استاندار همدان:

کلاس‌های درس در استان همدان به جز مقطع ابتدایی حضوری برگزار می شود

استاندار همدان گفت: سیر شیوع کرونا در استان نزولی است و کلاس های درس مدارس بجز مقطع ابتدایی به شکل حضوری برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: غیر حضوری شدن مدارس در افت تحصیلی دانش آموزان تاثیر داشته و با توجه به تغییر رنگ بندی استان، مدارس و دانشگاه‌ها در مناطق نارنجی کرونایی باز و آموزش با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حضوری است.

 سه شهرستان رزن، درگزین و فامنین در وضعیت قرمز کرونایی و دیگر شهرستان ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استاندار همدان گفت:مرکز خوابگاهی شبانه‌روزی در مناطق زرد با ۷۰ درصد، نارنجی با ۵۰ درصد و در مناطق با وضعیت قرمز کرونایی با ۳۰ درصد ظرفیت باید فعال شوند.

 فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و عمومی در سه شهرستان با رنگ‌بندی قرمز رزن، فامنین و درگزین با ۳۰ درصد ظرفیت و بقیه شهرستان‌ها با ۴۰ درصد ظرفیت مکانی و رعایت فاصله‌گذاری و مراسم آیینی، فرهنگی و نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: شرط حضور معلمان، دبیران و کارکنان در مدارس، تزریق سه دز واکسن کرونا است و دانش‌آموزان نیز باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و روند آموزش در مدارس استان به جز مقطع ابتدایی در مناطق شهری به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او گفت: مهد‌های کودک در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی با ۲۵ درصد فعال شده تا مادران شاغل به ویژه کادر بهداشت و درمان بتوانند از این امکان برای فرزندان استفاده کنند.

استاندار گفت:دورکاری برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال برای یک هفته دیگرتمدید می شود و کارمندان بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای حضور در محل کار باید سه دز واکسن را تزریق کنند همچنین ورود کارکنان و مراجعان با ماسک به ادارات الزامی است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: بی توجهی صنوف به مصوبات ستاد کرونا و مخاطره انداختن سلامت مردم، قابل پذیرش نیست بنابراین اتاق اصناف نسبت به ابلاغ مصوبات و بررسی اجرای آن‌ها دقت کنند.

به گفته او با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت‌ها باید ستاد تسهیل سفر تشکیل و نسبت اسکان، تغذیه و ارایه خدمات توسط دستگاه‌ها با در نظر گرفتن وضعیت کرونا تصمیم‌گیری کند.

استاندار همدان گفت: واکسن، ایمنی صد درصد ایجاد نمی‌کند، اما خط مرگ و میر را به صفر می‌رساند و  سیر نزولی کرونا در استان در حال تحقق است که باید برای پیشگیری از شیوع و گسترش دوباره این ویروس مراقبت و تلاش کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.