سی‌ان‌ان:

کرونا در آمریکا روزانه دوهزار قربانی می‌گیرد

شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی به قربانی شدن حدود دو هزار نفر به شکل روزانه بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی به آمار بالای قربانیان کرونایی در سایه شیوع سویه اُمیکرون پرداخت و اعلام کرد: اگرچه نرخ مبتلایان به کرونا به یک ششم رکورد یک ماه پیش سقوط کرده؛ اما همچنان دو هزار نفر روزانه بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند.

در گزارش سی ان ان همچنین آمده است: بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا به طور میانگین روزانه بیش از ۱۳۰ هزار مورد جدید کووید-۱۹ را ثبت می‌کند.

به گزارش این شبکه، در هفته‌های گذشته این آمار ناقص است چرا که طی هفته‌های گذشته میلیون‌ها آمریکایی تست خانگی کرونا استفاده کرده و نتایج مثبت چنین تست‌هایی معمولا به آژانس‌های بهداشتی گزارش نمی‌شود. همچنین ایالات آمریکا در نحوه گزارش آمار ابتلا متفاوت عمل می‌کنند.

سی ان ان در ادامه می افزاید: در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار بستری کرونایی در این کشور وجود دارد و بیش از دوهزار آمریکایی هر روز بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین در حالی که ۶۵ درصد آمریکایی‌ها به طور کامل واکسینه شده اند، طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تنها ۲۸ درصد دوز تقویتی را دریافت کرده اند و سرعت واکسیناسیون‌های جدید در این کشور کاهش یافته است.

طی هفته گذشته، نرخ ابتلا به این بیماری در آلاسکا و کنتاکی بالاترین میزان بود. در تگزاس نیز بیش از ۴.۳ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۷۴ هزار مورد مرگ‌و‌میر گزارش شده است.

گفتنی است، از ابتدای همه‌گیری تا کنون، بیش از ۷۹ میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید مبتلا شده و بیش از ۹۵۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. از نظر تعداد مبتلایان تا کنون، آمریکا در رتبه اول، هند در رتبه دوم و برزیل در رتبه سوم قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
روزی دویست هزار نفرم بمیرن برا جمهوری خواها مهم نیست مهم اینه که بگن حرف حرف ماست
آخرین اخبار