ادعای لودریان : یا توافق هسته‌ای احیا می‌شود یا با بحران هسته‌ای مواجه خواهیم شد!

وزیر خارجه فرانسه مدعی شد اگر تا چند روز آینده توافق هسته‌ای احیا نشود، جهان با بحران اشاعه سلاح هسته‌ای مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان -«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در سخنانی مدعی شد که اگر طی چند روز آینده بین ایران و دیگر کشورها در وین در مورد برنامه هسته ای ایران توافق حاصل نشود، جهان با بحران شدید اشاعه سلاح هسته ای مواجه خواهد شد.

طبق گزارش آر تی، لودریان طی سخنانی در مجلس سنای فرانسه اظهار داشت: هر چه زمان بگذرد، اقدامات هسته ای ایران سرعت بیشتری می گیرد و تمایل طرف ها به بازگشت به برجام کمتر می شود؛ از این رو ما امروز به یک نقطه تحول رسیده ایم.

وزیر خارجه فرانسه ادعا کرد: ما چند هفته فرصت نداریم، بلکه فقط چند روز فرصت داریم.

این ادعای لودریان در حالی مطرح می شود که سال 2018 ایالات متحده آمریکا با خروج از توافق هسته ای، تعهدات خود در این توافق را نقض و  باعث بحران آفرینی در جهان شد.

اکنون پس از هشت دور مذاکره برای احیای این توافق در وین، هنوز آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن، به سیاست های دولت قبلی این کشور به ریاست جمهوری ترامپ ادامه داده و تضمینی برای لغو تحریم ها و عدم خروج مجدد آن از توافق ارائه نکرده است.

در همین حین، کشورهای اروپایی نیز به هیچ یک از تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند نبوده اند و ایران نتوانسته است از منافع اقتصادی برجام منتفع شود.  در حال حاضر، هشتمین دور از مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین ادامه دارد و ایران اعلام کرده است که هر زمان طرف مقابل برای بازگشت واقعی به توافق هسته ای اراده سیاسی داشته باشد این توافق احیا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا به کشوری که سلاح هسته‌ای داره حمله نمی‌کنه. داشتن بمب اتمی و موشک قاره پیما برای تضمین امنیت ایران از اوجب واجباته. در صورت مجهز شدن به سلاح اتمی و داشتن اهرم قدرت جدید حتی دیگه مثل قبل نمی‌تونند تحریم اعمال کنند چه برسه به تهدید نظامی و گزینه روی میز و زیر میز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
اینا حاضرن ما اتمی بسازیم ولی تحریما رو ورندارن فقط میخوان سرعت ساختن بمب رو تا میتونن طولانی کنن تا تحریما اثر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
اینا حاضرن هزار تا بمب هیدروژنی بسازیم ولی تحریما رو ورندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
علت هسته ای شدن ما شماهائین والا مام از هسته ای شدن خوشمون نمیاد و رو مجبوری داریم هسته ای میشیم
آخرین اخبار