واکنش‌ها به صدور فرمان پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال دونباس

فرمان پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری دونتسک و لوهانسک، جوامع بین المللی را به واکنش‌ وادار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان –در پی افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه و در نتیجه درگیری نیرو‌های دولتی اوکراین با جدایی طلبان دو جمهوری دونتسک و لوهانسک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در سخنرانی خود ضمن اظهار اینکه اوکراین بخش جدایی ناپذیر روسیه است، با امضای فرمانی استقلال لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت. او در ادامه سخنرانی خود با اشاره به الحاق کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ گفت که شهروندان کریمه اقدام به انتخاب آزادی کردند و مقامات اوکراین نتوانستند کاری به جز حمایت از گروه‌های تخریبی انجام دهند.

همزمان با فرمان ولادیمیر پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک، اولین واحد‌های نیرو‌های حافظ صلح روسیه به دستور رئیس‌جمهور این کشور برای محافظت از دونباس حرکت کردند.

همچنین پس از این فرمان، مردم لوهانسک و دونتسک ابراز خوشحالی کردند و به خیابان‌ها آمدند، اما از سوی دیگر این فرمان واکنش‌های زیادی را در سطح بین المللی وبه همراه داشت.

ساعاتی پیش از صدور فرمان پوتین در سطح بین المللی چه گذشت؟

ولادیمیر پوتین پیش از صدور این فرمان به اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده بود که قصد دارد به زودی استقلال دونتسک و لوهانسک واقع در شرق اوکراین را به زودی به رسمیت بشناسد.

در پی این هشدار پوتین، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، پس از ورود به بروکسل برای سخنرانی در نشست برنامه ریزی شده در سطح وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که از اتحادیه اروپا درخواست کرده است تا تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه اعمال کند. اما در پاسخ، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین برخی از وزرای خارجه حاضر در جلسه، با رد درخواست اوکراین به صراحت اعلام کردند که این اتحادیه هنوز قصد اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را ندارد و هرگاه زمان آن فرا برسد، اتحادیه اروپا یک نشست فوق العاده برای توافق در مورد تحریم‌ها تشکیل خواهد داد.

فرمان پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال دونباس

با نادیده گرفتن درخواست اوکراین برای اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، کولبا از کشور‌های عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست تا نشستی تشکیل داده و درباره گام‌های عملی برای تضمین امنیت اوکراین و کاهش تنش‌ها با روسیه مذاکراتی فوری انجام دهند. این در حالی است که روسیه یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با حق وتو است.

واکنش‌ها پس از صدور فرمان پوتین

 درپی فرمان رئیس‌جمهور روسیه در خصوص به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کاخ سفید و شماری از کشور‌ها به این مسأله واکنش نشان دادند.

جنبش انصارالله یمن با اعلام حمایت از فرمان پوتین، استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. محمد علی الحوثی، رییس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دونتسک و لوهانسک را به عنوان دو جمهوری مستقل به رسمیت می‌شناسیم و خواستار خویشتنداری و وارد نشدن به جنگی هستیم که هدف آن از بین بردن توانمندی‌های روسیه است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درو اکنش به این فرمان، مسکو را مقصر اصلی بر هم زدن صلح و امنیت در منطقه خواند و اعلام کرد که روسیه با اقدام اخیر خود در به رسمیت شناختن جدایی طلبان شرق اوکراین بحران در منطقه را تشدید کرد و آغاز یک جنگ بزرگ را سرعت بخشیده است.

منطقه دونباس

کاخ سفید با اعلام اینکه پس از امضای این فرمان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی خود تماسی تلفنی برقرار کرد، ادعا کرد که بایدن به زودی فرمانی اجرایی را امضا می‌کند که هرگونه معامله تجاری و یا مالی با دونتسک و لوهانسک را ممنوع خواهد کرد و  به زودی اقدامات بیشتری را در خصوص نقض آشکار پایبندی‌های بین‌المللی روسیه اعلام خواهد شد.

 کاخ سفید، با اظهار اینکه از روسیه انتظار چنین اقدامی را داشته و آماده پاسخ فوری به آن هستند، اعلام کرد که که این فرمان اجرایی اجازه تحریم علیه هرکسی که در این مناطق از اوکراین فعالیت می‌کند را صادر می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از این تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، گفت: «فرمان اجرایی را امضا کردم تا روسیه را از فرصت سود بردن از نقض آشکار قوانین بین‌الملل محروم کند. ما به رایزنی نزدیک با متحدان و شرکا، از جمله اوکراین، درمورد گام‌های بعدی ادامه می‌دهیم».

از طرفی دیگر نیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در بیانیه‌ای اعلام کرد مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتای اوکراینی خود تماس تلفنی داشته و بر حمایت تزلزل‌ناپذیر واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در و اکنش به این فرمان با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که به رسمیت شناختن جدایی دونتسک و لوهانسک توسط پوتین نیازمند واکنش سریع و قاطع است و واشنگتن در هماهنگی با متحدان خود گام‌های لازم را برخواهد داشت. تصمیم پوتین نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و در تضاد با تعهد این کشور به دیپلماسی است.

از طرفی دیگر نیز آمریکا خواستار مذاکره با روسیه درباره اوکراین شد. جاناتان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: «واشنگتن آماده پاسخ به اقدام روسیه درباره اقداماتش در شرق اوکراین است. با این حال، ما پنجره دیپلماسی را به روی روسیه نمی‌بندیم. هنوز بر این باوریم مسکو ممکن است هر زمانی اقدام به انجام حمله نظامی علیه اوکراین کند. روسیه هم اکنون براساس اقدام نظامی خود پیش می‌رود نه دیپلماسی»

نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک توافقنامه امنیتی مینسک را پاره کرد.

لوهانسک و دونتسک

همچنین مقامات اتحادیه اروپا از جمله جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این فرمان مدعی شد: «ما قاطعانه به مسأله به رسمیت شناخته شدن استقلال جدایی‌طلبان اوکراین پاسخ خواهیم داد. اتحادیه اروپا و هم پیمانانش به شکلی یکپارچه و قاطعانه، به تصمیمات پوتین پاسخ خواهند داد.» همچنین اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کردعلیه هرکسی که مسئولیتی در به رسمیت شناخته شدن غیرقانونی جمهوری‌های خود خوانده داشته باشد، تحریم‌های سنگینی اعمال خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا: قاطعانه به تصمیمات پوتین پاسخ می‌دهیم
پوتین با امضای فرمانی استقلال لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت
نشست شورای امنیت در خصوص فرمان پوتین برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق شرق اوکراین


آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از اوکراین، گفت: «ما خواستار حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشه در شرق اوکراین بر اساس توافقات مینسک هستیم. ما به طور کامل از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کنیم.»

