شکایت سهامداران از افزایش حقوق مدیرعامل شرکت اپل

مسئولان اپل از دریافت واکنش‌ های منفی نسبت به دستمزد مدیرعامل این شرکت خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت اپل پس از ارائه بسته دستمزد ۹۹ میلیون دلاری به تیم کوک با واکنش‌هایی مواجه شده است.

به گزارش گاردین، سرمایه گذاران به بسته دستمزد ۹۹ میلیون دلاری اعطا شده به تیم کوک معترض هستند. این بسته پارسال به رئیس اپل داده شد. به گفته مسئولان خدمات سهامداران نهادی ISS، افزایش مبلغ بسته دستمزد از ۱۴.۸ به ۹۹ میلیون دلار نگران کننده است. بر اساس گزارش ها، دارایی خالص کوک بیش از یک میلیارد پوند است. او این بسته را در غالب سهام، حقوق و ... دریافت کرد. در نامه ISS به سهامداران به پرداخت جایزه و دستمزد بدون در نظر گرفتن معیار‌های عملکردی اشاره شده است. تیم کوک ۶۱ ساله سال ۲۰۱۵ از وقف تمام دارایی اش قبل از مرگ خبر داده بود.

تیم کوک

بسته دستمزد رئیس اپل شامل چیست؟

طبق گزارش ISS، دستمزد رئیس اپل ۱۴۴۷ برابر بیشتر از دستمزد یک کارمند متوسط در این شرکت است. این بسته شامل ۶۳۰ هزار دلار هزینه‌های امنیت شخصی و ۷۱۲ هزار دلار برای استفاده از جت شخصی بود. پارسال و بر اساس پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، تیم کوک تقریباً ۷.۴ میلیون پوند از سهام اپل را بدون ذکر نام گیرنده، به امور خیریه اهدا کرده بود. ارزش سهام شرکت اپل ماه ژانویه به ۳ تریلیون دلار و در حال حاضر نیز به ۲.۸ تریلیون دلار رسید. پس از انتخاب کوک در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیر اپل، بازده سهامداران به بیش از هزار درصد رسیده است. جلسه سالانه اپل و سهامدارانش هفته اول ماه مارس برگزار می‌شود.

شرکت اپل

پارسال ۹۵ درصد از سهامداران از برنامه جبران خسارت مدیران اپل حمایت کردند. شرکت‌هایی در آمریکا و انگلیس از جمله جنرال الکتریک، آی‌بی‌ام و استارباکس موفق به دریافت آرای مثبت اکثریت سهامداران برای پرداخت دستمزد‌های اجرایی در سال ۲۰۲۱ نشدند. پارسال شرکت‌های نفتی آمریکا مثل ExxonMobil و Chevron شاهد شورش سهامداران بودند. همچنین جو بایدن و دموکرات‌های کنگره هم خواستار افزایش مالیات میلیاردر‌ها و شرکت‌ها شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار