کاهش ۱۲ درصدی تردد‌های برون شهری در چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تردد‌های بین‌شهری و مسافرت های برون شهری حدود ۱۲ درصد در استان کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای مالکی گفت: شرکت‌های مسافربری در شهر‌های قرمز و نارنجی ۵۰ درصد بلیط خود را به مسافران می‌فروشند.

براساس بخش‌نامه، رانندگان ناوگان عمومی برون‌شهری در شهر‌های قرمز و نارنجی، موظف به تکمیل نمودن ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس هستند در صورت عدم رعایت این شیوه نامه مسافران می‌توانند با تلفن گویای ۱۴۱ تماس و این تخلف را اطلاع دهند.


بیشتر بخوانید


ممکن است راننده از مبدأ با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی حرکت و در مسیر تردد بیش از حد ظرفیت، اقدام به سوار کردن مسافر کند یا حتی مسافری بدون ماسک یا رعایت فاصله اجتماعی در وسیله نقلیه باشد بنابراین ضروری است که این تخلفات از سوی مسافران با شماره‌گیری ۱۴۱ گزارش شود.

در صورت ثبت تخلف، کمیسیون ماده تخلفات رانندگان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تشکیل و با راننده خاطی به شدت برخورد خواهد شد.

رانندگان شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ظرفیت تعیین‌شده برای سوار کردن مسافر را رعایت می‌کنند، زیرا از مراتب گزارش تخلف مطلع هستند و می‌دانند توبیخ، جریمه و ... در انتظارشان است، بنابراین سعی می‌کنند تخلفی انجام ندهند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا، ضدعفونی روزانه ناوگان برون شهری و بازدید کارشناسان این اداره‌کل از ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری انجام می‌شود و نیرویی در پایانه‌های مسافبری مستقر است تا به طور روزانه روند ضدعفونی نمودن اتوبوس را رصد کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار