دختران بی عزت نفس در جستجوی زیبایی‌های گمشده

 تعریف زیبایی و معیار‌های زیبایی شناسی برای همه ما یکسان نیست و در دوره‌های مختلف تاریخ دستخوش تغییرات زیادی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - روانپزشک و دبیر کمیته پیشگیری از خودکشی انجمن علمی روانپزشکی ایران وی در خصوص دلایل گرایش به انجام   عمل‌های زیبایی می‌گوید: تمایل همه مردم دنیا به  جراحی‌های زیبایی در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، البته میل انسان به زیبایی امری غریزی است که نمی‌تواند. میل به داشتن ظاهری زیبا را دریغ کرد و نمی‌توان تأثیر زیبایی و زیبایی را در تعامل انسان نادیده گرفت.


بیشتربخوانید


همانطور که حتی بسیاری از موسسات خیریه در دنیا هستند که کارشان کمک به کسانی است که به دلایل مختلف ظاهر، شکل و حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و سعی می‌کنند آن‌ها را در جامعه بپذیرند؛ بنابراین نیاز به تایید جامعه امری است که نمی‌توان منکر آن شد.

ظاهر زیبا  بهتر است یا جذابییت درونی؟
زیبایی ظاهر با جذابیت متفاوت است. هر یک از ما ظاهر زیبا را به گونه‌ای تعریف می‌کنیم که ممکن است برخی افراد برای داشتن بینی‌های بلند، لب‌های پف کرده و گونه‌های کشیده مجبور شوند بار‌ها و بار‌ها به تیغ جراحی متوسل شوند. اگر دیگران نمی‌توانند دلیل انجام چنین کار‌هایی را بفهمند.

اما جذابیت درونی چیزی نیست که بتوان آن را به ظاهر زیبا محدود کرد. بخش مهمی از جذابیت افراد به جذابیت درونی آن‌ها برمی گردد که طیف وسیعی از توانایی‌ها از جمله اعتماد به نفس، عزت نفس و دانش و آگاهی را در بر خواهد گرفت.

به گفته معصومی، در عصر جدید، توانایی ایجاد تغییرات و قدرت انتخاب در همه اقشار از جمله تغییر ظاهر در بین افراد گسترش یافته و حتی گاهی آسانتر از رسیدن به جذابیت درونی به نظر می‌رسد. چون زودتر به دست می‌آید، تلاش کمتری برای فرد به همراه خواهد داشت. در واقع ظاهر بخشی از هویت فرد است که افراد می‌توانند در شکل دادن به آن مشارکت کنند.

اما کسب جذابیت درونی معمولاً علاوه بر صرف زمان زیاد، به تلاش بیشتری نیز نیاز دارد. داشتن عزت نفس، اعتماد به نفس و افزایش آگاهی و اطلاعات چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت.

دختران جذاب درونی


این روانپزشک می‌گوید درباره هویت فردی یا «خود» دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد، از یک منظر «خود» ما در جامعه متولد می‌شود.. یعنی فرد به عنوان یک موضوع خاص آگاهی کسب می‌کند، در ادراک شخص دیگری جایگاهی دارد و مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های روزانه بسیاری از خانم‌ها تعریف شده است که همیشه در معرض ارزیابی و انتخاب دیگران قرار می‌گیرند و بیشتر از آقایان بر اساس ظاهر و هیکلشان قضاوت می‌شوند..

توجه بیش از حد به زیبایی ظاهری
به گفته معصومی، ایرادی ندارد که بخواهیم زیبا باشیم یا بیشتر نگران زیبایی باشیم. اما مشکل از آنجا ناشی می‌شود که دغدغه اصلی مردان و زنان شده است که بار‌ها سلامت خود را برای تغییر ظاهر خود به خطر انداخته اند.

افراط در تلاش برای زیباتر به نظر رسیدن، مانند هر افراطی دیگر، می‌تواند یک بیماری تلقی شود، زیرا در بسیاری از موارد، افراد در واقع مشکلات را در درون خود پنهان می‌کنند. با این هدف که دیگران به ضعف‌ها و ضعف‌های درونی خود پی نبرند.

این روانپزشک می‌گوید تلاش بیش از حد برای جلب توجه دیگران می‌تواند انسان را از زندگی محروم کند و در واقع نوعی اضطراب است. لیپوساکشن، رینوپلاستی، بوتاکس، ماموپلاستی، جراحی‌های مختلف زیبایی، گوش و چشم، لیفت ابرو، تزریق ژل، پروتز لب و چانه و … به نظر نمی‌رسد همه این‌ها باشد. زیرا هر روز با روشی جدیدتر متقاضیان وسوسه می‌شوند که زیباتر شوند. به نظر می‌رسد که هر یک از این جراحی‌ها به عنوان یک مسکن موقت عمل می‌کند و به زودی اثر خود را از دست می‌دهد.

نارضایتی مزمن
به گفته معصومی درصد افرادی که جراحی می‌کنند با وجود یک یا چند عمل جراحی همچنان فکر می‌کنند زیبا نیستند. این نارضایتی می‌تواند منجر به انتظارات غیرواقع بینانه از نتیجه اقدامات آن‌ها شود و همچنین این واقعیت که آن‌ها فکر می‌کنند کیفیت زندگی و روابط بین فردی بهتر بعد از عمل بهبود می‌یابد.

با این حال، در بسیاری از موارد، به دنبال رضایت کوتاه مدت، معمولاً اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب ظاهر می‌شود. البته در مشکلاتی مانند «بیزاری از خود» نمی‌توان به انجام هیچ عمل زیبایی اکتفا کرد.

ناتوانی در پذیرش نشانه‌های بیگانگی
معصومی می‌گوید در حال حاضر به دلیل مشکلات مختلف اجتماعی، فشار و تمایل به ظاهر جوان و زیبا همچنان رو به افزایش است. مخصوصا برای خانم‌هایی که هنوز از روی ظاهرشان قضاوت می‌شود.

ستاره‌های سینما هر روز جوان‌تر، شاداب‌تر و باطراوت‌تر به نظر می‌رسند و رسانه‌های اجتماعی پر از برنامه‌هایی هستند که جراحی زیبایی و مفاهیم را برای تغییر و بهبود ظاهر تشویق می‌کنند.

یکی از نگاه‌های برگشت‌ناپذیر و جبران‌ناپذیر که نوعی خشونت نیز به شمار می‌رود، نگاه جنسیتی و محیطی است که ارزش زن را تنها در زیبایی ظاهرش می‌داند و در نتیجه دیگر ابعاد وجودی او را کاهش می‌دهد و نادیده می‌گیرد. افکار او

به گفته معصومی، تعریفی که زنان در برخی جوامع، مد، رسانه و تبلیغات ارائه می‌کنند، گروهی از آن‌ها را بیشتر به ظاهر خود گرایش می‌دهد. طبق بسیاری از کلیشه ها، زنان موجوداتی زیبا، ظریف، خجالتی و خجالتی هستند که مهمترین بهانه آن‌ها جوانی و زیبایی است.

با گنجاندن چنین ایده‌هایی در لایه‌های ذهنی بسیاری از زنان، آن‌ها نیز می‌خواهند جذاب‌تر و در صورت امکان باقی بمانند؛ بنابراین گاهی اوقات خطرات و مشکلات جراحی‌های مختلف را بدون توجه به نتیجه آن‌ها به خطر می‌اندازند.

این نوع آسیب به جسم و روان، خشونت علیه زنان برای پذیرش بهتر در جامعه کلیشه‌ای تلقی می‌شود.

بتدریج با اعمال جراحی مختلف ظاهر انسان به محصولی ساخته دست بشر تبدیل می‌شود که از الگو‌های زیبایی روز پیروی می‌کند و با این روند «بدن طبیعی» جای خود را به «کالبد اجتماعی» می‌دهد.

شخصیت زیبا
این روانپزشک می‌گوید اگر تعداد افرادی که می‌خواهند با جراحی زیبایی عوارض پیری را کاهش دهند زیاد شود، دوران سالمندی آن‌ها چگونه خواهد بود؟ زیرا به مرور زمان همه چیز شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد.

زیبایی بد به نظر نمی‌رسد. اما سوال مهم این است که چگونه و چرا باید مبارزه و چین و چروک‌های نشان دهنده پیری به مرور زمان از بین برود؟

اما توجه به زیبایی شخصیت و توانمندسازی درون، به افراد دید بازتر و قدرت بیشتری می‌دهد تا از اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری برخوردار شوند.

منبع: پویان نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سیرت دختران باید خوشگله باش ن صورت دختران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
ریشه این کارهای زنان ، توی رفتارهای مردان نهفته است
مردها به هر چیزی بیشتر توجه وعلاقه نشان میدن ، زنان اون شکلی میشن ...!!!

یک بخشی از این
به رسانه ها برمیگرده وقتی در رسانه ها انقدر به سلبریتیا و بازیگرایی
که با آرایشا و پوششای عجیب و غریب هستن ، بها داده میشه...
معلومه که روی دخترا مخصوصا نوجوانا تاثیر میزاره....
وقتی در
جامعه ...
محیط کار ...
حتی دانشگاه ها ..
به دخترایی که آرایش و موهای رنگ کرده دارند بیشتر احترام میزارن و بها میدن...
وقتی دخترای نجیب و با حجاب و مومن همه مجرد میمونن ، و هرجا میرن زیرآب شون زده می شه..
و انتخاب پسرها.. دخترای بدحجاب و با آرایش و موهای رنگ ... معلومه که تاثیر میزاره...
قبول کنید که
متاسفانه ، معیارهای زیبایی در جامعه الان ایران تغییر کرده...
الان
اگر دختری آرایش نکنه میگن شلخته
اگر دختری موهاشو رنگ بلوند نکنه و
بیرون از روسریش نباشه اصلا آدم حساب نمیکنن
هیچ جا بهش کار نمیدن
حتی برای تدریس تو یک موسسه و یا دانشگاه
وقتی ، میری غیرمستقیم تشویقت میکنن... که بدحجاب باشی.. و آرایش داشته باشی و...
تا دانشجوهای بیشتری جذب بشه...
و جایگاه
و کارتو از دست ندی!!!!!
Lithuania
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
از کوزه همان برون تراور که در اوست.
کسی که زیبایی ظاهری نداره، زیبایی باطنی هم نداره.
یه خورده آرایش کسی رو به کشتن نمیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
من تا حالا به ازدواج جدی فکر نکردم فرد بدی نیستم نمی دونم جذابیتی ندارد می ترسم تو سن 11 سال که پدرم فوت کرد می خواستم به همه چیز برسم حالا 33 سال که رسیدم خونه که شد یک اپارتمان سه طبقه باغ زمین .کار با درامد بالای 30 میلیون و... اما باز انگار احساس امنیت ندارم با کارم ازدواج کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
صورت زیبا نمی آید بکار ای برادر سیرت زیبا بیار
جوانان باید در ازدواج فقط به زیبایی ظاهری تکیه نکنند
زیرا ممکن است زیبایی باشد ولی اخلاق نباشد زیبا باشد ولی تنبل باشد و....آنوقت است که پشیمانی سودی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
زیبایی واقعی یک انسان " شعور" و " محبت " است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
با افتخار خودمو قبول دارم...
Iran (Islamic Republic of)
مرد ایرانی
۲۲:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
مهم تر از هر چیزی، استفاده بهینه از نعمت های خداست، اگه واقعا نقص جدی در ظاهر کسی باشه بهتره که از نعمت دکتر استفاده کنه و برطرفش کنه، اگه مشکل رفتاری داره به متخصصش مراجعه کنه، افراط و تفریط کار اشتباهیه، نماز خوندن،احترام به پدر و مادر و دیگران، شروع و پایان کارهای مثبت باعث اعتماد به نفس و رضایت از خود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
من فوق العاده زیبا بودم همه میگفتن شبیه مونیکا بلوچی هستی .....ولی چون پدرم معتادوفاسدبود.....خواستگارخوبی نداشتم بناچاربا یکی ازدواج کردم بعدا فهمیدم معتادبودوطلاق گرفتم ......به نظرم ستون یک خانواده پدر......وقتی پدرت معتادوفاسدباشه ادمهای خوبی خواستگاریت نمیان .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
توبه قول خودت میگی قشنگی وتعریف کردن از خود هنر نیست بعدش هرچقدم پدر یکی بد باشه اوردن صفت فاسد خب نیست کمی به ادب خودت بنگر که نداری نه به زیاییت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
من خودم مرد هستم و اصلا برام قیافه و چاق بودن مهم نیست. بنظرم بهترین همسر اونی هست که خوش اخلاق و پاکدامن و مؤمن باشه.
اگه موافقید لایک کنید ببینم نظر شما هم همین هست؟
عقاید خودتون رو در زیر کامنت بنویسید.
Iran (Islamic Republic of)
فرخنده
۱۱:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
احسنت برادر حرفت درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
وقتی به موقه ازدواج کنند از اینگونه آسیب ها در امانند ولی پسر ایرانی که نمیتونه کار پیدا کنه پس ازدواجی هم در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۲۱:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
یک بخشی از این به رسانه ها برمیگرده وقتی در رسانه ها انقدر به سلبریتیا و بازیگرایی که با آرایشا و پوششای عجیب و غریب میان بها داده میشه معلومه که روی دخترا مخصوصا نوجوانا تاثیر میزاره.... وقتی در جامعه و محیط کار حتی دانشگاه ها به دخترایی که آرایش و موهای رنگ کرده دارند بیشتر احترام میزارن و بها میدن.... وقتی دخترای نجیب و با حجاب و مومن همه مجرد میمون و انتخاب پسرها دخترای بدحجاب و با آرایش و موهای رنگ ... معلومه که تاثیر میزاره... قبول کنید که معیارهای زیبایی در جامعه الان ایران تغییر کرده... الان اگر دختری آرایش نکنه میگن شلخته اگر دختری موهاشو رنگ بلوند نکنه و بیرون از روسریش نباشه اصلا آدم حساب نمیکنن هیچ جا بهش کار نمیدن حتی برای تدریس تو یک دانشگاه میری غیرمستقیم تشویقت میکنن که بدحجاب باشی و آرایش داشته باشی تا دانشجوهای بیشتری جذب بشن...
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
بله منم زنم ولی متاسفانه من موقع بیرون رفتن آرایش نمیکنم و از خودم راضیم ولی نگاه زشت مردم که اذیتم میکنه واقعا عذاب اوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
من یه دخترم بی آرایش میرم بیرون به خودمم افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
فقط به حرف ندای درون و آن چیزی که از نظر قانونی و شرعی درست است عمل کن و از نگاههای زشت مردم نترس.
نگاه مردم ممکن است زشت باشد و یا از روی شهوت و نفسانیت پس هیچکدام از اینها نگاهها نباید برایتان مهم باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
چشم و هم چشمی ها و علاقه های کاذب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
لباس تقوا زیباتر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
توجه توجه
ریشه این کارهای زنان ، توی رفتارهای مردان نهفته است
مردها به هر چیزی بیشتر توجه وعلاقه نشان میدن ، زنان اون شکلی میشن ...!!!



( فیلم سینمایی ساحره ) نمونه خوبی روانشناسی زنان است.

ساحره فیلمی محصول ایران است که به کارگردانی داوود میرباقری و نویسندگی فریدون فرهودی ساخته شد.
مدت زمان این فیلم ۱۰۰ دقیقه و زمان انتشار آن سال ۱۳۷۶ بوده است.

میرباقری فیلم ساحره را با اقتباس از داستان کوتاه «عروسک پشت پرده»، نوشتهٔ صادق هدایت با کمی تغییر ساخته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
زن موجودی مستقل است و نباید بازیچه مرد و در خدمت غرایز نفسانی گناه آلود آنها باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
انگیزه زنان دیده شدن و جلب رضایت است
بنابر این آقایان ، باید روی مسئله توجه زیادی به ، ( فرم = زیبایی های ظاهر و آرایش و کلا"بدن زنان .. ) تجدید نظر کنند!!
مثلا"
بعنوان مرد ایرانی
با توجه و رغبت نشان دادن به ارزشهای انسانی ( تمرکز و تعریف و تمجید از صفات انسانی.. و اخلاقیات.. برای یک زن ) بعنوان زیبایی واقعی ،
به زنان این توجه و انگیزه را بدهند!
که :
( محتوا = اخلاقیات انسانی و صفات خوب.. و زنانه.. ) مهم تر است و پیزی هم ورنمیداره تازه



زن مهربان و با اخلاق و صفات خوب ، هر روز زیبا و زیباتر هم می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
نمره تایپ صفر
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۸:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
ایرانیا چندون خوشگل نیستند مجبورند به آرایش و زیبا کردن خود و مو کاشتن و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
نظر بی محتوا و احمقانه اییه
جراحی پلاستیک . انواع لوازم ارایش به معنای امروزیش رو ابتدا غربی ها ابداع کردند!لابد اونها هم خیلی زشت هستند که رفتند سراغ این روشها!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
والا ایرانیا خیلیم خوشگلن و جذاب و تو دل برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
متاسفم برا افکارت....فرزند زاگرس
منم فرزند زاگرسم ولی خودم قبول دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
تمدن بدلی
۱۷:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
فاصله سن بلوغ تا فارغ التحصیلی 10 سال و بلوغ تا اشتغال 20 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
اگه عرضه داشته باشن مشکل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
زشتا میگن زیبایی درون مهم هس . اگرنه خوشگلی خیلی هم اهمیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
ادم های سبک سر و بی ذات هم لابد میگن خشگلی صورت مهمتر از سیرته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
زیبایی نجابت، مهربانی، دوست داشتن، درستکاری چیزهاییست که تمام عمر با دخترا ن با این ویژگی می‌ماند و احتیاج به آرایش و دستکاری هم ندارد هر چه بیشتر آن را به خانواده و دوستان خود نمایش دهند خود بخود پرورش یافته و بهتر وبهتر میشودولی زیبایی صورت هرچند خوب است ولی زود از بیت می‌رود خصوصا اگر همچون ماسکی بر روی قلبی نامهربان باشد.
از طرف مرد ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دختری معمولی
۱۷:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
این حرف ها شعار هست ، ۳۳ سال دارم و همه جا تعریف از اخلاقم می کنند ولی تا به حال هیچ کس خواستگاری نکرده چون فقط صورت مهم است. برای همه ی مردان صورت مهم است و در فامیل افرادی را داریم که حتی پدر و مادرشان هم از اخلاق گندشان به ستوه آمده اند ولی چون زیبا هستند خوشبختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
احسنت
البته
باید روی مسئله (توجه زیادی به ، فرم = زیبایی های ظاهر و آرایش و کلا"بدن زنان .. ) هم ، دقت شود!!
مثلا"
بعنوان مرد ایرانی
با توجه و رغبت نشان دادن به ارزشهای انسانی ( تمرکز و تمجید از صفات انسانی و اخلاقیات برای یک زن )
به زنان این توجه و انگیزه را بدهند
که
( محتوا = اخلاقیات انسانی و صفات خوب.. و زنانه.. ) مهم تر است
Iran (Islamic Republic of)
پسر خوشتیپ
۲۲:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
در جواب دختر معمولی:
خیر همه مردان اینطوری نیستند نمیگم قیافه برام مهم نیست اما همه چیز نیست شما توقعت از مرد آایندت کم باشه مطمئن باش خواستگار هم پیدا میشود به فضل خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
مرد ایرانی آفرین به شما....
ولی متاسفانه اکثر آقایون به ظاهر توجه می‌کنند
البته من به عنوان یه دختر با وجود آگاهی از مطلب فوق هیچ وقت نخواستم که ظاهرمو عوض کنم وبه خودم افتخار میکنم واز خالق خودم بسیار سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
چه بخواهیم چه نخواهیم زیبایی مهم است و در جامعه ایران از همه جا بیشتر ،کفش دوزک هم یک سوسک است اما کسی از آن چندشش نمی شود .شاید جامعه ایران که انقدر عمل بینی انجام می دهند بالاخره در چند نسل دیگر بینی فرزندانشون کوچک شود ،شما چکار دارید بذارید این نسل کار خودش را بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
خیلی درک شما پایین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
زکات زیبایی عفت وپاکدامنی است نه بی حیایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
راست گفتن عقل سالم در بدن سالمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
زکات چه ربطی به بحث داره؟
آخرین اخبار