درخواست مقام آمریکایی از کنگره برای ارائه ضمانت وام یک میلیارد دلاری به اوکراین

مشاور امنیت ملی آمریکا از کنگره این کشور خواسته است تا ضمانت وام ۱ میلیارد دلاری به اوکراین بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - منابعی ناشناس از درخواست «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به کنگره این کشور برای در نظر گرفتن ضمانت وام ۱ میلیارد دلاری به اوکراین خبر دادند.

طبق گزارش اسپوتنیک، فاکس نیوز به نقل از این منابع اعلام کرد که درخواست سالیوان به دلیل ادعا‌های اخیر آمریکا مبنی بر تلاش روسیه به تهاجم به اوکراین انجام شده است. ادعایی که بار‌ها از سوی مسکو رد شده است.

سالیوان برای توضیح درخواست خود گفت: «این ضمانت، نگرانی‌ها از احتمال تهاجم روسیه به اوکراین را کمی تسکین خواهد داد.»

گفته می‌شود او بار‌ها این مسئله که درخواستش تنها برای آرام کردن نگرانی‌هاست را توجیه کرده است.

فاکس نیوز پیش از این اعلام کرده بود که سالیوان قرار است اطلاعاتی درباره تحولات اوکراین و ادعا‌ها درباره تهاجم روسیه، به رهبران کنگره و اعضای کمیته‌های کلیدی مجلس نمایندگان و سنا بدهد.

شب گذشته نیز در ادامه ادعا‌های آمریکا و تلاش برای جوسازی علیه روسیه، «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا مکالمه‌ای تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود داشت و مدعی پاسخ «سریع و قاطعانه» آمریکا به حمله احتمالی روسیه به اوکراین شد.

روابط میان مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و به دلیل الحاق کریمه با تنش همراه بوده است، اما اکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در تلاشند تا با ادعای آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، از یک سو بر رقیب قدیمی خود یعنی روسیه فشار وارد آورده و از سوی دیگر حواس‌ها را از مشکلات داخلی خود پرت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار