شفافیت دریچه‌ای برای نظارت شهروندان بر عملکرد شهرداری

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد از راه اندازی سامانه شفافیت در این نهاد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - بیگی گفت: شفاف سازی در واقع راهکاری است برای تحقق نظارت شهروندان بر عملکرد ارگان‌های مختلف. به همین منظور شهرداری یزد به عنوان بزرگترین سازمان ارائه دهنده خدمات در شهر سامانه‌ای با نام شفافیت را به آدرس http//shafaf.yazd.ir راه اندازی کرده است.

او گفت: در این سامانه اطلاعاتی از قبیل بودجه مصوب شهرداری از سال ۸۵ تا ۱۴۰۰ به همراه ریز منابع و مصارف در زمینه بودجه، احکام حقوقی تمامی پرسنل حقوق بگیر شهرداری به همراه نام و مبلغ حکم حقوقی آنها، قرارداد‌های منعقده شهرداری با پیمان کاران مختلف، پروانه‌های ساختمانی صادر شده، تعرفه‌های درآمدی و قیمت مناطق، مناقصات شهرداری، چارت تشکیلاتی، فرآیند‌های گردش کار و گزارش عملکرد سالانه شهرداری بارگذاری شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری یزد: این اطلاعات از سوی عوامل انسانی بارگذاری و در بازه‌های زمانی مختلف به روز رسانی می‌شود.

او گفت: شهرداری پا را از این اقدام نیز فراتر گذاشته و در حال ارسال اطلاعات از سامانه جامع آماری به سامانه شفافیت است و به صورت برخط اثرات سامانه‌های مختلف بر این سامانه نمایش داده می‌شود.

بیگی گفت: امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد شفافیت بیشتر در ارگان‌های دولتی باشیم و سایر ارگان‌ها نیز اطلاعات آماری خود را منتشر کنند تا امکان مقایسه اطلاعات برای شهروندان نیز فراهم شود و انتظار داریم شهروندان نیز به جای هجمه علیه منتشر کنندگان اطلاعات آماری از آن‌ها حمایت نمایند تا اطلاع رسانی‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار