پوتین: مرز‌های ما در برابر هرگونه تهدید خارجی کاملاً ایمن هستند

رئیس‌جمهور روسیه در جلسه شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد مرز‌های روسیه در برابر هرگونه تهدید از سوی اوکراین و ناتو کاملا امن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان  - «ولادیمیر پوتین» در جلسه شورای امنیت ملی روسیه که به منظور تحولات دونباس برگزار شد با اشاره به تنش‌های اوکراین اعلام کرد هیچ چشم اندازی برای روند صلح جهت پایان دادن به درگیری در اوکراین وجود ندارد.

براساس گزارش الجزیره رئیس‌جمهور روسیه در این جلسه گفت: «ارتش اوکراین ۴۰ هدف از پیش تعیین شده در لوهانسک و دونتسک بمباران کرده و ۵۹۰۰۰ سرباز را در نزدیکی منطقه دونباس مستقر کرده است. با این وجود مرز‌های ما در برابر هرگونه تهدید خارجی کاملاً ایمن هستند.»

پوتین در ادامه اعلام کرد «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به او گفته تغییری در موضع آمریکا در قبال پیوستن اوکراین به ناتو رخ داده است، اما ماهیت این تغییر را توضیح نداده است.

وی همچنین گفت در خصوص به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک امروز تصمیم گیری خواهد کرد.

برگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک تایید کرد که سازمان امنیت و همکاری اروپا حدود ۲ هزار نقض آتش‌بس در شرق اوکراین را ثبت کرده که نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه تنش‌هاست. «الکساندر چوپریان» سرپرست وزارت امور اضطراری روسیه نیز در همین راستا اعلام کرد که اطلاعات حاکی از آن است که بیش از ۴۰ هزار نفر مجبور به ترک مناطق مجاور اوکراین و ورود به خاک روسیه شده اند و در حال حاضر عمدتا در منطقه روستوف مستقر هستند.

فرمانده استقلال طلبان جمهوری خلق دونتسک هم از روز جمعه در پی وخیم شدن وضعیت در این منطقه و گلوله‌باران آن از سوی ارتش اوکراین اعلام کرد که در حال تخلیه کودکان، زنان و سالمندان این جمهوری به روسیه هستند.

در همین راستا کاخ الیزه در بیانیه‌ای که ساعاتی پیش منتشر شد اعلام کرد مکرون از بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) و پوتین برای حضور در نشستی درباره «امنیت و ثبات استراتژیک در اروپا» دعوت به عمل آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۹:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
چنددرصدگوشیهای موبایل جاسوسی حریم خصوصی را کرده اند تهش میگید مرز امن هست مرز داریم تا مرز ژنرال مملکت بواسطهGPSترور میشه خودت حساب کن چنددرصد سیاست نداره مرزهای روسیه و اوکراین و بقیه؟!
آخرین اخبار