تشکیل اتحادیه، راهکار کارمندان اپل برای افزایش حقوق

پس از مخالفت اپل با درخواست افزایش حقوق کارمندان فروشگاه خرده فروشی اش، آن‌ها مخفیانه به فکر تشکیل اتحادیه افتادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - طبق گزارش ها، کارمندان خرده فروشی اپل از تلفن‌های اندرویدی و چت‌های رمزگذاری شده برای مخفی نگه داشتن طرح تشکیل اتحادیه استفاده می‌کنند.

به گزارش androidpolice، رشد آمار تورم منجر به ایجاد اختلال در برخی از فعالیت‌های بزرگترین شرکت جهان شده است. ارزش اپل در بازار به تازگی تقریباً به ۳ تریلیون دلار رسیده است. بر اساس شواهد، برخی از کارمندان چندین فروشگاه اپل در آمریکا به طور مخفیانه در حال تشکیل اتحادیه هستند. این موضوع پس از رشد ارزش سهام اپل در بازار و کم بودن حقوق کارمندان شرکت به ذهن این افراد رسیده است.

پس از مخالفت اپل با افزایش حقوق، کارمندان دو فروشگاه این شرکت در آمریکا موفق به دریافت حمایت اتحادیه ملی شدند. علاوه بر این، شش فروشگاه دیگر نیز به زودی در فرآیند تشکیل اتحادیه شرکت می‌کنند. نرخ پرداخت حقوق ساعتی شرکت اپل با سایر خرده‌ فروشان در همان مناطق مطابقت دارد؛ اما به گفته کارمندان فروشگاه‌های خرده فروشی آن شرکت‌ها به اندازه اپل درآمد ندارند. به گفته کارگران با توجه به تورم و قیمت مسکن دستمزد ساعتی آن‌ها باید افزایش پیدا کند.

شرکت اپل

برنامه اپل برای افزایش حقوق کارکنان خرده‌ فروشی

اپل در آمریکا بیش از ۲۷۰ شعبه داشته و قصد استخدام ۶۵ هزار کارگر خرده فروشی را هم دارد. این شرکت در ماه‌های منتهی به سپتامبر پارسال بیش از ۳۶۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشت. به گفته برخی از منابع از جمله بلومبرگ، این شرکت حقوق کارکنان خرده‌ فروشی را ۲ تا ۱۰ درصد بسته به موقعیت و نقش فروشگاه افزایش می‌دهد. احتمالا مرخصی کارمندان هم تا شش هفته و با پرداخت حقوق انجام شود. کارکنان خرده‌ فروشی اپل از پیروزی کارگران چندین فروشگاه استارباکس در آمریکا برای عضویت در اتحادیه ملی الهام گرفتند.

فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار