معاون وزیر صنعت:

تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی دارویی بیضا شتاب می‌گیرد

معاون وزیر صنعت از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی این سازمان برای اجرای زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی دارویی بیضا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  علی رسولیان گفت: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی از ابتدای امسال آغاز شده و تاکنون ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار جهت زیرسازی و شبکه داخلی فاضلاب اختصاص یافته و سایر طرح هانیز به سرعت در سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گفته معاون وزیر صمت، ایجاد این شهرک صنعتی با هدف هدایت سرمایه گذاران مرکز استان که با نبود زمین صنعتی جهت اجرای طرح‌های خود در مرکز استان، روبرو شده اند، در دستور کار این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفته است.

رسولیان گفت: زیرساخت‌های داخل شهرک صنعتی درفاز اول که حدود ۲۰۰ هکتار است تا پایان سال آینده انجام خواهد شد و همزمان باید دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به تامین زیرساخت ها‌ی جاده ورودی و نیزتامین آب، گاز و برق تا ورودی شهرک صنعتی اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شهرک صنعتی دارویی در فاز نخست در ۲۰۰هکتار برای استقرار همه گروه‌های صنعتی بویژه صنایع دارویی در نظر گرفته شده است که در فاز دوم نیز ۲۰۰هکتار دیگر به مساحت فعلی اضاف می‌شود و در فاز‌های بعدی قابل توسعه تا ۱۰۰۰ هکتار خواهد بود.

رسولیان گفت: با تکمیل زیرساخت‌ها و واگذاری اراضی و و استقرارواحد‌های تولیدی و صنعتی، شهرک صنعتی دارویی بیضا به یکی از شهرک‌های صنعتی مطرح استان و کشور تبدیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: این شهرک صنعتی از مصوبات هیئت دولت است و با بهره برداری در فاز نخست در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد که پیش بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون بر پنج هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

رویکرد اصلی ایجاد این شهرک صنعتی، استقرار صنایع مرتبط با دارویی و تجهیزات پزشکی و نیز فراوری گیاهان دارویی است و در برخی از زون‌های این شهر ک نیز بر اساس ضوابط استقرار واحد‌های صنعتی، سایر صنایع مستقر خواهند شد.

او گفت: باتوجه به اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است، این شهرک صنعتی باتوجه به ویژگی‌هایی نظیر نزدیکی به کلان شهر شیراز و فاصله نزدیک با بزرگراه شیراز-اصفهان و نیز راه آهن از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است و با راه اندازی آن و آغاز واگذاری زمین درسال آینده قطعا مورد استقبال متقاضیان قرار می‌گیرد.

در این بازدید که نماینده مردم شهرستان‌های بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی و نیز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، نایب رییس مجلس ورای اسلامی را همراهی می‌کردند بر تامین اعتبار به منظور اجرای زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک صنعتی تاکید شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار