برترین های جشنواره سرود از سوی مردم و داوران انتخاب می شوند

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:انتخاب گروه‌های برترجشنواره سرود ملی و بین‌المللی فجر در ۲ بخش داوران و مردمی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان- سردار طهماسبی در نشست خبری اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود، با بیان اینکه در انتخاب آثار برتر اولین جشنواره سرود ملی و بین‌المللی فجر، علاوه بر داوران، مردم نیز در انتخاب آثار، سهیم می‌شوند، گفت: در بخش انتخاب مردمی، پنج گروه با آراء مردمی داوری می‌شود و از بین این پنج گروه هم، یک گروه به انتخاب مردم، به مرحله نهایی راه می‌یابد.

او می گوید: در بخش انتخاب داوران، ۱۰ گروه سرود برتر در مرحله اول، در استان زنجان انتخاب می‌شوند و از بین این ۱۰ گروه، یک گروه به عنوان نمونه انتخاب و به سطح کشوری راه خواهد یافت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  بابیان اهمیت برگزاری اولین جشنواره سرود ملی و بین‌المللی فجر گفت: سرود و آوا‌های انقلابی، در حفظ ارزش‌های انقلاب و حماسه سازی ملت ایران، نقش بسزایی داشته است.

سردار طهماسبی به اهمیت و جایگاه سرود از دیدگاه رهبری هم اشاره کرد وگفت: رهبر معظم انقلاب، از سرود به عنوان یک اقدام جریان‌ساز یاد کرده و فرموده اند، سرود‌های انقلابی، می‌توانند مانند هوای تازه بهاری، نفوذ کرده و اثرگذار باشند.

او می گوید: رهبری تأکید دارند که به سرود‌های انقلابی به عنوان یک شعر بسیار اثرگذار، احتیاج داریم چراکه گسترش و سرعت اثرگذاری سرود، از بسیاری از انواع شعر هم، بیشتر است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، با بیان اینکه رهبری فرموده اند که سرود‌های انقلابی سطح نمی‌شناسد و از سطوح معرفتی تا سطوح عامه مردم را در بر می‌گیرد، گفت: به فرموده رهبری سرود یک شعبه لازم در زمینه هنری است که خود این شعر موجب حرکت و نشاط است و باید به حدی در این حوزه کار شود که کودکان و نوجوانان، در لحظات مختلف از جمله، در طول مسیر مدرسه، سرود و نوا‌های انقلابی را زمزمه کنند.

به گفته سردار طهماسبی اعتلای جریان سرود و گروه‌های سرود در کشور، کشف و تربیت استعداد‌های برتر، الگوسازی در این حوزه و تولید سرود و نماهنگ، از اهداف مهم این جشنواره است.

او با بیان اینکه این جشنواره در بخش آقایان برگزار می‌شود و گروه سنی خاصی هم ندارد، گفت: ثبت نام در سایت به آدرس www.festivalsorood.ir انجام می‌گیرد و زمان ارسال آثار هم تا ۶ اسفند تمدید شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، به دستگاه‌های همکاری کننده در برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره با همکاری، حوزه هنری، شهرداری، اداره اوقاف، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای شهر و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

سردار طهماسبی، زمان اختتامیه جشنواره را نیمه دوم فروردین سال آینده اعلام کرد و گفت: برای آرای مردمی، تولیدات ضبط شده، از سیمای شبکه اشراق و نیز سراسری در عید نوروز پخش می‌شوند تا از سوی مردم داوری شوند.

او می گوید: اولین جشنواره سرود ملی و بین‌المللی فجر، در ۱۲ موضوع برگزار می‌شود که ۱۱ موضوع در بخش عمومی و شامل امید به آینده، شخصیت‌های ملی و مذهبی امام راحل (ره) مفاخر شهداء، جوان ایرانی آینده ساز ایرانی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تولید مقاومت و تمدن اسلامی، مقابله با صهیونیسم و استکبار، ایران در مسیر توسعه پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا شهدا و سلامت، خانواده و جمعیت، بیانیه گام دوم انقلاب و ظرفیت‌های عدالت پروری است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان می گوید: در بخش ویژه هم به صورت ویژه به سردار سلیمانی پرداخته می‌شود.

سردار طهماسبی، با بیان اینکه برای گروه‌های انتخاب شده، کارگاه آموزشی پیش بینی شده است، گفت: با حضور کارشناسان و مربیان آموزشی برای تقویت آن‌ها با هدف حضور قوی‌تر در کشور، کارگاه آموزشی ویژه برگزار می‌شود.

او در خصوص جوایز گروه‌های برتر نیز گفت: برای هر گروه برتر منتخب، مبلغ سه میلیون تومان به عنوان جایزه و در مجموع ۳۰ میلیون تومان و در سطح کشوری هم جوایز نفیسی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و سرود، تنظیم کننده، شاعر و ترانه سرا و آهنگساز هم هر یک جداگانه تقدیر می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، همچنین با تقدیر از حضور شورآفرین مردم استان زنجان در راهپیمایی خودرویی و موتوری ۲۲ بهمن، به اهمیت ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: ۲۲ بهمن سالروز تشکیل حکومت اسلامی است و باید بیش از پیش بر اهمیت آن تاکید شود چراکه سال‌های بسیاری بود که انبیا الهی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند که امام راحل بنای حکومت اسلامی را در ۲۲ بهمن ۵۷ گذاشت.

سردار طهماسبی با بیان اینکه به دستاورد‌های مادی و فیزیکی انقلاب اسلامی تا حدود زیادی پرداخته شده است، گفت:به دستاورد‌های معنوی، آنگونه که باید، پرداخته نشده و همچنان مغفول مانده است.

او با بیان اینکه رهبری، در جهاد تبیین، تاکید کردند که به دستاورد‌های معنوی هم باید پرداخته شود، گفت: در این حوزه نقش رسانه‌ها بیش از پیش مورد توجه است و اگرچه حضور و نقش آنها، در انعکاس حمایت‌های مردم از نظام و انقلاب، در عرصه‌های مختلف از آغاز انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس و پس از آن بر کسی پوشیده نیست.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بهترین سرودها دعای انسان مخلوق با خالق یکتاست که در قالب دعای ربنا با صدای جاودانه استاد مرحوم شجریان خوانده شد. روحش شاد