معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی:

وسعت دریاچه ارومیه به ۲۲۶۱ کیلومتر مربع رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۹ سانتیمتر کاهش دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - جواد محمدی با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: بر اساس سنجش (۲۹ بهمن ماه) تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۷۰ متر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تراز دریاچه ۵۹ سانتی متر کاهش یافته است.

محمدی وسعت فعلی دریاچه ارومیه را ۲۲۶۱ کیلومتر مربع اعلام کرد و گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۷۷ کیلومتر مربع بود که آمار مقایسه کاهش ۱۳۱۶ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه را نشان می‌دهد.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان، در حال حاضر دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون متر مکعب آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون متر مکعب بود.

محمدی گفت: در تراز اکولوژیک، وسعت دریاچه باید ۴۶۳۵ کیلومتر مربع بوده و بیش از ۱۵ میلیارد متر مکعب آب داشته باشد.  

 

او گفت: میزان بارش‌های استان در سال آبی جاری امسال ۱۶۲.۲ میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که در مدت مشابه سال گذشته این میزان، ۱۷۸ میلیمتر بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی می گوید: در سال آبی جاری ۸۰.۱ میلیمتر در حوضه آبریز ارس، ۱۷۴.۳ میلیمتر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، ۴۰۶.۸ میلیمتر در حوضه زاب بارش ثبت شده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.