مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خبر داد

ساماندهی دستفروشان متری ۷۵۰۰ تومان/ شهرداری هیچ هزینه‌ای نمی‌گیرد

محمدی گفت: در طرح جامع ساماندهی دستفروشان پایتخت، شهرداری هیچ هزینه‌ای را از دستفروشان دریافت نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: حدود ۱۰ هزار دستفروش در سطح پایتخت حضور دارند که از این تعداد ۵۰۰۰ نفر از آن‌ها در نقاط مختلف پایتخت و در روزبازار‌ها ساماندهی شده اند. سایر دستفروشان که حدودا  ۵۰۰۰ نفر هستند در معابر و خیابان‌ها به دستفروشی خود ادامه می‌دهند.

به گفته محمدی، در حال حاضر حدود ۴۰ روزبازار در سطح پایتخت وجود دارد و پیش‌بینی شده در سال آینده تعداد آن‌ها را به ۶۰ روزبازار ارتقا داده شود.

به گفته محمدی در طرح ساماندهی دستفروشان پایتخت پیش بینی شده که در بعضی از بوستان‌های با ظرفیت، امکان اسکان آن‌ها فراهم شود.

به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، دستفروشان در هنگام ثبت نام در سامانه روزبازار هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند و می‌توانند به صورت رایگان در طرح ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام، به یکی از مناطق ۲۲ گانه آدرس‌دهی می‌شوند. در نهایت بعد از شناسایی دستفروشان توسط عوامل شهرداری  راستی آزمایی آن‌ها آغاز می‌شود.

در طرح اجرای ساماندهی دستفروشان پایتخت تعدادی پیمانکار تایید صلاحیت در نظرگرفته شده که نظم بخشی، نگهبانی و نظارت بر فعالیت روزبازار‌ها را به عهده دارند.

نکته قابل توجه در این طرح در آن است که پیمانکار هزینه‌ای را بابت مسئولیتش دریافت می‌کند و دستفروشان باید بابت هر متراژی که در اختیار دارند، ۷۵۰۰ تومان بپردازند.

به گفته محمدی این مبلغ فقط به جهت سرویس دهی پیمانکار اخذ می‌شود و شهرداری بابت این ساماندهی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

حدود یک ماه است که طرح جامع ساماندهی دستفروشان در سطح پایتخت در حال اجراست و دستفروشان می‌توانند با مراجعه به سایت سامان بازار کد ملی خود را در سامانه ثبت کنند.


بیشتر بخوانید
برخورد با سد معبر دستفروشان بازار تهران آغاز شد/ شهرداری: کیوسک بانک شهر در سبزه میدان مصداق سد معبر نیست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
شهرداری خودش متخصص دستفروشی و سد معبره هر کی هم قبول نداره بره ایستگاه مترو امام ببینه چطور خیابون باب همایون که ایستگاه تاکسی برقیا بود رو تصرف کرده و حالا ملت بدبخت تو سرما و گرما و بارون باید کلی برن تا به تاکسیا برسن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دستفروش = بلای آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دستفروش = بلای جان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دست فروش = مهاجم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دستفروش = یقه گیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
دستفروشی پدیده آسیب زایی است که علاوه بر سد معبر و افزایش ترافیک، موجب تشویق مردم به کارهای کاذب و غیر مفید و افزایش بزهکاری و ناامنی احتماعی می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۵:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
کی میگه نمیگیره خودش نمیگیره نوچه هاش میگرن به اسم شهرداری به این کار میگن زور گیری باج گیری یه سر بزنید پرند ببیتید هم پول میگرن هم خودشونو از اجناس فروشنده ساپورت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
شهرداری به صورت غیر رسمی حساب میکنن... فکر کنم اسمش رشوه باشه. دیدم که میگم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
چراشهرداری خودش مستقیم پول ازکاسب نمیگیره..پیمانکار دوبله میگیره...میری اونجامیگی جا میخوام میگه نیس.بعدیکی که دوبله پول میده میدن به اون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
جناب شهرداری لطفاً به وضع گربه ها و موش های تهران هم سروسامانی بدهید
بدجوری جولان می دهند
همه جا هستند اینقدر زیادند
آخرین اخبار