افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

با تشدید تنش ها درباره اوکراین و نگرانی پیرامون عرضه نفت خام، بهای طلای سیاه در بازار جهانی بار دیگر افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان- آمریکا و برخی کشور‌های غربی می‌گویند روسیه علی رغم ادعا‌های پوتین مبنی بر عقب نشینی از مرز‌های اوکراین در حال آماده شدن برای یک حمله نظامی محدود به نقاط کلیدی است. از طرفی امیدواری ها برای احیای برجام و عرضه بیشتر نفت به بازار افزایش یافته است.

به گفته خبرگزاری رویترز،  قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۱.۶ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۷ درصد افزایش، ۹۳ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

سرمایه گذاران در این هفته به شدت تحت تاثیر اخبار مربوط به حمله احتمالی روسیه و اوکراین قرار گرفته اند. روز سه شنبه قیمت نفت خام به دلیل افزایش احتمال حمله مسکو به اوکراین  رکوردی بی سابقه در هفت سال گذشته را به ثبت رساند.

بسیاری می‌گویند در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال برخی تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا و کشور‌های غربی می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به بازار‌های عرضه وارد کرده و قیمت نفت خام را تا مرز ۱۰۰ دلار افزایش دهد.

تحلیلگران معتقدند در صورت لغو تحریم‌های ایران، عرضه نفت خام کشورمان در بازار‌های جهانی می‌تواند تعادل در بازار انرژی را برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار