رایزنی وزرای خارجه فرانسه و آمریکا درباره مذاکرات وین

وزرای خارجه فرانسه و آمریکا در رایزنی‌هایی بر فوریت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین تأکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن اشاره به رایزنی هایش با همتای آمریکایی خود، بار دیگر مسئله زمان در مذاکرات وین و تاکید بر فوریت پایان دادن به گفتگو‌ها را مطرح کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: در دیدار بامداد امروز (شنبه) با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مونیخ، هماهنگی‌های اطمینان بخشی درباره بحران روسیه، فوریت سرنوشت مذاکرات با ایران برای بازگشت به برجام و منطقه ساحل آفریقا انجام گرفت.

پیش از این اعلام شد وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار گفت بخت آن را داشته است که درباره بحران اوکراین، که امسال به مهم‌ترین مسئله در دستور کار کنفرانس سه روزه مونیخ تبدیل شده است، با همتای فرانسوی خود ژان ایو لودریان، تبادل نظر داشته باشد.

وزرای امور خارجه گروه ۷ نیز قرار است در ساعات آتی روز شنبه در محل کنفرانس امنیتی مونیخ، نشست داشته باشند. این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که مقامات جدایی طلب در شرق اوکراین، در بحبوحه افزایش خشونت‌ها در این منطقه جنگ زده، بسیج کامل نیرو‌های نظامی را خواستار شده اند. غرب از آن بیم دارد که روسیه از این نزاع به عنوان بهانه‌ای برای حمله به اوکراین استفاده کند.

پیش از این نیز، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن بدعهدی طرف آمریکایی و غربی‌ها با اشاره به دور هشتم مذاکرات وین، ادعا کرد که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

طرف‌های غربی مذاکرات وین با فشار بر ایران برای رسیدن به یک توافق بار‌ها به صورت دروغین برای مذاکرات وین ضرب الاجل اعلام کرده‌اند.

هشتمین دور مذاکرات وین پس از وقفه‌ای کوتاه برگزار شده است. مقامات ایرانی در این گفتگو‌ها بر لغو کامل تحریم‌ها متمرکز هستند و ضرب الاجل‌های غرب را فضاسازی برای دست کشیدن از پیشنهادات قانونی خود که بر اساس مفاد برجام است، عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار