رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اعتبارات وزارت راه برای نگهداری راه‌های موجود هم کافی نیست

رضایی گفت: کل اعتباری که برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که این عدد برای نگهداری راه‌های موجود هم کافی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدرضا رضایی کوچی گفت: بر اساس محاسباتی که انجام شده برای این منظور حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس گفت: هم اینک در کشور افزون بر سه هزار نقطه حادثه خیز داریم و سالانه افزون بر ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند که با این اعتبارات در نظر گرفته شده این امکان وجود ندارد که راه‌های کشور را به لحاظ توسعه و استاندارد به یک نقطه مطلوب برسانیم.

او گفت: با توجه به اینکه در فصل بررسی لایحه بودجه قرار داریم پیشنهاد‌هایی در همین ارتباط در صحن مجلس مطرح می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز  گفت: ظرفیت عدالت و عدالت خواهی در مجلس یازدهم پررنگ شده است.

علی خضریان گفت: بر خلاف مجالس قبلی که نمایندگان عمومع خود را نماینده حوزه انتخابیه می‌دانستند در حالی که ما قائل به این هستیم که نمایندگان نماینده کل مردم ایران هستند و این در مجلس یازدهم در حال پررنگ‌تر شدن است.

او گفت: از این باب حضور در نقاط مختلف و دیگر استان‌ها نگاه نمایندگان اینگونه است و مسائل و مشکلات هر نقطه‌ای از کشور را مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود می‌دانند و برای حل آن تلاش می‌کنند.

خضریان گفت: این عدالت خواهی در منظر دولت نیز به همین معناست و چرا که عموم بودجه و سرمایه دولت در مرکز و وزارتخانه‌ها قرار دارد و این سفر‌ها پول را به کمک استان می‌آورد و این از دیگر مزایای چنین سفر‌هایی است که نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که کمک به امر اجرا شود.

او گفت: انتظار است که به تمام قول و قرار‌هایی که در این سفر‌ها و جلسات گذاشته می‌شود پایبند باشیم و برای تحقق آن‌ها بکوشیم تا مردم ببینند که این سفر‌ها و رفت و آمد‌ها نتیجه‌ای به دنبال داشته است.

اعتبار تکمیل کمربندی تنگ خیاره به لپویی تخصیص یابد

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ضرورت دارد که اعتبار لازم برای تکمیل کمربندی تنگ خیاره به لپویی که یکی از مهمترین خروجی‌های آزادراه شیراز – اصفهان است تخصیص یابد.

محسن علیزاده گفت: اگر آزاد راه شیراز – اصفهان قبل از افتتاح این کمربندی به بهره برداری برسد شهرستان بیضا با یک ترافیک بسیار سنگین مواجه خواهد شد.

او در خصوص ایجاد شهرک صنعتی دارویی در بیضا نیز بیان کرد: هرچند که این شهرک صنعتی به نام شهرک صنعتی دارویی بنا است ایجاد شود، اما معتقدیم که باید تمام صنایع باید در خود داشته باشد.

او گفت: از جمله مزیت‌های این شهرک صنعتی می‌توان به نزدیکی به آزاداه شیراز – اصفهان، نزدیکی به خط ریلی کشور و نزدیکی به مرکز استان اشاره کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از انتظارات ما تکمیل محور مواصلاتی صدرا به بیضا است که با تکمیل آن مردم شهر بیضا می‎توانند ظرف مدت زمان ۱۰ دقیقه به مرکز شهر صدرا دسترسی پیدا کنند.

علیزاده گفت: آبرسانی از خط شماره ۲ انتقال آب سد درودزن برای شهر بیضا نیز از سالیان گذشته در دست پیگیری است که برای این امر تخصیص لازم نیز انجام شده و بنا است در سه فاز اجرا شود که عملیات اجرایی فاز نخست آن هفته گذشته آغاز شد و امیدواریم تکمیل فاز دوم و سوم هم به تصویب برسد.

او گفت: با وجود اینکه سه سال از شهرستان شدن بیضا می‌گذرد، اما همچنان ادارات به شکل نمایندگی در این شهرستان فعال هستند و اداره مستقلی در این شهرستان وجود ندارد که لازم است دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی ادارات مستقل خود در این شهرستان اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، پیست پولاد کف را از ظرفیت‌های گردشگری مهم استان فارس دانست.

او گفت: ظرفیت جمعیتی شهرستان سپدان ۵۰ هزار نفر است در روز‌های پایانی هفته یا مناسبت‌های تعطیلی به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و حدود ۳۰ هزار خودرو نیز در مسیر باریک منتهی به این پیست تردد می‌کنند.

علیزاده گفت: لازم است که به ظرفیت بی بدیل موجود در این شهرستان توجه شود و این محور دسترسی به این مجموعه تعریض شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار