یورش نظامیان صهیونیست برای دستگیری جوان فلسطینی مبتلا به سندروم داون + فیلم

منابع بین‌المللی با منتشر کردن فیلمی نشان دادند که چندین نظامی صهیونیست برای بازداشت یک فلسطینی که به سندروم داون مبتلاست به او حمله کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شاهدان عینی فیلمی از محله شیخ جراح در قدس اشغالی را منتشر کردند که در آن نظامیان صهیونیست با یورش به «محمد مرشد العجلونی» که فردی فلسطینی مبتلا به سندروم داون نیز است، قصد داشتن او را بازداشت کنند.

براساس گزارش الجزیره العجلونی ۲۵ ساله هنگامی به خود را در چنگ نظامیان صهیونیست دید به شدت فریاد زده و دچار شوک و ترس شده بود، با این وجود نظامیان صهیونیست او را رها نکردند تا اینکه فلسطینی‌ها برای رهایی او دست به کار شدند.

«براءه العجلونی» خواهر این جوان فلسطینی در مصاحبه با شبکه الجزیره در خصوص ابعاد این حمله گفت: «خانه ما در محله وادی الجوز است که بسیار به محله شیخ جراح نزدیک است. محمد برای خواندن نماز از خانه خارج شد، اما بازنگشت، به تلفن او زنگ زدیم و وقتی تلفن همراهش را جواب نداد به شدت نگران شدیم. کمی بعد فلیم (حمله) به او را در فضای مجازی دیدیم و به شدت غمگین شدیم.»

«محمد دنون» رئیس هلال‌احمر فلسطین درخصوص وضعیت این جوان فلسطینی اعلام کرد بعد از حمله به او مردم فلسطینی اطراف او را نجات داده و به بیمارستان محلی منتقل کردند. او در ناحیه کتف و چندین قسمت از بدنش دچار کبودی شده، ولی از ترس نمی‌تواند صحبت کند و سکوت کرده است.

مدتی است که نظامیان رژیم صهیونیستی فشار‌های خود علیه ساکنان منطقه «شیخ جراح» در قدس اشغالی را افزایش داده‌اند؛ فشار‌هایی که البته با واکنش‌های گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه شده است. صهیونیست‌ها حدود یک هفته پیش با یورش وحشیانه به منطقه شیخ جراح اقدام به تخریب گسترده منازل فلسطینیان ساکن این منطقه کردند تا به طور کلی قدس اشغالی را یهودی‌سازی کنند.

تا این لحظه نیز وضعیت شیخ جراح ناآرام است. شهرک نشینان با یورش به ساکنان شیخ جراح شمار زیادی از آن‌ها را زخمی کرده‌اند. با این حال، ساکنان این محله در برابر این جنایت‌ها ایستادند و از خانه‌های خود محافظت کردند. از سوی دیگر، جنبش‌های مقاومت اسلامی مانند حماس و جهاد اسلامی نسبت به زیر پا گذاشتن «خطوط قرمز» در قدس اشغالی به ویژه در منطقه شیخ جراح توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
وحشی گری و نقض حقوق انسان ها توسط رژیم صهیونیستی تا کی باید ادامه پیدا کنه؟
مرگ بر اسرائيل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خدا لعنتشون کنه
آخرین اخبار