میزان صادرات از گمرکات آذربایجان‌غربی۳۲ درصد افزایش داشته است

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۷۷ تن کالا از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - توحید آذربد گفت: ارزش کالا‌های صادر شده از گمرکات استان ۶۶۳ میلیون دلار برآورد شده است که ارزش نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی، حجم واردات از گمرکات استان را ۵۱۹ هزار و ۳۹۰ تن به ارزش ۷۴۸ میلیون دلار است و این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر وزن ۶۸ درصد و از نظر ارزش نیز ۴۸ درصد رشد داشته است.

او گفت: در طول ۱۰ ماه سال جاری یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۷۸۳ تن کالا از گمرکات استان به خارج کشور ترانزیت شده است، و ارزش این کالا‌ها پنج میلیون و ۸۷۷ هزهر دلار برآورد شده است.

آذربد می گوید: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، از نظر وزن ۲۶ درصد و ارزش ۵۲ درصد افزایش نشان می‌دهد، که از این میزان ۸۹۶ هزار و ۲۸۹ تن ترانزیت خارجی از مقصد و ۸۸۶ هزار و ۷۲۸ تن ترانزیت خارجی از مبدا است.

وی حجم ترانزیت داخلی را ۲۷۸ هزار و ۲۴۰ هزار تن به ارزش ۹۳۱ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: ترانزیت داخلی از گمرکات استان نیز از نظر وزن نسبت به سال گذشته هشت درصد و از لحاظ ارزش ۱۹۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر کمرگات آذربایجان‌غربی، به رشد ۳۳ درصدی آمد گمرکات استان در سال جاری، می گوید: میزان درآمد گمرکات استان امسال پنج میلیون و ۵۹۶ هزار و ۹۵۰ ریال بوده که در این میزان سال گذشته چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۳۲۲ ریال بوده است.

این استان دارای ۹ گمرک و پنج بازارچه مرزی و برخوردار از پنج مرز رسمی با کشور‌های ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان است که عبور راه ریلی ایران به اروپا نیز از جمله ظرفیت‌های این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.