کرملین: ادعاهای بایدن تنش روسیه و اوکراین را تشدید می‌کند

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه با انتقاد از ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا گفت که چنین اظهاراتی تنها تنش میان روسیه و اوکراین را افزایش می‌دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ادعاهای اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و استفاده او از حربه «عملیات با پرچم دروغین» را به عنوان یک اقدام تشدید‌کننده دیگر از سوی آمریکا خواند و گفت: «متأسفانه چنین ادعاهایی باعث ادامه تنش‌ها می‌شود.»

طبق گزارش اسپوتنیک، بایدن در ادعاهای امروز خود مدعی شد که آمریکا هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج نیروهای روسیه مشاهده نکرده است، احتمال حمله روسیه به اوکراین بسیار است و افزود: «نشانه‌هایی که ما داریم این است که آنها آماده حمله به اوکراین هستند. آمریکا دلایلی دارد که اثبات می‌کند روسیه با استفاده از عملیات پرچم دروغین می‌خواهد بهانه‌ای برای ورود خود ایجاد کند.»

همچنین به تازگی یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه پاسخ پیشنهادات امنیتی واشنگتن را در جریان سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به او تحویل داده است.

پیش‌تر وزیرخارجه روسیه گفته بود که مطالب داخل نامه کتبی که به آمریکا تحویل داده می‌شود را پس از چند ساعت بازگو خواهند کرد.

روابط اوکراین و روسیه که پس از الحاق کریمه رو به وخامت رفته بود اکنون با مداخله غرب و آمریکا پرتنش‌تر شده است، به طوری که کشور‌های غربی بار‌ها مدعی حمله و تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین شدند و مسکو نیز به کرات آن را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان/ بین‌الملل/ اروپا و آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار