بهزیستی قم ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد و ۴۲۰ مددجوی سالمند و نیازمند در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان قم نگهداری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - مهدی پهلوانی گفت: از این تعداد افراد تحت پوشش، ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند و ۲ هزار تَن از آن‌ها نیز در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین با تقدیر از کمک و توجه مراجع تقلید و علما به بهزیستی گفت: ۱۰۰ تن از سالمندان عزیز ما در این موسسه خیریه انوار آفتاب نگهداری می‌شوند، اگر نیکوکاران عزیز نباشند، بسیاری از کار‌ها بر زمین می‌ماند و از آیات عظام، علما و همه نیکوکاران که کمک ما هستند، تشکر می‌کنیم.

پهلوانی با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش بهزیستی، نیازمند توجه و کمک هستند گفت: بهزیستی اگر چه کمکی به آن‌ها می‌کند، اما موسسه‌های خیریه و خیران نیز در کنار ما خدمات ارایه می‌دهند، مربیانی که در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان فعالیت می‌کنند؛ کار بسیار سخت، همراه با عشق انجام می‌دهند که شایسته تقدیر است.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: شرکای اجتماعی بهزیستی موسسات خیریه هستند که غیرانتفاعی و غیرتجاری فعالیت می‌کنند، ۱۰ مرکز شبانه‌روزی در زمینه سالمندان و معلولان در حال فعالیت هستند، برای مراکز ایتام نیز مراکزی به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند.

پهلوانی گفت: کم‌ترین آمار مرگ‌ومیر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان داریم و تعداد فوت افرادی که در مرکز‌های نگهداری سالمندان هستند، کمتر از شش‌دهم درصد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با کرونا در آسایشگاه‌های استان گفت: در ابتدای کار شیوع ویروس کرونا در مورد سالمندان نگران بودیم و نخستین گروه از سالمندانی که در استان واکسینه شدند، سالمندان حاضر در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان بودند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه رصد معلولان یکی از وظایف سازمان بهزیستی است، گفت: رصد شیوع میزان معلولیت‌ها در قم مورد توجه است، برخی از معلولان نیازمند نگهداری هستند، در طرح «رصد شیوع میزان معلولین» همکاران ما با کارت دارای هولوگرام و مُهر بهزیستی هستند و قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست بیاوریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار