شرایط سخت زندگی ۵۰۰ خانوار زلزله زده در شهرستان دنا

۵۰۰ خانوار زلزله زده سی سخت یا در کانکس ساکن هستند یا در شهر یاسوج و روستا‌های همجوار مستاجر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - با گذشت یکسال از بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دنا هنوز بخشی از خانواد‌های آسیب دیده فاقد سرپناه مناسب هستند.

سهراب اصالت زاده رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: هزار و ۷۰۰ خانه در زلزلۀ بهمن پارسال در شهرستان دنا تخریب شد که از این تعداد هزار و  ۵۰۰ واحد به مرحله سقف رسیده اند و هزار و ۲۰۰ خانه هم تکمیل و تحویل صاحبان آن ها شد.

مسئولان در بازدید‌های متعدد قول دادند هزار و ۷۰۰ خانه در دست بازسازی تا شهریور ماه( قبل از فرارسیدن فصل سرما) امسال تشکیل شود این در حالی است که هم اکنون ۵۰۰ خانوار یا در کانکس اند و یا در شهر یاسوج و روستا‌های همجوار مستاجر هستند.

زلزله زدگان شهرستان دنا می گویند: سرمای سوزناک دنا و بارش برف و باران و یکسال زندگی در کانکس کوچک آن ها را کلافه کرده است. 

دولت مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان و کمک بلاعوض به خانواده‌های زلزله زده پرداخت کرده است اما مردم می گویند با این مبلغ می شود خانه ای با زیربنای ۷۰ متر ساخت ولی زیربنای بسیار از منازل در دست بازسازی بیش از صد متر است. 

برخی از سازندگان گفتند: دولت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای تکمیل خانه‌ها تصویب کرده، ولی به دست مردم نرسیده و بانک‌ها از پرداخت شانه خالی می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.