در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدارهای هواشناسی درباره سرمای هوا و وزش باد به کشاورزان و زنبورداران

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به ماندگاری هوای سرد و وزش باد در برخی مناطق کشور، هشدارهایی به کشاورزان و زنبورداران‌ داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان استان های کرمان، فارس و جنوب یزد طی ۲ تا ۳ روز آینده هیچ گونه روغن پاشی بر روی درختان پسته انجام ندهند.

به گفته مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی، گلخانه داران جنوب غرب و غرب کشور باید مراقب وزش باد باشند چرا که احتمال خسارت به سازه های گلخانه ای وجود دارد.

حقیقت می گوید: با توجه به ماندگاری هوای سرد در استان های بوشهر و هرمزگان، زنبورداران‌ نسبت به عایق بندی کندوها اقدام کنند، همچنین استخرداران پرورش ماهیان سردآبی راستای زاگرس مراقب ورود آب گل آلود به کشور باشند و حتما دریچه ها را کنترل کنند.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۰۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۸۵.۵ میلی متر و دوره بلندمدت ۱۲۶.۱ میلی متر است که این امر افزایش ۲۷.۵ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۱۰.۴ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز گستره بارش ها به جنوب شرق و شرق کشور بویژه در استان های فارس، کرمان، هرمزگان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می رسد.

از روز دوشنبه تا چهارشنبه با گذر متناوب امواج از شمال کشور بارس باران و برف در غرب سواحل دریای خزر، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز آغاز می شود، اما طبق گفته کارشناسان بارش های نرمال فصل زمستان کم بارشی قبل را جبران نمی کند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار