رییس سازمان صمت:

صادرات غیرنفتی آذربایجان‌غربی از ۲ میلیون دلار فراتر رفت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال حدود ۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در این استان ثبت شده که حدود ۳۰ درصد بیشتر از میزان تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - غلامرضا بابایی گفت: برای امسال یک میلیون و ۷۰۷ هزار دلار  صادرات هدفگذار شده بود که بیش از این میزان تحقق یافته است.

او گفت: با این آمار در بخش تحقق هدف تعیین شده، آذربایجان‌غربی بعد از چهارمحال بختیاری در رتبه دوم قرار دارد و به لحاظ ارزش دلاری میزان صادرات آذربایجان‌غربی با استان نخست فاصله چشمگیری پیدا کرد.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، قسمت اعظم صادرات محصولات از این استان مختص محصولات گروه پتروشیمی  است که بالغ بر ۷۷ درصد و پس از آن صادرات محصولات کشاورزی است.

او سهم محصولات صنعتی و معدنی در سهم صادرات استان را تقریبا ۱۱ درصد دانست و گفت: حدود ۹۹ درصد از صادرات آذربایجان‌غربی به ۱۰ کشور است که در این بین ۸۲ درصد از صادرات محصولات از استان به لحاظ ارزش دلاری به ترکیه و ۱۴ درصد از آن به عراق و بقیه به کشور‌های افعانستان، پاکستان، روسیه، آذربایجان و هند صادر می‌شود.

او گفت: به طور کلی ۹۷ درصد صادرات از آذربایجان‌غربی به ۲ کشور ترکیه و عراق بوده که نکته حائز اهمیت آن، رشد چشمگیر صادرات به ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

او می گوید: در واقع صادرات به ترکیه از مبادی گمرکات استان به لحاظ ارزش ۱۱۴ درصد و به لحاظ وزن ۱۷۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.