آغاز آزمون دکتری در خراسان رضوی

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی از آغاز آزمون دکتری در این استان با حضور بیش از ۱۱ هزار داوطلب خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مرتضی  ایمن گفت: آزمون دکترای سال تحصیلی ۱۴۰۱ با رقابت ۱۱ هزار و ۷۱۶ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی و شش شهرستان خراسان رضوی امروز ششم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد. از این تعداد شش هزار و ۳۷۹ نفر مرد و پنج هزار و ۳۳۷ نفر زن هستند.

آزمون امروز مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در بهترین شرایط ممکن برگزار شده بطوری که فاصله میان صندلی‌های داوطلبان، تب‌سنجی آن‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی در حوزه‌های امتحانی رعایت و اجرا شده است.

او گفت: چهار هزار و ۷۰۰ نفر از این داوطلبان در قالب ۱۱ حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی به رقابت می‌پردازند که هزار و ۸۷۰ نفر آن‌ها مرد و دو هزار و ۸۳۰ نفر زن هستند.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی گفت: ۶۱ شهروند معلول در این دوره از آزمون دکترای سال ۱۴۰۱ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ زن و ۲۶ مرد در حوزه آزمونی دانشگاه فردوسی مشهد که متناسب با شرایط آن‌ها فضاسازی شده در حال رقابت علمی هستند.

ایمن گفت: ۹ هزار و ۲۰۶ داوطلب در مشهد در این آزمون حضور دارند که چهار هزار و ۳۲۲ نفر آن‌ها زن و چهار هزار و ۸۸۴ نفر مرد هستند.

او گفت: ۶۱۷ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه تربت حیدریه، ۶۸۳ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه حکیم سبزواری، ۳۰۹ نفر در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی قوچان، ۳۱۴ نفر در حوزه امتحانی شهر کاشمر و ۵۸۷ نفر در حوزه دانشگاه نیشابور در آزمون دکتری امروز شرکت می‌کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار