رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه:

آشنایی مردم به حقوق خود، مراجعه به دادگستری را کاهش می‌دهد

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه بر اهمیت آشنایی مردم به حقوق خود تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- روح‌الله وکیلی با تاکید بر ضرورت آشنایی شهروندان به مسائل حقوقی گفت: هر اندازه مردم به حقوق خود و جامعه آگاه باشند، کمتر به دادگستری مراجعه می‌کنند، زیرا وقتی که بدانند حق با آنان نیست، پول و زمان خود را تلف نمی‌کنند.

متأسفانه نهاد‌هایی که متولی آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی هستند، نقش و وظیفه خود را به وادی فراموشی سپرده‌اند.

 چرا باید در استان کرمانشاه که از فرهنگ قوی، پهلوانی و ریشه‌دار برخوردار است، کار به جایی برسد که صبر و حوصله برخی همشهریان به کمترین اندازه خود برسد به طوری‌که با هر برخوردی شاهد خشم و عصبانیت باشیم؛ چیزی که شایسته کرمانشاهی‌ها نیست.

 باید شأن و جایگاه فرهنگی مردم استان به‌خوبی نشان داده شود، مردم کرمانشاه متصف به صفت پهلوانی و مردانگی هستند و باید این خصلت‌های نیکو احیا و در نسل‌های جدید تقویت شود.

 همه رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه ایرنا و صداوسیما باید پا به میدان بگذارند و با دعوت از صاحب‌نظران، باغ زیبای فرهنگ ایرانی اسلامی و کرمانشاهی را احیا کنند.

 هر اندازه مردم به حقوق خود و جامعه آگاه باشند سبب کاهش مراجعات به دادگستری خواهد شد، زیرا اگر کسی بداند طبق قانون حقی ندارد و ممکن است با پیگیری قضایی متحمل هزینه و اتلاف زمان شود، دیگر پیگیری قضایی نخواهد کرد.

 این کانون در حال هماهنگی با صداوسیما و سایر رسانه‌های استان و تدوین برنامه‌ای برای آموزش حقوق، علم حقوق، حقوق افراد جامعه و نحوه استیفای حق از راه قانون و با زبان فرهنگ است.

 طبق این تفاهم‌نامه مقرر شده‌است که در مواقع لازم معاضدت حقوقی مورد نیاز از اهالی رسانه از سوی کانون وکلای دادگستری استان صورت گیرد و خانه مطبوعات هم در زمینه آموزش‌های حقوقی به شهروندان تلاش کند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.