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز مدعی شد تصمیم روسیه، نشانه‌ای دیگر از این مسأله است که امور در اوکراین در مسیر اشتباهی به پیش می‌رود.

همچنین فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که در گفتگوی اخیر خود با ولادیمیر پوتین او را به خویشتنداری در مورد موضوع اوکراین دعوت کرده بود، از آمادگی خود برای همراهی با آمریکا به منظور اعمال تحریم‌های سنگین علیه روسیه خبر داد.

گلوله‌باران‌های پراکنده در خط تقسیم نیرو‌های دولتی اوکراین و استقلال‌طلبان روس‌تبار از پنجشنبه تشدید شده و روابط بین روسیه و اوکراین در روز‌های اخیر به اوج تنش خود رسیده است. مقامات جمهوری لوهانسک و دونتسک می‌گویند دولت اوکراین مواضع آن‌ها را به آتش بسته است. از روز جمعه تعداد زیادی از غیر نظامیان این دو جمهوری به روسیه پناهنده شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
امیر معلم
۱۴:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
تجاوز به حریم دیگران وکشتن انسانها هیچ توجیهی ندارد وحمایت از متجاوزنیز ازنظراخلاقی... بسیار شرم آور وزننده است .مخصوصا اگر تجاوزگر پوتین وروسها باشند که به هیچ عنوان قابل اطمینان واعتماد نیستند.درمورد ایران نیز پرونده وسابقه بسیارتایکی دارند (درسال 1330 شمسی حرم امام رضا ومسجد گوهرشادرا به توپ بستند وبیش از 500نفررادرحرم رضوی کشتند)درمساله برجام هم ایران را وسیله اهداف خودقراردادند و بیش از چهل سال است ازتکمیل نیروگاه اتمی بوشهر طفره رفته وهرروز بهانه ی متفاوتی مطرح میکنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
ساعت پوتین در عکس همهچیز را لود داد پوتین دو ساعت قبل، جدایی دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را امضا کرده بود. ,ولادمیر دروغگوی کی بودی تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
گو ترش ملیجک امریکاست .. الان فضای حمایت از امریکا نیست او قصد جنگ علیه روسیه را داشت و شما بعنوان رییس سازمان ملل باید بین دوطرف سازش ایجاد میکردید
ولی شما جانب قلدران جانی و دروغکو را میگیرسد .. یک مورد بگید که شما در مساله مسایل هسته ای جانب ایران را گرفته اید .. در حالیکه ایران تعهدات خود را انجام داده بود
کلامی مثبت ما از شما ندیدیم ... بلکه اسراییل را به خرابکاری و ترور دانشمن ما با گفته های خود واداشتید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اتحادیه اروپا وآمریکا اصل شیطان بزرگ وجنایت کار قرن میباشند به امید نابودیشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شرق یا غرب برای ما فرقی نمی کنه .اونا مطمئنن دوست ما نیستن .پس بزار دشمنان ما خودشون ،خودشون را نابود کنن .این برای ما بهتره .آمریکا یا انگلیس و اروپاییها یا شوروی اینا کم به ایران آسیب نزدن .به امید نابودی اونا و شروع امپراطوری ایران.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۱:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
روسیه و امریکا واروپا همشون زور گو و عوضی هستن اکراین هم اگه موشک و قدرت داشت بهش حمله نمیشد متاسفانه دنیا شده قانون جنگل هرکی قدرت داره زور میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بجز روسیه
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
نمی دونم چرا بعضیا اینقدر طرفداری از روسیه میکنن فکر می‌کنید ترکمنستان، گرجستان،ازربایجان،داغستان،افغانستان ، ارمنستان کدام کشور ازما جدا کرده همین روس های کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اونها زمانیکه آن مناطق را جدا کردند هنوز کمونیست نشده بودند همینطور که الان نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مردم ایران نمیخوان قبول کنن دیگه روسیه شوروی نیست ! شوروی مرد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شما کی هستی ؟؟؟؟؟
وقتی با کشور خودت حرف زدی ،،می تونی بگی چی می خوایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
نفهم اون مال زمان شوروی سابق بود،میشه بخاطر جنگ ایرانو عراق تا ابد با عراق قطع ربطه باشیم،اون مال صدام بود،اینم مال شوروی سابق بود..بفهمین این موضوعات رو،ش؟شما چطور این موضوع رو درک نمیکنید؟چطور الان از آمریکا حمایت میکنید با اینک از قبل تا الان مارو تحت فشار قرار داده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
روسها در کل تاریخ به هیچ کشوری دوست خوب و وفاداری نبودن و نیستن هیچ کشور و همسایه از جمله ایران نیکی نکردن و خیانت کردن تاریخ بخوانید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
تو زمان گیر کردی روسیه دیگه شوروی نیست نمی خوای قبول کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
ایران هم اگر قدرت نداشت الان به چندین قسمت تقسیم شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
شاختار دونتسک تیم ملی شد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
بعضی ها از روی بی اطلاعی روسیه رو با گذشته اش مقایسه میکنن و نمیدونن که روسیه الان با شوروی کاملا فرق میکنه
بدونید که روسیه بهترین کارو در مقابل جنایت کاران غربی انجام میده درود بر پوتین
France
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
تو چه ایرانی بی غیرتی هستی که به پوتین درود میفرستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
جمهوری خیانتکار باکو به ایران برگردانده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
حالا تو به کشورت خیانت نکن نمیخواد سایر جمهورهارو برگردونی
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه از سال ۱۸۱۰ میلادی تاکنون تنها کاری که کرده دزدی زمین از همسایه هاش بوده.حمایت از دزدی و تجاوز روسیه به اوکراین یعنی بله گفتن به دزدی جدید و آینده این کشور در تجاوز به قفقاز و شمال ایران
Uzbekistan
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا روسیه تو کارنامه ش چیزی نداره جز تجاوزگری و غارت گری مرکل صدر اعطم سابق المان هم تو خاطراتش
مینویسه که روسیه هیچ چیز نداره نه قدرت تعامل با همسایگان نه اقتصاد پویا.به همین دلیل کل دنیا باید با هم
همکاری کنن و روسیه سرجاش بنشونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا هم حتما فقط دنبال صلح بودند و تاکنون جنگی نکرده اند .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
الان روسیه مستکبر حساب نمیشه؟؟ فقط آمریکا و اروپا مستکبرند؟؟ نه شرقی نه غربی چی شد پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
امریکا مجبورش کرد انقدر تو اخبارشون و رییس جمهورشون گفتن روسیه می خواهد حمله کنه اخر کرد دقیق نقشش همین بود که تو فکر کنی روسیه مسنکبره
Iran (Islamic Republic of)
toork
۲۱:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خاک روسیه بوده و خاهد ماند اشکال چیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مردم لوهانسک و دونتسک علام کردن که ما به اوکراین برمی گردیم جانما ایرانیان عزیز خودتون اذیت نکنید
بعضی از مردم ما طوری از روسیه و بعضی از غرب که انگار واسه ماست
برید به فکر اقتصاد کشور خودم باشیم تا ایران قوی تر بسازیم
#ایران قوی مردم همدل می خواهد
United States of America
وطن پرست
۰۰:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
فعلا ک خوش خوشان ایرانه،نفت از صد داره میزنه بالا،چند ماه اینجوری بمونه اقتصاد ورشکسته دنیا حبابش میترکه و گند دلار و یورو و یوان و ....ک تا جایی ک تونستن پول بی پشتوانه چاپیدن در میاد،و فلاکتشون ظاهر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این بازیگر کمدی اوکراین رو چه به رییس جمهور شدن. همه کشورها رو درگیر کرد.
Belarus
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
با سلام . با رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق اوکراین . بنظر می رسد امریکا و روسیه تلاش می کنند که کشورها جدیدی در جهان برا اساس قومیت شکل بگیرد . که این برای خارمیانه بسیار سخت است . باید صبر کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا ایران حمله نمی کند اوکراین را بگیرد تا با روسیه نصف کنیم, اوکراین مال ماست, حق ماست, سهم ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
تو زمان هخامنشیان هم اوکراین مال ما نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین باید آنها را تحریم کند که معنی استقلال را درک کنند یه مشت نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین_اشغالگر
روسیه روباه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
از اول اوکراین مال ایران بود غارتگر روسی تو باید جواب چندی هزار نفری که توی ایران بعد جنگ جهانی دوم تا سوم که از گرسنگی ومریضی مردن ومال آنها راغارت کرد وچند کشور از ایران بردی طرفداران روسی داخل ایران سکوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا چرت و پرت می گی ؟؟؟؟ تو زمان هخامنشیان اوکراین مال ایران نبود بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کاهش همین مقدار حساسیت رو در نورد امریکا و اروپا هم میداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
اصلا میدونی اوکراین کجاست ؟ تو زمان هخامنشیان هم اوکراین مال ایران نبود تو هیچ زمانی! تازه الان رویه با روسیه ترازی یا شوروی فرق کرده تو زمان گیر کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین و همفکرانش قصد احیای مجدد اتحاد جماهیر شوروی را دارند.و متاسفانه عده ای بی بصیرت از این اقدامات حمایت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
شما حتما بعد ا کاندید شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه با تکیه بر قدرت بالای نظامی،وابستگی اروپا به گاز روسیه و البته حمایتهای چین هر کاری دوست داره انجام میده.اگه حتی یکی از این سه ویژگی رو هم از دست بده دیگه اینجوری گردن کلفتی نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پس چرا به گردن کلفتی ها امریکا که میرسید پس گردن تون پایین میارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا کم گردن کلفتی کرده اند مثلا یک نمونه اش از هزاران همین در مورد برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این روسیه چی داره ک ایران جسبیده بهش..مثله اینکه یادشون رفته زمان جنگ پدر مارو در اورده بودن.‌هر جی حنگنده و سلاح و بمب شیمیای جدید رو داشت میداد ب عراق ...زیاد دور نریم زمان احمدی نژادم سامانه اس ۳۰۰رو پیش پیش پولشو گرفتن و ب بهانه تحریم سازمان ملل ندادن ب ما..واقعا یکی بگه چرا ول کن این روسا نیستیم الان ک دلار شده۳۰تومن مثلا ۹۹درصد مسببش روسها هستن این یعنی اینکه کشور ایران ۳۰هزار بار ارزشش سقوط کرده خودمونو گول نزنیم ک شریک داریم اونا شریک نیستن..اونا نامردین ک تو تاریخ ثبت شده.کدوم محصول روسیه تو جهان حرف اول رو میزنه...فقط بلدن بمب وموشک درست کن و سلاحهای کشتار دسته جمعی اونم از نوع بی کیفیتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اهان نه اینکه امریکا همه چی داره روسیه به عراق موشک فروخت نه خیر شوروی فروخت شوروی فرق داره با روسیه الان ، امریکا انقدر ظلم کرده که نمی تونم بشمارم ! بلدی که برو تو اینترنت بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
غربی جون میخوای بفرستمت اسقاطیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا و اروپا هم اصلا کمکی به صدام نکردند در مورد مواردی که ذکر کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
۳اسفند ..۱۹/۳۹ جوابتو بجاتو بجای دوستمون میدم..روسیه بدتر اشوروی ..اگه شریک و هم پیمان ایرانه چرا یک فروند جنکنده ب ایران نمیفروشه...بگو جرا ؟؟؟اگه خوبه چرا تانک نمیده ..پس مزخرف نگو ..طرف حقیقتو گفته سوختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آقا اگر اوکراین و کریمه و جزئی از روسیه هستند پس ارمنستان و آذربایجان جزئی از ایران هستند .
France
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کاملا درسته. پس پیش نویس آماده کن و ببر شورای امنیت و ازشون رای گیری کن ببین حاضر هستن دوباره جزیی از نقشه ایران بشن؟ اگر به حرف زدن باشه که ترکمنستان و افغانستان و پاکستان هم باید دوباره به ایران ملحق بشن ولی خب ایا چنین چیزی امکان داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
راست میگی اما معمولا سازمان ملل از مخالفان امریکا نفرت داره هر وقت مخالفان امریکا میخوان کشوری که قبلا جزوش بوده رو پس بگیره هیچی نمیگه یا میگه ساکت ! اما تا به غرب میرسه میگه نه باید تمامیت ارضی حفظ شود مثل اسراییل ! که گفت نه سرزمین مقدسس ! قبلا در ۱۲۰۰ سال قبل لز میلاد مسیح مال اینا بوده اما وقتی به ایران میرسه میگه ولش کن ! در صورتی که اگر قرار باشه ما تمامیت ارضی رو مثل اسرایبل اجرا کنیم یعنی ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد کل خاور میانه مال ماست حالا چه برسه به اذربایجان که همین ۱۰۰ سال پیش مال ما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
راست میگی اما معمولا سازمان ملل از مخالفان امریکا نفرت داره هر وقت مخالفان امریکا میخوان کشوری که قبلا جزوش بوده رو پس بگیره هیچی نمیگه یا میگه ساکت ! اما تا به غرب میرسه میگه نه باید تمامیت ارضی حفظ شود مثل اسراییل ! که گفت نه سرزمین مقدسس ! قبلا در ۱۲۰۰ سال قبل لز میلاد مسیح مال اینا بوده اما وقتی به ایران میرسه میگه ولش کن ! در صورتی که اگر قرار باشه ما تمامیت ارضی رو مثل اسرایبل اجرا کنیم یعنی ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد کل خاور میانه مال ماست حالا چه برسه به اذربایجان که همین ۱۰۰ سال پیش مال ما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بله امکان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ترکیه با اون میزان داد و ستد با روسیه رسما اینکارو محکوم کرده.ببینید عکس العمل مسئولین ما چی بوده تا حالا!!!!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ترکیه از هر طرف باد میاد می‌ره
صبح یک چیز میگه شب چیزدیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کار دولت دست نشانده آمریکا در اوکراین که نتیجه یک کودتا رنگی بود تمومه! در واقع این اتفاق نتیجه ماجرا جویی های خود آمریکا بود که هزینش رو مردم اوکراین پرداختند . همیشه همینه آمریکا جنایت میکنه ماجرا جویی میکنه بعدشم منافعش رو برمیداره و فرار میکنه و ضررهاش میمونه برای مردم منطقه. روسیه کار درست رو میکنه وجود آمریکا یعنی فتنه و جنگ افروزی و نا امنی و تروریست پروری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این دو شهر بیشتر از ۵ شیش سال است که توسط روسیه اداره میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یا علی.
ما هم باید جمهوری باکو، ارمنستان، بحرین، کوه آرارات کوچک و نخجوان را برگردونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
راست میگی اما معمولا سازمان ملل از مخالفان امریکا نفرت داره هر وقت مخالفان امریکا میخوان کشوری که قبلا جزوش بوده رو پس بگیره هیچی نمیگه یا میگه ساکت ! اما تا به غرب میرسه میگه نه باید تمامیت ارضی حفظ شود مثل اسراییل ! که گفت نه سرزمین مقدسس ! قبلا در ۱۲۰۰ سال قبل لز میلاد مسیح مال اینا بوده اما وقتی به ایران میرسه میگه ولش کن ! در صورتی که اگر قرار باشه ما تمامیت ارضی رو مثل اسرایبل اجرا کنیم یعنی ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد کل خاور میانه مال ماست حالا چه برسه به اذربایجان که همین ۱۰۰ سال پیش مال ما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حال امروز اوکراین ، نتیجه دخالتهای سالیان اخیر امریکا در کشورهای حوزه شرق و وابسته به روسیه است تا زمانیکه کشورها به جای به قدرت رسیدن در تمام حوزه ها ، به وابستگی و حمایتهای سایر قدرتها دل خوش میکنن وضع جهان به همین صورته
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این کار روسیه از کشتار دانزینگ جدید و وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کرد. واقعا تاریخ تکرار میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه رسما داره اوکراین و تجزیه میکنه.چند سال پیش شبه جزیره کریمه.امروز این دو قسمت.فردا هم قسمتهای دیگه اوکراین.این چند تا کشور دقیقا از چه کار خوب روسیه حمایت کردن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مردم لوهانسک و دونتسک علام کردن که ما به اوکراین برمی گردیم جانما ایرانیان عزیز خودتون اذیت نکنید
بعضی از مردم ما طوری از روسیه و بعضی از غرب که انگار واسه ماست
برید به فکر اقتصاد کشور خودم باشیم تا ایران قوی تر بسازیم
#ایران قوی مردم همدل می خواهد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه کشوری جنگ طلب و متجاوز است نباید فراموش کرد که این دومین تجاوز روسیه به اوکراین و جدا کردن بخشی از خاک اوکراین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حالا نه آمریکا و انگلیس جنگ طلب نیستند.بتونند ایران رو هم تیکه تیکه میکنند میدند صعودیا
France
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
در اینکه روسیه به اوکراین تجاوز کرده شکی نیست ولی خب کاری میشه کرد؟ اروپا به رهبری امریکا میخواد روسیه رو تحریم کنه. چین و کره شمالی از روسیه جانبداری میکنن. راهبرد کشورهایی مثل ایران چی میتونه باشه؟ ایران کشوری هست که شاید هزاران بار از روسیه و شوروی سابق زخم خورده ولی سیاست خاصی نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اخ اخ چقدر غربی خوبن امریکا و اسراییل و اروپا اصلا به ایران ظلم نکرده هااااا فقط روسیه و چین به همه ظلم کردن مسخره غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
امریکا و اروپا با ابزارهایی مثل انقلابهای رنگی و لزوم استقرار ناتو در شرق اوکراین انقدر سر به سر روسیه گذاشتن ‌که تحمل روسیه هم تموم شد
حالا بیان جمعش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
به به فقط خندم میگیره به ملت شریف ایران، اونور دنیا دو تا استان شورش کردن توی ایران مردم دو دسته شدن یکی طرفدار غرب و آمریکا یکی طرفدار شرق و روسیه، با همین فرمون پیش برید ایران هم به سرنوشت اوکراین و بدترش دچار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
همینه از بیکاری نشستن یکی شده روسیه یکی شده آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی میگی مردم ایران معلومه یه جایی خارج از ایرانی مثلا تیرانا خخخخ خوب نظر ی مثل این نظرتون برا ایران چه اثری میتونه بگذاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
موضع ایران چیه؟ شما که همیشه دم از احترام به تمامیت ارضی کشورهای مختلف می‌زدید حالا که روسیه به این شکل تمامیت ارضی اوکراین رو زیر سوال برده حرفی برای گفتن ندارید؟ اگه وزارت خارجه یا مسئولان دیگه این اقدام روسیه رو محکوم نکنند ثابت میشه که شعار نه شرقی نه غربی در عمل اجرا نمیشه و از ترس روسیه چشمشون رو بر زیر پا گذاشتن حقوق اوکراین بسته‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
البته اگر موضع شما در مورد غرب هم این باشه نه غرب پرست باشید کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مطمئن باشید به زودی ما هم استقلال این دو را به رسمیت می شناسیم،چون هرچی روسیه وچین بگن!!!!!!
France
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
باور کن چاره ای نداریم.حرف چین و روسیه رو گوش نکنیم فردا مردم همدیگه رو تیکه پاره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
از نظر تو اگر امریکا و اروپا هر چی بگن مشکل ندارا ولی اگر روسیه چین بگن مشکل داره ! دومم اگر روسیه و چین بخوان مثل امریکا و اروپا زور بگن ما بشیم زیر دستشون مثل امریکا باهاش رفتار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
هر کشوری که از نوکری امریکا جدا بشه مستقل میشه و ایران هم باید از استقلالشون دفاع کنه قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
درود خدا بر جو بایدن رئیس جمهور فهیم آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۸:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
درود را بفرست برای پدرت که از خاک کشور دفاع کرد و نگذاشت بک وجب از این خاک دست اجنبی بیفته. جو بایدن فقط یک شغال پیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
لعنت خدا بر تو و امثال جو بایدن یه لحظه حمله به هواپیمای ایران ایر با صد ها مسافر بیگناه رو بیاد بیار عجب خیانتکارایی هستین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بایدن اختلال حواس داره و اصلا حالیش نیست هنوز زنده اس یا مرده. کدوم فهیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
لعنت خدا برآمریکای جنایتکار وخبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
دعا میکنم باکسی که براودرود فرستادی محشور شوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سینا جان از کجا میدونی که پدرش مثل خودش وطن فروش نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این آمریکا واقعا فکر میکنه هنوزم حرفش در سطح جهان خریدار داره!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین زورنگفته اروپاوامریکازورمیگن پول ندارن میخوان تجهیزات بفروشن باایجادجنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
نه فقط حرف ما خریدار داره
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۲:۳۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
آفرین احسنت.جمله خوبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
با سلام . اگر به تاریخ روسیه نظری انداخته شود . در دوران تزار دولت روسیه مخالف شدید جنبش های ازادی بخش و استقلا ل اقوام مختلف کشورها بود ولی بعد از انقلاب اکتبر شدید برای اینکه ایده اش در دنیا طرفدار کسب کند به سمت حمایت از ااستقلال اقوام روی اورد و دنیا شاهد تنش و استقلال اقوام مختلف در قالب کشور شدند . بنظر می رسد روسیه امروز نیز می خواهد همان روش را در پیش بگیرد . اینجاست هوشیاری و درایت دیپلماسی ایران را می طلبد . بنظر می رسد به رسمیت شناختن شرق اوکراین با هماهنگی امریکا و انگلیس می باشد . تا زمینه سازی برای استقلال سایر اقوام فراهم شود . چون الان طبل استقلال را ازبک های افغان . تاجیک ها افغان و کردهای عراق و سوریه و نیز .... می زنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مگه داریم رییس جمهور یه کشور دیگه واسه کشور دیگه تصمیم بگیری باید جلو پوتینو گرفت یه کمونیست ترسناکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین گفت چون اوکراین سلاح هسته ای دارد ما به آن حمله کردیم کاملا مشخص شد ما به خاطر آقای پوتین زیر بار برجام رفتیم
پوتین با این کارش نشان داد قابل اعتماد نیست
وقابل دفاع نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داشت؟ الان آمریکا و یا اروپای ها قابل اعتماد هستن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
باعث بدبختی ایران فقط پوتینه
Iran (Islamic Republic of)
4
۱۷:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
باعث بدبختی ایران تحلیل های صدمن یه غازه ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بعضیا چنان سرسپرده روسیه شدن که اگه پوتین دستور قتل عام خانوادشون هم بده از پوتین حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بخواد اینکار رو کنه مخالفت میکنیم مگه شوخیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه ایران هم قرار بود تجزیه بشه و پوتین نیروی حافظ صلح میفرستاد واکنش ها همینجوری بود؟؟
فردا نوبت ماست
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ایران ابرقدرت بوده هاازقدیم یادتون رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یه مقدار تاریخ بخوون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بله ابرقدرت بوده که قفقاز و ترکمنستان و افغانستان و تاجیکستان رو به کمک همین روسیه ازش جدا کردن.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر ابرقدرت بود ازعراق و افغانستان گرفته تا آذربایجان و ارمنستان تا بحرین و ...و....و..و...از ایران جدا نمی‌شدند پس هیچگاه ابرقدرت و چندان باهوش نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۵:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دوستان خیلی ازمساله فاصله نگیرید
نه شرقی نه غربی هستیم ما!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مام باید اعلام کنیم اگه مردم این دو استان اوکراین واقعا خواستار الحاق به روسیه هستن ما هم به رسمیت میشناسیمشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه آذربایجان ایران هم خواستار پیوستن به جمهوری آذربایجان باشه همین حرفو میزنی؟ یه ذره عقل خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خوشبختانه مردم آذربایجان عقلشون از تو بیشتره و اگه آمریکا نفری یه کیلو طلا هم بهشون بده نظام رو ول نمیکنن برن پیش شیطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
فعلا همه مردم اصیل آذربایجان هیچ وقت به مادرشون پشت نکردند تکه های هم جدا شده به خاطر بی کفایتی افراد ی خود فروخته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این روسبه تبدیل شده به روسبه زمان قاجار با همان خوی جهانخواری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مگه ظلم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا و گماشته‌هاش
-
فرزاد
۱۴:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اون زمانیکه امریکا انقلاب رنگی توی اوکران راه انداختند ودولت روسیه گرایی که با انتخابات سر کار اومده بود رو ساقط کردند و دولت غرب گرا رو جایگزین کردند باید فکر این روز رو میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا رنگ نقشه شبه جزیره کریمه به رنگ روسیه اس؟مگه مال اکراین نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دکتر شبه جزیره کریمه 2014 از اکراین جدا و به روسیه الحاق شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی مردم لوهانسک و دونتسک زیر ظلم و نسل کشی حکومت اوکراین قرار گرفتن چرا این دوستانی که دوست دار صلح هستن ساکت بودن مردم لوهانسک و دونتسک بهترین کار انجام دادن تا از خود دفاع کنند چون فقط روسیه قبول کردکه از آنها دفاع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اینطوری که تو جهان سنگ رو سنگ نمیونه خیلی از کشورها تحت ظلم حکومتشون هستن بعد دولت خارجی که سابقه استعمار هم داره میتونه دخالت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تا الان سوریه ونزوئلا حوثی های یمن این اقدام روسیه رو به رسمیت شناختن.دیگه معلومه چه خبره که این بدبختا حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
گاماس گاماس
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
محکوم کردن این کار، هیچ فایده ای برای ایران نداره، لابد فکر می کنید که با محکوم کردن، مثلا اگر پس فردا کشور خودمان داشت تجزیه می شد، اوکراین به داد ما خواهد رسید!!!؟؟؟ خیر، در حد گفتن "محکوم می کنیم" عمل می کنند. و کار بیشتری نمی کنند. دنیای جهانی، چیزی غیر از جنگل نیست. اگر تمام کشورهای دنیا بخوان تجزیه بشن، و ایران محکوم کنه، پس فردا، اگر نوبت تجزیه ایران رسید، به خدا قسم، یک کشور هم محکوم نخواهد کرد. تنها درسی که این قضیه برای ما داره، این است که سعی کنیم شیر و سلطان جنگل بشیم، و روز به روز از هر جنبه ای مخصوصا ملی، نظامی، جهانی، خودکفایی، منفعت محوری و ... قدرتمندتر بشویم، تا بتونیم از کشور و ملت باستانی مون یعنی ایران و ایرانی محافظت کنیم. در آخر هم: همه اوکراین، خاک روسیه هست، همونطور که کشورهای اطراف خاک مادری ما ایرانیان است. اوکراین، جایی است که روسیه بنیان گذاشته شده، مثل استان های ایرانی خوزستان (شاهنشاهی ایلامیان)، آذربایجان و کردستان ( شاهنشاهی مادها) و استان فارس (شاهنشاهی پارس ها) برای ایرانیان می مونه، (بنیان ایران در این استان ها بوده). پس روز به روز باید قوی تر بشیم تا دوام بیاریم، و به شکوه برسیم. (ساخت بمب اتم، و حبس سنگین (حتی اعدام) برای تجزیه طلبان فراموش نشود). به نظرم، روسیه با به رسمیت شناختن دونتسک، و لوهانسک، اشتباه فاحشی کرد. روس های اوکراینی، بااینکه بیشتر در شرق اوکراین هستند، ولی در همه اوکراین پراکنده اند. این اقدام روسیه باعث خواهد شد که روس های اوکراینی، در بقیه شهر های اوکراین پاکسازی، و حتی از اوکراین اخراج شوند (البته جنگ تمام عیار میان روسیه و اوکراین درخواهد گرفت، و دوام اوکراین به حمایت واقعی ناتو بستگی خواهد داشت (درس خوبی که نشان می دهد باید ما ایرانیان خودکفا شویم، تا نیازمند بیگانه برای دوام خود نباشیم).
-
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آذربايجان و بحرين و ارمنستان هم بايد به ايران برگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دوستانی که از روسیه حمایت میکنند میخاستم بدونم اگه خوزستان یا سیستان یا هر جای دیگه الان بخان جدا بشن بازم حمایت میکنید؟چه تناقض اشکاری.از قانون شکنی یه عده سوء استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ما از الحاق کردن حمایت میکنیم نه از تجزیه تاریخ بخونید اوکراین هزاران سال خاک روسیه بود و یکی از شهرهای مهم همانطور که باکو و ارمنستان و نخجوان و بحرین و قسمتی از گرجستان و بلوچستان پاکستان و بلوچستان افغانستان هزاران سال خاک ایران بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خوزستان جدا نشد چون هشت سال جنگیدیم و شهید دادیم.اتفاقا آمریکا هم پشتیبانش بود.راستی اون زمان که آمریکا از صدام و ریگی برای تجزیه ایران حمایت میکرد شما ناراحت نشدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داشت
اوکراین از قدیم برای روسیه بوده، میخواد پسش بگیره
سیستان و خوزستان از قدیم برای ایران بوده، و برای ایران هم میمونه
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۴:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین و آمریکا توافق مینسک را نقض کردند و باید پاسخ قاطع روسیه را دریافت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سئوال من اینه که جدا شده یا نه شماها چرا می سوزین چه ربطی به سما داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این مثال باید برای خوزستان نگی برای کشورهای که چند سال پیش از خاک ما جدا شدند واگه بخواهند به سرزمین مادری برگردند میشه مثال زد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
در این باره این دو شهر جزعی و کل اوکراین از روسیه اند ولی بعد شوروی جدا شدنن
مانند آذربایجان و ارمنستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این حرکت آشوب هستش
بر این معیار ما باید اذربایجان و ارمنستان رو بگیریم
ترکیه میخواد ادعا کنه کردستان و آذربایجان مال منه
هند و پاکستان و افغانستان سر شهر های مشترک قبلی بجنگند
کاتالان از اسپانیا جدا بشه
کره ی شمالی بیاد بگه امپراطوری گوگوریو مال ما بود پس حمله
و.......
این شکلی همه دنبال کشور گشایی باید برن چون یکسری ناراضین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی عموم مردم یک منطقه دوست ندارن با حکومت باشن و حکومت نه حقوق آن ها رعایت نمی کنه بلکه دست به کشتار مردم لوهانسک و دونتسک میزند باید کشور ی ها دیگه از مردم لوهانسک و دونتسک دفاع کنند روسیه جلوی یک نسل کشی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کردستان ما خیلی وقته میخوان مستقل بشن نمیشه که چون خوششون نمیاد بزاریم جدا بشن
افغانستان قبلا جزیی از ایران بوده الان اکثرا توش ناراضین پس ما بریم بگیریمش
Iran (Islamic Republic of)
کرد ایرانی
۱۹:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کردستان از قدیم برای ایران بود و هست این مثال کاملا اشتباه است
اگر درست بود مردم کردستان سال ۵۹و ۵۸ جواب شما منافقین را جور دیگری می دادند
تجزیه طلب دشمن ایران است از هر قومی حتی اگر برادرم من هم باشد او را نمی بخشم
امضا یک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تموم شد رفت... انصارا... به رسمیت شناخت..مردم لوهانسک هنوزم باورشون نمیشه انصارا... یمن به رسمیت شناخته..
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
داداش انصار الله را دست کم گرفتی اتفاقا اون اقتداری که انصار الله داره اون اربابانی که به اونها دل خوش کردی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آره اقتداری داره که عربستان رو تحریم کرده دنیا هم از ترس انصارالله تحریم‌هاشو رعایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ما اربابی نداریم.آریایی هستیم.شما اربابتون رویای اتحاد جماهیر بزرگ را داره.راستی اربابتون عجب میز بلندی داره.مهم نیست دلهاتون به هم نزدیکه.میز ناهارخوریه.ناهاردادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
البته اینجوری جنگ میخوابه و دولت اوکراین دیگه نمیتونه یعنی جرأتشو نداره که اون دوتا شهرو گلوله بارون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
روسیه باید محکوم بشه، روس ها از قدیم زورگو و به فکر تجزیه کردن کشورها بودن یه نمونه اش ایران فقط به فکر منافع خودشونن هیچ خیری برای کسی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۹:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر اینجوری باشد مردم آذربایجان و ارمنستان بیشتر شان بخواهند به ایران برگردند ما باید جلویه شان را بگیریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
امریکا و دارودسته اش غلط اضافه زیاد میکنن..برین گم شین مملکت خودتون رو درست کنین..نخود هر آشی میشین.. روسیه ک هم مرز اوکراین و روس تبارن حق ندارن..بعد شما عوضی ها ازاونور دنیا برای همه دنیا تعیین و تکلیف میکنین..کی بشه امام زمان عج بیاد انچنان باخاک یکسانتون کنیم ک مردم خودتونم خوشحال بشن ,چ برسه ب دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
عجب ، پس اگه اینجوریه که ایران هم باید مسیر روسیه را می رفت تا بهترین جاهایی را که روسیه از ایران عزیزمان جدا کرده پس می گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
وقتی که مردم لوهانسک و دونتسک می خوان جداشن و جز روسیه بشن نباید کشورهای دیگه مخالفت کنند
طبق قوانین سازمان ملل میشه قسمتی از یک کشور که اکثر یت مردم دوست دارن جدابشن باید جدابشن اگر ایالات متحده آمریکا واقعا مدعی هست که دمکراسی قبول داره باید نظر مردم لوهانسک و دونتسک قبول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
عالی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بنا به حرف شما باید کاتالون اسپانیا که چندی سال میخوان جدا بشن (شاید بالای 70 درصد طالب جدایی باشن) باید از اسپانیا جدا بشه
جدایی طلبان کردستان یا آذربایجان هم ما بهشون شیرینی بدیم بگیم بفرما نوش جانتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس 13:53 آذربایجانیها و کردستانیها جدایی طلب نیستند من خودم آذری هستم و جانباز 8 سال جنگ هستم اگر آذربایجانیها و کردستانیها جدایی طلب بودند زمان جنگ که حکومت مرکزی ضعیف بود و درگیر جنگ جدا میشدند نه اینکه از آذربایجان برن تو خوزستان با دشمن خارجی بجنگندخیلیها با همین حرفهای تکراری شما خواستند مردم را منحرف کنند ولی نشد ایران با تمام اقوامش ( کرد و آذری و بلوچ و لر وعرب و فارس و...) باهم هستند و کشور ایران را تشکیل میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
جدایی طلب بودند منتها نه زمان جنگ زمان اول انقلاب که حتی از زمان جنگ هم ایران وضعش بدتر بود و تکلیف ارتش و سپاه مشخص نبود، اون زمان برو ببین چقدر رویدادهای جدایی‌طلبی در کردستان و آذربایجان اتفاق افتاد که اجازه ندادند به نتیجه برسه
Iran (Islamic Republic of)
کرد ایرانی
۱۹:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تجزیه طلب دشمن ایران است
اگر آذربایجان و کردستان جدایی طلب بود سال ۵۹تا ۶۰ جدا می شد اگر جدا شدنی بود اوایل انقلاب مردم جوابشان را جور دیگری می دادند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۱:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پس جدایی کالیفرنیا پیشرفته ترین ایالت آمریکا را هم آمریکا باید میپذیرفت؟؟؟!!
جدا شدن توسط روسیه فقط خوبه ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بسیار عالی ، اوکراین هرچه داره از روسیه داره فقط چندساله با توطئه و انقلاب رنگی افتاده دست آمریکا و به پایگاهی برای توطئه و خیانت و جنگ افروزی برای مردم منطقه تبدیل شده حتی مردم اوکراین هم از دولتشون نا امید شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا بعضی نمی خوان بفهم که مردم این دو جمهوری می خواهند جز روسیه باشه آره اگر هر جا دیگه عموم مردم بخواند جداشن باید قبول بشه تو اتحادیه اروپا خیلی کشور های هستن که از کشور جدا شدن و اتحادیه اروپا قبول کرده اما الان چون روسیه هست این جنجال را انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
این چه قیاسیه؟ اتحادیه اروپا کشور نیست یک اتحادیه است، مثل اینه که ایران از اوپک جدا بشه خب جدا شد ولی چیزی از کشورش ازش جدا نشده، انگلیس که از اتحادیه خارج شد یک وجب از خاکش ازش جدا نشد مقایسه‌ی بیخود نکنید
Iran (Islamic Republic of)
یاسان
۱۳:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خاک تو سرت اروپا. انصارالله یمن هم استقلال لوهانسک رو به رسمیت شناخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حمایت از این کار یعنی حمایت از بی قانونی. اینجوری سنگ رو سنگ بند نمیشه. هم گسترش ناتو به ضرره ماست هم این حرکت روس ها. بیخ گوش ما یکی هست که سودای امپراتوری داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بیا پایین بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یک عمر دشمنی با آمريکا مساوی يک روز دوستی با روس !!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۲:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
داش پوتین توکه مدعی هستی این جمهوریها مال شوروی بوده پس میگیری بیا مردانگی کن وهمین دریای ما را که دیروز گرفتی پس بده بعدا یادت میره این کار را بکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چی میزنی داداش که این همه توهم داری! ایران به اندازه مرزهای آبیش و قراردادی که داره از دریا استفاده میکنه اینقدر حرف الکی نزن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یادت رفت از زمین های که در ترکمنچای و عهد نامه ی گلستان روسیه از ایران جدا کرد ، کاش روسیه اینها را به وطن عزیز مان برگردونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دریاروپادشاهان خبیث دادن به زورنگرفتن ایران ایرانه ها
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۹:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ما در این کار بی طرفیم چون مسئله داخلی است و به دو کشور
مربوط است
در صورتی که مردم این مناطق خواهان جدایی از روسیه اند باید رفراندوم برگزار شود در صورت قبولی می توانند مانند کریمه به روسیه ملحق شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حالا اگه آمریکا همینکارو با سوریه و عراق و لبنان کنه، اوه اوه اوه اما روسیه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
عراق و سوریه جز آمریکا بوده یا مردمش دوست دارند جز آمریکا بشه
اما این دو جمهوری عموم مردم می خواهند جز روسیه بشن
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۵:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چه ربطی داره آمریکا کجا سوریه ولبنان کجا اوکراین کلا جزء روسیه بوده که با نقشه آمریکای خبیث ازش جداشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
میشه بگی با سوریه و دیگر کشور ها چه کار داره اگر آمریکا با ایالتهاش این کار را بکنه ما به شدت استقبال می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تو راست میگی آخه عراق و سوریه و لبنان قبلا" قسمتی از خاک آمریکا بود و بعدا" با حمایت ایران و روسیه از آمریکا جدا شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
از کجا میگید اکثریت میخواستن همه پرسی انجام شده؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۹:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بله بله اگه سوریه و عراق ایالت آمریکا بودن که آمد و نابودشون کرد
ولی اوکراین جزء روسیه بود از قدیم مانند آذربایجان و ارمنستان که جزء ایران بودن
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
روس ها هیچوقت قابل اعتماد نبودن. تا حالا هم کلی تحقیرمون کردن. پوتین هیچ احترامی برای قوانین بین المللی قائل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خوب گفتی آفرین ! به جاش آمریکا خیلی قابل اعتماده نمونش برجام بود و هزاران مورد دیگه که آدم می مونه چقدر اینها به تعهداتشون پایبندند همه دنیا می دونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
حتما باید پوتین و روسیه رو ربط بدی به آمریکا؟ هر کی گفا پوتین بده دلیل نمیشه که عقیده داشته باشه آمریکا و بایدن خوبه یکم عقل خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
متولد ۱۴۰۰
۱۹:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
در این جهان سه طرف هست اگر گفتی آمریکا بد است با جزء طرف (ایران چین روسیه عراق سوریه لبنان ونزولا کوبا کره شمالی بلاروس) هستی اگه نه طرف غربی اگه نبود حتما توی آفریقایی یا یک کشور فقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ما هم کم کم باید خاک های خودمون پس بگیرم باید با قدرت ارمنستان و آذربیجان و بحرن پس بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
سیاس کنگوری
۱۲:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ای بیو تا پس نگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
انصارا... یمن خیلی با حال بود خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز به کشورهای همسایه از هر لحاظ محکومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پس تجاوز به افغانستان عراق یمن لیبی فلسطین را هم محکوم می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تجاوز به کشورهای همسایه از هر لحاظ محکومه
Georgia
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ببخشید فردا اگه ترکیه استقلال آذربایجان به رسمیت بشناسه قبول میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۵:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خودت دونستی چی گفتی چه ربطی داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اولا آذربایجان مستقله ثانیا اگر استقلال قسمت کردنشین کشور خودشو به رسمیت بشناسه حتما حمایت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مگه آذربایجان جز ترکیه بوده یا آذربایجان میخواد از ایران جدا بشه
Iran (Islamic Republic of)
متولد ۱۴۰۰
۱۹:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خوب از آب گل آلود ماهی میگری
اولا مقایسه تو کاملا اشتباه این دو شهر جزء روسیه بود ولی آذربایجان از اول ایران جزء ایرانه و خود ترکیه هم جزء ایران بود است
Canada
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چقدر بدم میاد از پوتین . گند زد به بازار کریپتو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
نوش جونت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر رئیس جمهور فرانسه یا آمریکا بود می گفتید بنده خدا است نباید به بندگان خدا توهین کرد حالا چیزی که به شما ربطی نداره چرا انقدر می سوزین و کجاتون می سوزه خدا می دونه
Canada
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چقدر بدم میاد از پوتین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
از آمریکا چی؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۹:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
شما مواظب بایدن باش دیگه گاف نده عزیزم
اگه مکرون بود چه بدت می امد جانسون چی بازم بدت می آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اون میز گندهه کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اون میز گندهه ساخته شده پدر غرب و غربگدا را در بیاره این از اولیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اون میز برای دیدار با روسای جمهور کشورهای دیگه در زمان کروناست. با رییس جمهور فرانسه هم سر همون میز دیدار کرد. فرقش این بود که برای رییسی وزیر فرستاد استقبال و تحویلش گرفت و حتی فارسی باهاش سلام احوالپرسی کرد ولی ماکرون بدبخت رو سکه یه پول کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پیش میز آمریکاست که همه گزینه ها روش بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
احتمالا اگر شما در زمان قاجار مانند امروز بلندگوی اعراب زادگان بودید خبر می‌زدین که ارمنستان و آذربایجان از جدا شدن از ایران و پیوستن به روسیه شاد شدند . این نشان از چشم طمع داشتن روسیه به خاک همسایگان دارد ... ...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چقدر قشنگ گفتی
Iran (Islamic Republic of)
قشنگ
۱۹:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگر بودیم نمی گذاشتیم جدا شود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
هرچی از خاکش جدا کردن داره پس میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چطوره ترکیه هم ادعای عراق و سوریه و لبنان رو بکنه ضمیمه خاکش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
یه جوری گفتی ترکیه یه سری به نقشه قدیم ایران بزن بعد بگو
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
من هرچی فکر کردم این پان تورک ها را درک نکردم
بعد ترکیه خودش ماله ایران بعد اگه جرعت داره حرف بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
پوتین هنوز توی باد شوروی سابق خوابیده
بیدار شو حاجی اون دوران تموم شد. اگه از جنگ منصرف شد دلیلش فقط و فقط ترس از تحریم های بین المللی ایالات‌متحده بود. اقتصاد روسیه چیز خاصی نداره جز صادرات نفت و گاز و سلاح
سلاح که هر کشوری سمتشون میره آمریکا عین قرقی سر میرسه و طرف از ترسش منصرف میشه (بعنوان نمونه انصراف مصر از خرید سوخو ٣۵ و خرید F15 از آمریکا و انصراف هند از خرید سوخو ۵٧ و خرید F21 از آمریکا)
میمونه فقط گاز که به اروپا میده
اگه به اوکراین حمله می‌کرد تحریم میشد و گاز قطر و امارات جایگزیش میشد و از طریق عربستان و عراق و ترکیه به اروپا صادر میشد و عملا اقتصاد روسیه نابود میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
خیر. سوریه و عراق رو برای همین خط لوله که میگی به هم ریختند ولی موفق نشدند. بنابراین اروپا نمی‌تونه جز نق زدن و بیانه صادر کردن کار دیگه‌ای بکنه. آمریکا هم با ۳۰ تریلیون دلار بدهی و جامعه به شدت دچار تنش سیاسی و درگیر مشکلات اجتماعی اقتصادی نمی‌تونه کاری بکنه همونطور که موقع حمله روسیه به گرجستان و ضمیمه کردن کریمه به روسیه نتونستند کاری بکنند. هژمونی آمریکا دیگه تمام شده و این واقعیتی هست که کارشناسان خود آمریکا قبول کردند ولی عده‌ای غربگدا در ایران حاضر نیستند بپذیرند. الان آمریکا در وضعیتی است که اگه چین به تایوان حمله کنه کاری از دست آمریکا بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
غربگرای عزیز مرد اون امریکایی که تو نظر شماست باقیماندش هم در حال احتزاره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد صادق رحیمی
۱۲:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
با یک خرمن اعتماد به نفس چی بلغور می کنی؟!
F22دیگر چه جنگنده ایست.
تا حالا کسی دیده؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
قابل توجه شرقگداها ، اگه آمریکا در مقابل چین و حمله روس چیزی نمی گه فقط بخاطر قدرت این کشورهاست و اگر آخوندا به اندازه ی ارزن چیزی دارند باکو و ارمنستان و...را پس بگیرند دقیقا مشابه کار چین و روسیه ، همانطور که برا روس حق قائل می شوید برا ایران عزیزمان هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من دیروز مشغول نوشن پیام شدم گرگ به گله زد 10 تا از گوسفندامو کشت این هم از خیر کل کل کردن. تو یک کشور دیگه اتفاقی میافته ما وظیفه اصلی خودمونو فراموش میکنیم و حواسمون میره سمت مسائلی که که به ما ربط نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
جلوی حیله آمریکا باید همين طوری رفتار کرد
آخرین اخبار