ذخیره سازی ۲۸۰ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۲۸۰هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - اکبر کرامتی امروز (۲۵بهمن) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: ۲۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان موجود است که پیش بینی می‌شود ۱۵۰هزار تن آن صادر و ۱۳۰هزار تن برای مصرف داخلی اختصاص یابد.

به گفته او: مساحت باغات سیب استان ۷۰ هزار هکتار است که ۶۱ هزار هکتار از این باغات بار ده هستند و امسال نیز یک میلیون و ۲۷۰ تن محصول سیب ازاین باغات برداشت شده و ۳۵۰هزار تن آن به عنوان سیب صنعتی  روانه کارخانه جات استان شد.

او گفت: ۴۷۵ سردخانه فعال در استان با ظرفیت یک میلیون تن ذخیره سازی وجود دارد که امسال ۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان ذخیره شد.

به گفته او: ۳۹ واحد سورت و بسته بندی در استان فعال است؛ از سال گذشته ۸۲ مرکز مجاز خرید بهداشتی سیب در استان مستقر شده است.

او گفت: وجود برخی مشکلات در بخش صادرات؛ برخی مواقع صدور برخی قوانین و مقررات دست صادر کنندگان را می‌بندد. استفاده از مشوق‌های صادراتی برای کامیون‌های یخچال دار که صادر کنندگان را با مشکل مواجه کرده است از جمله این موارد است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.