حضور محققان ۱۳ کشور در کنفرانس بازی‌‎های رایانه‌‎ای اصفهان

هفتمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها همزمان با روز مهندس به صورت برخط و با حضور محققانی از ایران و ۱۳ کشور دیگر آغاز به کار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها دوروزه با حضور ۱۹ پژوهشگر از ۱۳ کشور جهان در قالب هشت سخنرانی کلیدی، دو پنل تخصصی و هفت نشست ارائه مقالات با حضور متخصصانی از ایران، ژاپن، مالت، سنگاپور، آمریکا، فنلاند، اسکاتلند، ولز، نیوزلند، هلند، ایتالیا، سوئد و استرالیا و ... آغاز به کار کرد.

دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» امروز در آیین افتتاحیه کنفرانس گفت: علاوه بر علاقه محققان به بررسی مزایا و نیز آثار زیانبار بازی‌های رایانه‌ای موجود، در سال‌های اخیر پژوهش‌های هیجان‌انگیزی با مشارکت متخصصین رشته‌های مختلف در زمینه توسعه بازی‌های رایانه‌ای جدید با هدف درمان، آموزش، تبلیغات، ورزش، فرهنگ‌سازی و ... که در یک نگاه کلی سرگرمی‌های جدی نامیده می‌شود، انجام گرفته است که مسیری نوین در پژوهش‌های بین‌رشته‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

جواد راستی با اشاره به مشارکت بیش از ۱۱۴ داور در این دوره از رویداد، گفت: بیش از حدود ۳۰۰ داوری بر روی مقالات کنفرانس انجام و در نهایت ۱۰۱ مقاله دریافت شد که ۶۷ مقاله پذیرفته و از این تعداد ۳۷ مقاله در نشست‌های تخصصی به‌صورت آنلاین ارائه خواهند شد.

در بین مقالات پذیرفته‌شده، ۱۹ مقاله از حوزه روانشناسی و یادگیری، ۱۳ مقاله از حوزه هنر، ۱۲ مقاله از حوزه فنی و مهندسی، ۶ مقاله در حوزه حقوق، ۶ مقاله از حوزه مدیریت، ۶ مقاله از سایر حوزه‌های علوم انسانی و پنج مقاله از حوزه پزشکی به چشم می‌خورند.

مدیر مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از نگاه ویژه این دوره از کنفرانس، بازی‌های رایانه‌ای، بر رویکرد مبتنی بر شواهد خبر داد و گفت: آموزش کودکان و بازی‌های رایانه‌ای، کودکان با نیاز‌های خاص و درمانگری دیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای و مدیریت حوادث، کودکان، رژیم مصرف و سواد بازی، اختلالات رفتاری در کودکان، نقش بازی‌های رایانه‌ای در یادگیری مهارت‌های اجتماعی توسط کودکان، بازی‌های رایانه‌ای و مهارت‌های خودمراقبتی، مهارت‌آموزی مفاهیم مالی و کسب و کار در بازی‌های رایانه‌ای، بررسی اثرات جسمی بازی‌های رایانه‌ای بر کودکان، حقوق کودکان در بازی‌های رایانه‌ای، دایه‌گری دیجیتال، سالمندی شاد، سالمندان در نگاه کودکان و ... برخی از محور‌های نگاه ویژه است.

دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از اختصاص پنج امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان این کنفرانس خبر داد و گفت: از سوی سازمان نظام مشاوره و روانشانسی برای کسانی که در کنفرانس و کارگاه‌ها شرکت می‌کنند، پنج امتیاز بازآموزی در نظر گرفته می‌شود.

هفتمین دوره‌ی کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» به‌صورت آنلاین در تاریخ‌های ۵ و ۶ اسفند ۱۴۰۰ توسط دانشگاه اصفهان و بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای و به میزبانی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین قطب پژوهش، آموزش و کارآفرینی در این حوزه‌ی استراتژیک و ثروت‌آفرین، برگزار می‌شود.

ارائه پژوهش‌های مبتنی بر تحلیل و تولید محتوا در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، توسعه بازی‌های جدی (آموزشی، درمانی، تبلیغی و ...)، آسیب‌شناسی و آینده‌پژوهشی صنعت بازی‌های رایانه‌ای ملّی و فراهم کردن بستری برای آشنایی و هم‌افزایی و اشتراک دانش و تجارب متخصصین رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های داخل و خارج کشور از اهداف هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار