ملا یعقوب مجاهد:

۸۰ هزار نفر برای شرکت در اردو نظامی طالبان ثبت‌نام کرده‌اند

ملا یعقوب مجاهد می‌گوید که ۹۰ درصد از کارمندان پیشین، در وزارت دفاع کار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - با گذشت شش ماه از سلطه حکومت طالبان در افغانستان سرپرست وزارت دفاع طالبان می‌گوید که در این مدت پیشرفت‌های زیادی به ویژه در بخش اردو برای ما به وجود آمده‌است.
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان می‌گوید که طی شش ماه گذشته ۱۰ هزار نظامی جدید آموزش دیده‌اند و در حال حاضر شمار کسانی که برای عضویت در "اردو" ثبت نام کرده‌اند به ۸۰ هزار نفر می‌‌رسد.
مجاهد از ثبت‌ نام "هزاران" نفر در اردو خبر داد و گفت: "تاکنون ۴۰ طیاره و هلیکوپتر را ترمیم کرده‌ایم که آن‌ها پرواز کرده می‌توانند. ۱۰ طیاره زیر کار است. حدود ۱۰ هزار نیروی تازه را آموزش داده‌ایم. ثبت نامی که برای تشکیل اردو انجام داده‌ایم اکنون نزدیک به ۸۰ هزار تن رسیده‌است."
سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان گفت که در حال ساختن اردویی ۱۱۰ هزار نفری هستند که به گفته او به کمک کسی متکی نیستند.
اما مجاهد در مورد تأمین مصارف اردو چیزی نگفته‌است.
سرپرست وزارت دفاع طالبان گفت که تلاش‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن وسایط نظامی و طیاره‌های ارتش پیشین ادامه دارد؛ اما آمریکا با بازگرداندن وسایط و هلیکوپتر‌ها به حکومت طالبان مخالفت کرده‌است.
حکومت طالبان متهم است که بیش از ۱۰۰ تن از نظامیان پیشین را کشته‌است.
این اتهام‌ها در یک نامه از سوی آنتونیو گوترش؛ سرمنشی سازمان ملل متحد و گزارش دیده‌بان حقوق بشر مطرح شده‌است.
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان اما این ادعا‌ها را رد کرده، می‌گوید که حدود ۹۰ درصد از کارمندان پیشین، در وزارت دفاع کار می‌کنند و کسی با آن‌ها کاری ندارد.
گفتنی است که پس از سقوط نظام پیشین، ارتش فرو پاشید و صدها هزار نظامی و نیروی امنیتی از کشور گریختند و یا بیکار شدند. آن‌ها افزون بر این‌که در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند گفته می‌شود که تحت تعقیب طالبان نیز قرار دارند و همه‌روزه خبرهایی درباره بازداشت یا کشته‌شدن این افراد منتشر می‌شود. در شماری از موارد، شکنجه برخی فرماندهان ارتش پیشین، واکنش‌های گسترده‌ای را علیه طالبان برانگیخته‌است.
این در حالی است که طالبان می‌گویند به فرمان "عفو عمومی" رهبرشان پایبند اند و هیچ‌یک از نیروها و فرماندهان نظامی ارتش و پولیس و امنیت ملی پیشین، تحت تعقیب قرار نخواهد گرفت.
انتهای پیام/ ر
برچسب ها: طالبان ، ارتش ، ملا یعقوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.