تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس؛

تراز ۱.۳۵ میلیون واحد، هدف اول شاخص کل در صورت رشد

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: علی‌رغم روند نزولی، شاخص کل توانسته خود را بالای خط میانی کانال نزولی حفظ کند که نشان از احتمال اتمام ریزش‌های بازار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به حواشی نظامی و سیاسی منطقه و همچنین تشدید وضعیت بحرانی کرونا در دنیا و کشور، جو حساسی به لحاظ اقتصادی در برهه فعلی ایجاد شده است. شاخص کل توانسته با توجه به این حواشی، ناحیه‌ی یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد را حفظ نماید.


بیشتر بخوانید


طبق گفته تحلیلگر بازار سرمایه، اندیکاتور‌های Stochastic و RSI که نشان از قدرت و شدت روند شاخص کل دارند؛ هم اکنون در وضعیت متعادل قرار دارند و در انتظار حرکت‌های بعدی می‌باشند. در صورت رشد هدف اول شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد و پس از آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد است.

خروج شاخص کل از کانال نزولی بلندمدت

او می‌گوید: شاخص کل هم وزن نیز رشدی جزیی را نشان می‌دهد که با توجه به رشد حجم معاملات و ثبات شاخص کل تا حدی قابل توجیه است، اما در سابقه این شاخص رشد‌های به مراتب قوی‌تر از رشد فعلی وجود داشته که تاکنون نتوانستند روند نزولی غالب را شکسته و روند مثبتی را آغاز کنند (طبق شکل). مادامی که شاخص هم وزن نتواند از سقف قبلی خود به بالا عبور کند، نمی‌توان انتظار رشد این شاخص را داشت.

همان طور که در تصویر تحلیل مشخص است روند حرکتی ۶ ماه اخیر شاخص مذکور زیر خط روند نزولی قرار دارد و در آخرین موج حرکتی شاهد شکسته شدن کف مهم نمودار در سطح ۳۳۰ هزار واحد هستیم که در حال حاضر به یک مقاومت مهم تبدیل شده است.

اسدی گفت: برای اینکه به طور قاطعانه روند نزولی را خاتمه یافته بدانیم، این شاخص باید از مقاومت یا سقف مهم قبلی خود در سطح ۳۷۰ هزار واحد رو به بالا عبور کند.

خروج شاخص کل از کانال نزولی بلندمدت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار