حل مشکلات صنفی معدنکاران با تأسیس شرکت تعاونی کارگران البرز شرقی

فرماندار شاهرود گفت: تأسیس شرکت تعاونی کارگران البرز شرقی می‌تواند راهکار مناسبی برای کمک به احقاق حقوق کارگران معدن این شرکت باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان  سمنان - فرماندار شاهرود گفت: در سال‌های گذشته پیمانکار یک شخص بود و تشریفات قانونی برای انتخاب پیمانکار اصلح به طور کامل رعایت نشده است که امسال مقرر شد این افراد شرکتی تأسیس کنند تا شرایط لازم برای انتخاب به عنوان پیمانکار داشته باشند.

معاون استاندار سمنان می گوید: پس از انتشار فراخوان البرز شرقی برای واگذاری حجم کار، یک شرکت به عنوان پیمانکار انتخاب شد، اما کارگران این مجموعه به میزان حقوق دریافتی خود معترض هستند و می‌خواهند به هییچ عنوان در قالب شرکت فعالیت نکنند.

جلالی گفت: از سوی دیگر البرز شرقی هم باید بر رعایت حقوق کارگران و پرداخت مبلغ بر اساس قانون کار نظارت می‌کرد و اگر تخلف پیمانکار ثابت شود، این مجموعه هم مقصر شناخته می‌شود.

شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی در سال ۳۹ آغاز به کار کرده است، حوزه فعالیت این شرکت در شرق سلسله جبال البرز از معادن طزره در شمال شرقی شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان قرار داشته و عمده فعالیت‌های آن شامل اکتشاف، بهره برداری از معادن و فرآوری برای تأمین بخشی از کنسانتره زغال‌سنگ مورد نیاز کک سازی و استفاده در کوره بلند ذوب آهن اصفهان به منظور فرآیند احیا سنگ آهن خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار