استقبال خوب خانواده‌ها از واکسیناسیون کودکان در چهارمحال و بختیاری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال می‌توانند جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون در سراسر استان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای دکتر خالدی فر گفت: گروه‌های ۵ تا ۹ سال، ۹ تا ۱۲ سال و ۱۲ سال به بالا در استان مانند بزرگسالان می‌توانند برای دریافت واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم به پایگاه‌های واکسیناسیون کووید ۱۹ مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، واکسیناسیون، تهویه مناسب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تاثیر زیادی در کاهش موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون و پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.


بیشتر بخوانید


حدود ۸۰ هزار کودک ۵ تا ۸ سال و حدود ۵۰ هزار کودک ۱۲ تا ۱۸ سال در استان وجود دارد.

۲۰ درصد بستری‌های تنفسی کرونا کودکان هستند که والدین سریعا نسبت به واکسیناسیون فرزندان ۵ تا ۱۲ ساله خود اقدام کنند.

تمام کودکان سنین ۵ تا ۱۲ سال می‌توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز واکسیناسیون در سراسر استان مراجعه کنند.

کودکان کمتر از ۱۲ سال که هنوز در جریان دریافت اولین دز واکسن هستند ایمنی کافی در برابر کووید ندارند، بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استقبال خانواده‌ها از واکسیناسیون کودکان در استان مطلوب است و تنها در یک روز یک هزار و ۴۲۳ کودک ۵ تا ۹ سال دز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار