بازدید مسوولان دستگاه قضا در گیلان از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

رییس کل دادگستری گیلان به همراه معاونانش امروز از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری مروارید تالش، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رییس کل دادگستری گیلان امروز به همراه معاونانش به تالش رفت و از مزرعه پرورش ماهیان خاویاری بازدید کرد.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه این مزرعه ظرفیت مناسبی برای اشتغال جوانان متخصص و فارغ التحصیل منطقه است، گفت: سالانه ۳تُن خاویار از این مزرعه به ۴۸کشور دنیا صادر می‌شود که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

به گفته او، این شرکت تعاونی بزرگترین تولیدکننده ماهیان خاویاری و تکثیر بچه ماهی خاویاری و فرآورده‌های آن در کشور است که خاویار این مزرعه در دنیا منحصر به فرد بوده و همچنین اجداد ماهیان خاویاری که در حال انقراض در دریای خزر هستند در این مزرعه صیانت می‌شوند.

شهرستان تالش قطب تولید ماهیان خاویاری در استان گیلان است و ۶۱نفر از متخصصان شیلات در این مزرعه مشغول به کار هستند که ۳۰نفر از آن‌ها مدرک دکترا و مهندسی دارند و همگی مهندسان و کارشناسان این شرکت بومی استان هستند و ۱۰۰نفر نیز به طور غیرمستقیم در این حرفه اشتغال دارند.

دستگاه قضایی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت عقیم سازی بحران‌های اقتصادی و تحریم‌های همه جانبه از سرمایه گذاران خوشنام که با صادرات محصولات خود موجب تعالی کشور و مهمترین عامل ارزآوری آن هستند حمایت کرده و با تمام توان در برابر سرمایه بر‌ها ایستادگی می‌کند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.