه دادنی ؟ و این تحمل فشار تحریم و دشمنی و جنگ را نا خواسته به دنبال دارد مگر این که کلا از حق خود چشم پوشی کنیم!
5- ضرب المثل دم خروس هم اینجا کار برد ندارد . در این فشار مردم دادشان در می آید و این همان است که دشمنان می خواهند و پس از آن است که به اهداف شوم خود می رسند.
6- روحانی هم یک مسیری را رفت و فکر می کرد که از این راه می تواند به داد مردم برسد غافل از این که غرب قابل اعتماد نیست اما این مسیر حد اقل دو سود به دنبال داشت اول این که خیلی ها فهمیدند که غرب قابل اعتماد نیس و دوم این که برای مدتی تحمل و امید مردم ازدیاد یافت .
7- منابعی که قابل معامله نباشد بود و نبودش مساوی است مگر این که به کالای دیگر تبدیل شود و این راه را باید با تلاش علمی و صنعتی و تولید داخلی هموار تر کنیم ، پس این که علم نداریم و تلاش نداریم و همش نق می زنیم بده این که تعهد خالصانه نداشته باشیم بده این که دشمن شناس نباشیم بده این که موقعیت شناس نباشیم بده.
8 امید که ما هم خودی هایمان مرض نداشته باشند و این درخت کرمو نشود و در صورت کرمو شدن دارکوب لازم است تا کرم ها را بیرون بیاورد و نابود کند این درس طبیعت است گرچه خشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ما هم باید حواسمون باشه تا به سرنوشت لیبی و اوکراین دچار نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
همین روسیه صادرات گاز ما به اورپا را سد شد خلاصه ساده از حمایت بچه گانه از روسیه دست بردارید این معلون از ترامپ بدتره. همین روسیه باعث عقب ماندن میلت هته ای ما شده وصمن اینکه افزایش بعضی ز محصولات استراتژیک من جمله گندم کار روسیه هست وبا این وضع اوکراین ادامه دار خواهد شد...... خلاصه روسیه از همه کثیف تره وبا سیاست برد برد با رفتار کرد نه بچه گانه وشش کلاسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ما نباید به هیچکس اعتماد صد درصد کنیم .امضای هیچکس تضمین نیست.روسیه برا منافع خودش کار میکنه .ما هم در رابطه با هر کشوری باید به فکر منافع خودمون باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اشتباه اوکراین این بود با جان کری قرارداد نبست چون تو آمریکا فقط امضای کری تضمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جرئت ندارن اگه داشتن ۴۰ سال پیش حمله میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
الان طرفداران دیپلماسی لبخند میان بهت فحش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ی کسی سه فرزند بنام علی وسعید وغلومی داشت بعد میگفت خدا به حق5تن ال عبااین علی وسعید را حفظ کنه وریشه غلومی را بکنه مردم گفت چرا گفت چون علی هیچوقت دروغ نمیگه سعید هم هیچوقت راست نمیگه ولی غلومی معلوم نیست کی راست میگه وکی دروغ الان نقل مسئولان ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حخخخخخخ خدایا ریشه غلومی های نظام مارا بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
عبرتی بدترازاین نیست که ۴۰ساله طبل جنگ باآمریکاواسراییل رو میکوبیم
آخراین رجزخوانی وضعی بدترازاکراین داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بزدل نباش! اینجاست که دم خروستون بیرون میزنه! شماها دم از کوروش و ... میزنید اما یک کلمه تاریخ نخوانده اید! ایران در طول تاریخ همواره در حال جنگ بوده و هیچ وقت شکست نخورده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
دکتز تاریخ خوان له نظرت تصرف ایران به وسیله اسکندر ، اعراب ،مغولها و تیمور و روسیه و ... شکست نبوده؟
Iran (Islamic Republic of)
صلوات
۰۹:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اللهم عجل لولیک الفرج
تعجیل در فرج منجی دنیا صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بسمه تبارک و تعالی الله عزیز فرجه شریف سریع ناصرمعین مددکن& زمین دنیا عالم جهان هستی میراث مهدی،تو خود بخوان حدیث مفصل ازین معنی،محو، رفع دفع طرد قطع دابر و محو باطل شده شود هر بازی با رنگ و بوی سیاسی،پیش رفته و میرود امور در مسیر اراده الهی،خلق فطر بدیع جنت جنات فردوس برین نعیم منعم حق ارض و سماء وعده عرش کبریایی، قرآن کتاب برنامه و طرح‌های عمرانی جهادی الهی،لیس للانسان الا ما سعی،دیده خواهد شد بزودی،لا فتی الا مهدی لا قلم و بیل الا ذو الاسباب ذکر کتاب و طلب ارزاق و آب بهیج بهشتی &
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جریان حمله روسه به اوکراین توافقی هست که امریکا با روسیه انجام داده برسرمذاکرات برجام ایران یعنی روسیه تا دیروز جرات نداشت به اوکراین نگاه چپ کند امروز حمله کرد یعنی چراغ سبز امریکابه روسیه بود حالا دراین زمینه روسیه انچه باب میل امریکاست برجام روسی را به خیک ایران میبندد ومصوب میکند مستعمره وبردگان ایرانی هیچ حرفی نمیتوانند بزنند اگر اعتراض کنند روسیه همگام باامریکا دشمن ایران میشود اگر ایران ومسئولان نظام اعتراض نکنند مورد لعن ونفرین مردم ایران قرارمیگیرند که برجام روحانی را گفتید بد بود الان که بدتررا مصوب کردید بهرحال ایران شده چوب دوسر روس وامریکا / درپایان مسئولان نظام برای اینکه درحکومت بمانند وبرمردم بتازند وبیت المال را غارت کنند وشیرینی وحلاوت حکومت را ازدست ندهند اگر لازم باشد مذهب شیعه مردم ایران را به کمونیست تغییر میدهند اینها نه اومدند برای حمایت وترویج دین وه برای خدمت به مرد اینها اومدند با سادگی مردم وبنام دین ومعصومین ع چندصباحی برتخت بنشییند ویک عمر درتاریه لعن ونفرین برخود بخرند بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین شده بود پاتوق مقامات آمریکایی برای پولشویی و اختلاس. از رشوه‌هایی که اوکراین به کلینتونها پرداخت کرده بگیر تا دزدی و فساد اقتصادی فرزندان جوبایدن، جان کری و نانسی پلوسی تحت عنوان سرمایه گذاری همه دلیلی بر غم و اندوه این روزهای مقامات آمریکاییه. وقتی در قضیه دزدی‌های هانتر بایدن دادستان اوکراین پیگیر ماجرا شد جو بایدن رسما دولت پروشنکو رو وادار کرد دادستان رو عزل کنه و در کمیته روابط خارجی با افتخار به این کار خودش اعتراف کرد. به غیر از فیلم سخنرانی کمیته روابط خارجی تماس تلفنی ضبط شده و لپ تاپ هانتر بایدن و اعترافات شریک سابقش هم تایید کننده فساد خانواده بایدن در اوکراینه. بر عکس چیزی که غربی‌ها ادعا می‌کنند دولت اوکراین دموکراتیک نبود و به غیر از فساد سیستماتیک هرگونه مخالفی رو سرکوب میکرد. از جمله بستن کانالهای تلویزیونی مخالفان و بازداشت نامزد حزب رقیب در انتخابات. رژیم زلنسکی حامی رژیم صهیونیستی هم بود و آخرین شاهکارش خروج هم قبیله‌ایهای یهودیش به کشورهای امن در چند روز اخیر بود در حالی که اوکراینیهای بین ۱۸ تا ۶۰ سال رو ممنوع الخروج کرد تا مجبور باشند در جنگ با روسیه که خودش عاملش بود بمیرند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
برجام باید پاره شود این توافقنامه جز خفت چیزی برای ایران ندارد وقتی پاره شد شرایط مذاکره عوض خواهد شد بخصوص اگر غنی سازی ۹۰ درصد شروع شود اعتماد به غرب اشتباه است اعتماد به شرق هم اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مردم ما فقط باید با هم باشند
جنگ در اوکراین به ما ربطی نداره وباید فقط درس بگیریم
ما باید خود را نیرومند تر کنیم ودر جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوستان هیچ کشوری جز برای منافع خودش کاری نمیکنه انتظار دوستی از امریکا و اروپا یا روسیه و چین نداشته باشید به قول قدیمی ها سگ زرد برادر شغاله.پاینده ایران
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۰۹:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این رو به روحانی و زشت کلام(زیبا کلام) و همه غربگراها بگید و حالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ماست مالی میکنید؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
باید با اتکا به مردم ومدیریت منابع ،کشور را از نظر اقتصادی ،علمی ونظامی در سطح پیشرفته نگاه داشت تا بدون اتکا به سایر کشورها توان تامین امنیت را داشته باشیم .به نظر من روسیه وچین به عنوان حامی قابل اعتماد نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نتیجه اعتماد به بیگانگان به هرشکل و عنوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برای مسئولین کشورم که حمایت کردن از جنگ و جان مردم اوکراین رو نادیده گرفتن ، متاسفم که حق رو به روسیه میدن و متاسفم که تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد و خوشحالشان میکنید افول آمریکاست (به قول خودشان) و در این بین جان مردم اوکراین هیچ ارزشی ندارد . به کجا رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
موقعی که داعش داشت به سمت ایران میمد و ایران برای دفاع از حریم کشور نیرو اعزام میکرد به خارج از مرزها شماها نبودید که میگفتید داعش به ما چه ربطی داره؟ و شعار نه غزه نه لبنان سر نمیدادید؟ حالا شدید دلسوز مردم اوکراین؟ آن هم مردمی که در حال فرار از کشرشون هستن و حال دفاع ندارن و دولت مجبور شده خروج 18 تا 60 ساله ها رو ممننوع کنه تا وادار به جنگیدن بشوند! شماها دیگه کی هستید؟ شماها ایرانی نیستید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برات که چهل سال محاصره اقتصادی و بیست سال محاصره نظامی ایران توسط امریکا و ناتو را نمیبینی ، متاسفم برات که آمریکا را بیشتر از وطنت دوست داری ،متاسفم برات که چشم آبی ها و مو بلوندهای اوکراینی را مهم تر از مردم ایران و هم وطن هایت میدانی.
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین تنها برنده این بازی کثیف هستش و مردمش با چنین رئیس‌جمهوری مطمئنا پیروز میشن نه مثل بعضی از مسئولین و آقا زاده هاشون تا تقی به توقی بخوره همه چیز رو ول میکنن چون مطمئنا خدای ناکرده جنگی تو ایران رخ بده هیچ وقت مثل اوکراین نمیتونیم مقاومت کنیم چون مردم به آخر رسیدن و فهمیدن همه ی شعارهایی که تو این چند دهه دادید همش توخالی بودن و می ونم وضعیتی بدتر از افغانستان تو انتظارمان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بااین اوصاف چرا مقام معظم رهبری ساخت بمب اتم را حرام می نامند و در این خصوص فتوا صادر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بحث سر اینه که اولا غربیها چون خودشون جنایتکارند نمی‌تونند به ما اعتماد کنند و خیال می‌کنند دنبال بمب اتمیم پس با قبول برجام در واقع خیال اونها رو راحت کردیم و این اهرم بازدارنده رو از دست دادیم حالا بماند خودمونو از خیلی از مزایای انرژی اتمی محروم کردیم. در ضمن بعد از انرژی اتمی سراغ موضوعات دیگه‌ای هم میرند همونطور که رفتند و در مورد موشک و پهپاد و نفوذ منطقه‌ای ایران اظهار نظر کردند و دنبال محدود کردن اونها افتادند. هر قدم که ما عقب نشینی کنیم اونها چند قدم جلو میاند دقیقا مثل لیبی و یک روز میبینید به بهانه همیشگی و دروغین دموکراسی کل زیرساختهای کشورتو شخم زدند و کشور رو دادند دست انواع جانواران موذی مثل داعش و گروهها تروریستی دیگه. اون زمان یاد ساده لوحی خودت میافتی و تازه میفهمی زندگی سخت یعنی چی و حاضری هر کاری بکنی تا به زمان حال یا حداقل وضعیتی که کمی از الان بدتر باشه برگردی ولی دیگه خیلی دیره و کار از کار گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
انصافا دقیق نوشته شده به هیچ کشوری نمیشه اعتماد کرد. امریکا و اروپا به اکراین کمک نظامی نکردن با اینکه حلفای اون هستند و قرارداد دارند باهاش! در واقع از روسیه ترسیدن ولی برای کشورهای چون یمن و فلسطین و عراق و سوریه چون ضعیف هستند به کمک حلفایشان مثل سعودیه و امارات میان چون میدونن با ضعیف طرف هستند. ضعیف کش هستند حالا معنای آیه قران رو درک کردم! میفرماید و اعدوا لهم ماستطعتم من قوة .....

حالا امریکا مثل شيطان غیر قابل اعتماد ترین کشور هست و نباید مسلمانان به آن دلخوش کنند زمانی که شیطان به اتسان گفت کفر کن انسان هم کفر میکند و سپس شیطان میگه شرمنده من از خدا میترسیم. دقیقا عین واقعیته

و ی حرکت جالب دیگه هست اگر خدای نکرده جنگی بین ایران و عربستان شکل بگیره عربستان نه فقط متلاشی میشه بلکه امریکا فقط میگه ایران را محکوم میکنیم و تحریم! حالا عربستان و امارات باید درکن کنن که امریکا شونه خالی میکنه پس بهتره بیان دستبوسی ما...

مسئولین لطفا خودتون را از سلاح و قودت نمایی در برابر نیش مال خوش خط و خال مثل امریکا خالی نکنید چون بلایی که امریکا سر ما خواهد اورد از جنگ افغانستان و سوریه و یمن بدتر خواهد شد الان وضعیتم ما بدترین وضعیت هست دیگه بدترش نکنید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۸:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ممنون متن کامل و درستی بود
جان بولتن پس از کناره گیری از سمت افشا کرد که در ایران نیز طرح لیبی قرار بود اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اعتماد به غرب و غربیها، مث راه رفتن روی یه پل شکسته که با کوچکترین لرزش ویران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر اعتماد به غرب راه رفتن روی پل شکسته باشد اعتماد به شرق راه رفتن روبند تارعنکبوت هست باز پل شکسته بهتر از تارعنکبوت هست مگه نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
نظر دهنده‌ای که تا حرفی از بی اعتمادی به غرب میشه بی اعتمادی به شرق رو مطرح می‌کنی. مگه کسی گفت به شرق اعتماد کنیم؟ مگه ایران اعتماد کرد؟ مثلا در همین ماجرای اوکراین ایران طرف روسیه رو نگرفت و حتی گفت به نظر ما جنگ راه حل نیست. اگه ایران به شرق اعتماد کرده بود و به قول بعضیها ایران مستعمره روسیه بود یا حتی قراردادی برای کمک به روسیه داشت بله می‌تونستید ایراد بگیرید. ولی بر عکس ما تا حالا با غربیها چند قرارداد از جمله برجام امضا کردیم و اونها خیانت کردند. غربیها بودند که در این سه دهه هر بلایی تونستند به سر ایران آوردند نه شرق. طبیعیه ما باید بیشتر حواسمون به غرب باشه. چین تو این چند هزار سال چند بار به ایران حمله کرده؟ کودتا کرده؟ تحریم کرده یا توطئه کردیه؟ روسیه بعد از فروپاشی شوروی سابق چطور؟ حالا اینو بزار کنار توطئه‌های دم به ساعت غربیها. اروپا و آمریکا پای یه امضای ساده نتونستند بایستاند ولی بعضیها طوری اظهار نظر می‌کنند انگار روسیه یا چین برجام رو پاره کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
پاسخ به 13:25
دوست عزیز واقعا نمیدانی یا پای منبر حوب نشنیده ای مابا روسیه قراردادی نداشتیم؟ قراداداس300بعد 10سال پول نقد گرفتن چرا اینقدر با تاخیر10ساله واگذار کرد؟ چون گفته بود ایران تحریم نظامی هست اگر ما اس 300را بدهیم لغو تحریم کردیم نمیدانی ایران دردریای خزر سهمی دارد بنام رژیم حقوقی دریای خزر؟ الان ایران دردریای خزر بجز ماهیگیری وسواحل شمال تفریح وشنا کردن وتردد دوتا لنج باری بین دوکشورایران واذربایجان ایا بهربرداری نفتی وگازی هم داریم؟ چرا اذربایجان دردریای خزر درحال استخراج نفت هست ایران فقط اویزون پوتین وکارت وتوی پوتین شده تا درحکومت بمانند بفهم نفهم درنیروگاه هسته ای بوشهر با روسیه قرارداد نداریم؟ الان 13سال هست که میخواهند فاز سوم نیروگاه را تکمیل کنند هنوز 40درصدان مانده است پس تو از چی روسیه مینازی از کارت حق وتوی روسیه؟ روسیه الان وشوروی سابق هیچ فرقی ندارند منتهی شماها وامثال شماها ویطج یواد شماها که برکشورحاکم شدن جاانداختن مطلب سخت هست چون خودتان را بخواب زدید ویا واقعا نمیفهمید ملت اسیر یک مشت افاراد زبان نفهم گیر کردند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
گزارشی عالی برای افرادی که سنگ آمریکا را به سینه میزنند . از تاریخ درس بگیریم . چرا در قرآن داستانها و تاریخ گذشتگان بازگو شده برای درس گرفتن آیندگان . این یک امر طبیعی هست که ضعیف به راحتی قربانی میشود . ایران باید مقتدر و قوی شود راه دیگری وجود ندارد ... یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر قرارباشه ازتاریخ درس بگیریم اول تاریخ روس را نسبت به ایران مطالعه کن وهروقت درس گرفتی اونموقع بیا افاضه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
شما راه کار بده تا مرغ و گوشت و برنج و ارزاق عمومی و اجاره بها و و دلار به نرخ های قبلی برگرده و به وفور و ارزان در دسترس مردم باشه و این روند با ثبات باشه نامردم نرم امریکا با لنگه کفش نزنم تو دهن ترامپ و اسرائیل و فرانسه و انگلیس و الا قرآن و داستانها و تاریخ ها و عبرتهات رو برا خودت نگه دار . بعضی ها واقعا هیچ درکی از درد و رنج مردم ندارن و فقط شعار میدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
زنده باد اوکراین و زلنسکی وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داره ،چرا الکی فاز روسیه واوکراین راه انداختین به ما ربطی نداره
هر کس خربزه می خوره پای لرزش هم می ایسته
نقل روسیه واوکراین است خودشون می دونند په مرگشون است
پس کاسه داغ تر از آش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا رییس جمهور یهودی اوکراین وطنپرسته و چیزی برای اسراییل و یهودیها کم نزاشته. اولین کاری هم که بعد از عملیات نظامی روسیه انجام داد خارج کردن یهودیها از اوکراین به مناطق امن بود. وطنپرست تر از این رییس جمهور ندیدم که این چند روز مدام عکس‌های تبلیغاتی میندازه و اوکراینیهای غیر یهودی رو که به استناد تلمود چهارپایانی بیش نیستند ممنوع الخروج کرده تا در جنگی که با روسیه راه انداخته کشته بشند. یه وطنپرست یهودی دیگه هم بود به نام لازار کاگانوویچ دست راست استالین و معروف به قصاب اوکراین که ۷ تا ۱۱ میلیون اوکراینی رو در هلودومور قتل عام کرد. واقعا اینها باید در وطنپرستی الگوی امثال تو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خدایا به این یکم بصیرت بده واقعیتو بفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درس عبرتی باشد برای وطن فروشهای داخلی که می خواستند برجام دفاعی را مانند برجام هسته ای راه بیاندازند. و دستاوردهای دفاعی کشور را به باد فنا دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
وطن فروش اونایی هستن که درلباس عدالت ایران را ویران کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درس عبرتی باشد برای وطن فروشهای داخلی که می خواستند برجام دفاعی را مانند برجام هسته ای راه بیاندازند. و دستاوردهای دفاعی کشور را به باد فنا دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دزد دنبال دزدی میدودید میگفت ای دزد ای دزد دوست عزیز وطنفروش شماهاهستید فراربه جلو اربابت یادت داده؟ توافقنامه 25ساله یک بند وارد کردن دختر چینی برای زاد ولد درایران دومین وطنفروشی شما دریای خزر هست چرا از رژیم حقوقی دریای خزر بحثی بمیان نمیاوردی ابلهان قرن جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
رژیم حقوقی خزر رژیم حقوقی خزر نکن که دیگه تکراری و بی معنی شده. اولا تکلیف دریای مازندران هنوز کامل مشخص نشده. دوما تو اگه میتونه بر خلاف خط ساحلی ایران سهمی بیشتر از سهمیه کشورهای اطراف بگیری بفرما. سوما اون مهملاتی که در مورد ۵۰ درصد دوران شوروی بهت انداختند دروغی بیش نیست و شاه ایران در تمامی ۵۰ درصد مثلا متعلق به ایران حتی حق عبور با هواپیما یا کشتی نداشت چه برسه به مانور نظامی. سوم اینکه شوری از هم پاشید و کشورهای کوچک تشکیل شده به ایران برنگشتند پس دیگه مثل قبل و قرارداد ۱۰۰ ساله روسیه تزاری نیست که بشه این کشورها رو ضمیمه ایران کرد و از سهم بیشتر دریای مازندران هم برخودار شد. اگه فرضا زمانی به زور سهم بیشتری بگیریم اولین کسی که گیر میده اربابت آمریکاست که اون موقع اتفاقا امثال تو تحت تاثیر بی.بی.سی و ... از ظالم بودن ایران و دزدی سهم همسایگان حرف خواهید زد. در مورد چین هم که مضخرف نوشتی و هیچ مدرکی نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
پاسخ به 13:37
اقا ایا ایران از دریای خزر فقط کشتیرانی وخط هوایی دارد؟ چرا ازمنابع گازی که درمحدوده چالوس کشف شد صداش درنیومد؟ چرا ایران از دریای خزر نفت استخراج نمیکند؟ همه اینها باجی هست برای باقی ماندن درجکومت واستفاده حق وتو روسیه خجالت بکشید وطنفروشان بنام دین کشوررا به فنا دادید زبونتون مثل چی دراز هست برگردید عراق عراقیهای قاتل ودزدان ناموس مایادمون نگرفته درهویزه برادران عراقی چه بلایی برسر ناموس خوزستانی اوردند الان هم درسفر مشهد برو سخنرانی غلم الهدی را گوش کن شماها بیسواد دارید تاریخ تحریف میکنید وبه ملت از تاریخ حرف میزنید؟ خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بدتر از آن اعتماد به روسیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کل این متن می‌خواد بگه برجام بده امضا نکنید وگرنه ماهم در خطر قرار میگیریم. باشه
Lithuania
کرامت سلیمی
۰۸:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جنگ اوکراین هرچه باشد یک حقیقت بزرگ را به خوبی نشان می دهد:

هیچگاه چیزی به عنوان سلاح هسته ای استفاده نخواهد شد. چون چنین چیزی مطلقا وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها ( برده ها )عنوان می شود.

جنگ اوکراین توسط دمکراتها در امریکا کنترل و هدایت می شود.


امریکا مدتهاست که اعتبار تهدید های نظامیش از بین رفته است و سعی می کند به کمک جنگ اکراین مجددا ترس از سلاح هسته ای را به ملتها القا کند.

بنده نضمین می دهم که نه در این جنگ و نه در هیچ زمان دیگری چیزی بیه عنوان سلاح هسته ای رونمایی نخواهد سد.
سلاح هسته ای یک خالی بندیست و در واقع یک تفنگ خالیست که هیچگاه ماشه ان چکانده نخواهد شد.

همچنین روسیه چشمش به دنبال ایران است و به دنبال بهانه ایست تا ایران را اشغال کند و این یک واقعیت است.

به همین دلیل ایران بیا چین قراردادی بسته تا چینیها در منطقه حضور داته باشند و رو در روی روس ها قرار گیرند.

چند بار مقاله ای در باره دروغ بودن سلاح هسته ای برایتان فرستادم و نه تنها منتشر نکردید حتی به خودتان زحمت ندادید پاسخی به بنده بدهید.

این ر ا بدانید که سازمان انرژی اتمی ایران در بولتن خبری خود در مورخه 17 مهر 1397 مقاله بنده را منتشر کرده است. اگر اعتقادی به وجود سلاح اتمی داشتند به مقاله بنده هیچ اعتنایی نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
لابد توی هیروشیما هم یه بمب معمولی زده شد که هنوز هم ژاپن از شر عواقبش در امان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اینقدر دارو نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درست تحلیل نمی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
یه نویسنده ژاپنی کتابی در این مورد داره که سلاح اتمی وجود خارجی نداره و بمباران هیروشیما و ناکازاکی بمباران فرشی این شهرها با تعداد زیادی بمب آتشزا بوده درست مثل توکیو، هامبورگ و درسدن. دلایل قابل توجهی هم میاره. مثلا درست نبودن سایه‌ها، نخوبیدن درختها و تیرها در راستای شعاع مرکز انفجار به سمت خارج. ساخته شدن و قابل سکونت بودن شهر بعد از یکی دو سال، ادعاهای نادرست و متناقض شاهدان ماجرا و.. البته متخصصان دیگه‌ای هم هستند که با دلایل و محاسباتی ادعا می‌کنند مکانیزمهای انفجار اتمی تخیلی بوده و امکان انفجار با انرژیهای ادعایی کیلوتن و مگاتن با هیچ یک از مکانیزمهای ادعایی مانند ابزار انفجار درونی یا تفنگی وجود نداره و فیلمهای تستهای اتمی همه ساختگیند. چند سال پیش یه وبسایت هم داشتند که دامینش غیر فعال شد. به هر حال حقیقت هر چه هست حاکمان دنیا اینقدر دروغ گفتند دیگه اگه چیزی راست هم باشه خیلی از مردم باور نمی‌کنند. از ادعاهای دولتهای پیروز در جنگ جهانی دوم بگیر تا سفر به ماه و ۱۱ سپتامبر دروغه پس اگه زمانی مشخص شد بمب اتم هم وجود نداره تعجب نکنید ولی مراقب باشید چون ضد اطلاعات سازمانهای جاسوسی هم در کاره و مثلا ادعاهایی مثل تحت بودن زمین ساخته سی آی ای برای فریب و بدنام کردن افرادی هست که در این زمینه‌ها تحقیق می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جناب سلیمی کشور دوست و برادر هم چند آزمایش اتمی داشته
و اون دلایل کودکانه مسخره کسی رو قانع نکرد
Estonia
مصطفی
۱۰:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جناب سلیمی دروغ خوب و شیرینی بود
ولی میدونید این حرف هاتون اگر اشتباه باشه چه نتیجه ای برای شما داره؟ اگر ایران بمب اتم بسازه میدونید چه آبرو ریزی براش شما به راه میفته
پس دلیل برجام و تحریم و وحشت غرب چه هستش؟
دیدید که جوابی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من شیمی دان هستم
دانش اتمی واقعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام
اول: فیلتر شکن شما مربوط به کدوم کشور هست؟
دوم: تخصص شما چیه که با این اطمینان اطمینان میدید؟
سوم: امروز یه گروه دانشجویی با انگیزه توی کشور خودمون میتونه یه بمب هیدروژنی طراحی کنه ولی هیچوقت انگیزه ساخت بمبهای هسته ای نبوده و نخواهد بود و از نظر دین ما حرام است ، به گفته رئیس قبلی سازمان انرژی اتمی ایران 15 سال پیش به توانایی طراحی و ساخت بمب های هسته ای رسیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خدمت آقای شیمیدان. دانش اتمی واقعیه. اگه انرژی حاصل از شکافت هسته اورانیوم رو با در نظر گرفتن چگالی میدان حساب کنید رقمی در حد ۱۸۰ مگا الکترون ولت هست که نسبت به انرژی آزاد شده در واکنشهای شیمیایی بسیار زیاده. ولی ادعای افرادی که وجود بمب اتم رو زیر سوال میبرند اینه که مکانیزم انفجاری نمیشه ساخت که ماده شکافت پذیر رو بتونه در بازه زمانی به اندازه کافی طولانی در حالت ابر بحرانی نگه داره تا بیشتر اتمهای اورانیوم یا پلوتونیم دچار شکافت شده و انرژی عظیمی از این شکافت آزاد بشه و حرف سر اینه که انرژی آزاد شده حداکثر میتونه یکی دو تا بلاک رو تخریب کنه و ادعاها در مورد با خاک یکسان کردن یک شهر بلوفه. برای اینکه بهتر متوجه بشید در نظر بگیرید اگه دو تکه اورانیوم زیر جرم بحرانی رو دور از هم نگه دارید چون احتمال گریز نوترونها از سطح ماده شکافت پذیر زیاده اتفاقی نمیافته و واکنشی که خودشو خود نگه داره نخواهیم داشت. حالا اگه اینها رو به هم بچسبونید این احتمال زیاد میشه و نه تنها واکنش ادامه پیدا می‌کنه با بهمن نوترونی راه افتاده انرژی به شکل انفجاری آزاد میشه. ولی مشکل اینجاست که با شکافته شدن درصد کمی از اتمها انرژی آزاد شده، باقی اتمها رو قبل از اینکه فرصت واکنش هسته‌ای داشته باشند پراکنده می‌کنه. پلوتونیوم از اورانیوم هم حساستره و حتی با ابزار انفجار تفنگی نمیشه دو تکه پلوتونیوم رو با سرعت کافی به هم کوبید بنابراین از ابزار انفجار درونی استفاده میشه. به هر حال واقعی یا غیر واقعی بودن این بمب رو الان به خاطر وجود کامپیوترهای قدرتمند شاید حتی یک دانشجوی دکترای فیزیک بتونه شبیه سازی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این حاجی فیروز اوکراینی کاری ازش بر نمیاد بجز اینکه بایدن بایدن را بیندازد .. ضعف او پیداست ... معلوم نیست چرا اکراینی ها نفهمیدند دارند به کی رای میدهند ...
به نماینده اسراییل و نایند هیتلریان در پشت صحنه ... یعنی اکراینی ها نوادگان هیتلر و یا سازندگان صهیونیستها هستند ... انها که نبودند در رفتند و لی بعضی ها شکل سرباز گرفته وگاهی دوربینها یکی دوتا را نشان میدهند ... سربازان مقاوم اکراین ... بمانند اصلاح طلبان چند تایی با یکی دو زن بیحجاب با موهای بربری . که بیشتر به
به ادمهای فراری از دست جلادان خود را به نمایش میگذارد و در حال اعتراض است .. بله حاجی فیروز و لوپتو !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
به کدوم زبون حرف میزنی؟فارسمیخی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
احسنت درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تعدادی یهودی تبار در کشورهای مختلف وظیفه خلع سلاح کردن کشورها را دارند . ممکن است با هر دینی و عنوانی وارد شوند ولی در اصل انها یهودی مخفی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جون مادرت تحلیل نکن ، این جنگ یه پیام داشت نیاز به بمب اتم نیست ، نیاز به مردمی داریم که کشورشان را دوست داشته باشند و حاضر باشند واسه کشورشان جونشونو بدهند ، و اگه بمب اتم کارایی داشت بایستی پوتین اوکراین رو گرفته بود و چرا حکومت طوری با مردم رفتار کرده که ملت دعا میکنند ، خدایا هر اتفاقی بیفته ولی این نظام نباشه؛ واقعا چرا ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
افکار خودت را تراوش میکنی
چرت و پرت ننویس
برو کمی استراحت کن ،تا حالت خوب بشه خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
از خواب پاشو پوتین اوکراین رو گرفت و الان درگیریها در پایتخت خود اوکراینه. خودتو هم با همه مردم جمع نبند. مردم ایران عاقلند و از این دعاها نمی‌کنند. کسی که سرنوشت لیبی و عراق و سوریه رو دیده از این دعاهای احمقانه نمی‌کنه. خیلی از اینهایی هم که شاکیند فقط نق میزنند ولی همینها پاش بیافته از خاک کشور در برابر اجنبی تا آخرین قطره خون دفاع می‌کنند. شما فکر می‌کنی همه مثل خودتند برای همین توهم زدی
Netherlands
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خدارو شکر که روسیه به اوکراین حمله کرد…اگه امریکا حمله میکرد باید خرج ملت مظلوم اوکراینم میدادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ناراحتی آمریکا از اینه که دیگه نمیتونه تو اوکراین پولشویی کنه. ناتو به اوکراین نخواهد رفت و آزمایشگاههای تولید سلاح بیولوژیک آمریکا در اوکراین نابود خواهند شد. برای همینه امثال تو رو کوک می‌کنه اینجا کامنتهای مسخره و تکراری و بی اساس بزاری. ایران اگه یک هزارم اون ۷ تریلیون دلاری که آمریکا فقط در خاورمیانه خرج کرد تو منطقه خرج کرده بود عربستان الان زیر چکمه‌های سربازان ایرانی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آقای ظریف کجایی الان؟؟؟؟ ما رو هم میخواستی مثل لیبی و اوکراین بیچاره کنی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
زخم برجام که همه انرژی ایران رو گرفت و ۸ سال ما رو عقب انداخت
-
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ریاکاران غربی غیر قابل اعتمادند و قول و امضای آنها پشیزی ارزش ندارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
این بدبخت ها که جرمشون این بوده عضو ناتو بشن جناب پوتین خوششان نیامد. ولی اینها هم مثل مردم مظلوم فلسطین بهشون تجاوز شده.احیانا دولت عدالتخواه و خونخواه مظلومین ایران نمیخواد حمایتی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بد نیست بخونی مطلب رو! ناتو تعمذچد داده که جلو نیاد اما خودشو کم کم به مرز روسیه رسونده! روسیه هم سر جاش ننشسته و فقط نگاه کنه. واکنش نشون داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بدبخت ؟؟؟
تو ناراحت نباش زیاد مغز خود را درگیر نکن
اوکراین سالهاست که با رفتارش روسیه را آزار داده والان نتیجه اش را می بیند
تا چوب تو سوراخ مار نکنند نیش نمی زند
در ضمن ما باید فقط عبرت بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
محض اطلاعات رژیم اوکراین حامی رژیم صهیونیستیه چون اساسا خود زلنسکی و کابینه‌اش صهیونیستند. اوکراین از کشورهایی بود که برای اشغال عراق نیرو فرستاد پس لطفا از مظلوم حرف نزن که حال آدم از این ژستهای دروغین به هم میخوره. تا دیروز آمریکا و رژیم صهیونیستی هر غلطی میکردند غربگداها توجیه می‌کرد یا خفه خون گرفته بودند حالا که اوکراین با روسیه سر شاخ شده و داره نتیجه‌اشو میبینه یه دفعه یاد دفاع از مظلوم افتادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مظلوم فلسطین هرچی داشتیم گرفتن مظلوم من و تو هستیم بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
شما اول بدون فیلتر شکن بیا بعد ژست بگیر...
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
برای خودت داستان تعرفی میکنی که به دفاع از روسیه خودتان مشروعیت ببخشی بر فرض محال اینکه همه مطالب تو درست باشد تمام شرق و غرب بی شرف سر اکراین کلاه گذاشته اند و حالا تاوان بد عهدی امریکا را ملت اکراین باید بگردازد ؟ این عدالت و انصاف است اقایانی که از ارباب میترسید ! ناتو مقدمات خلاف تعهد خود را اغار کرده ولی هنوز اکراین ناتویی نشده اینها دلایل بسیار ابکی است که شما برای تو جیه خودتان بیان میکنید و علی میفرماید ظلم شجاعت را از انسان میگیرد شجاعت دهه 60 و 70 فدای عشق به قدرت شد روزیکه تکیه از خدا به مو شک شد اری این قصاص قبل از جنایت یک حاکم متکبر کافر سگبازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
مرده شور روسیه واوکراین را ببره که مردم ما فقط تهمت زدن به همدیگر را یاد گرفتند
گفته عبرت بگیریم
ایران همیشه بهترین تصمیم ها را گرفته ،چه در حمله آمریکا به عراق ،چه در گرفتن افغانستان توسط طالبان که همسایه بودند
جنگ روسیه واوکراین به ما ربط نداره وفقط باید عبرت گرفت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام
اول به پرچم بالای پیام این بنده خدا یه توجه بفرمایید
(بدون شرح)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
رفتی لای پای شیطان (آمریکا) چی کار؟
آخرین اخبار