لاوروف: کارزار تبلیغاتی غربی‌ها علیه روسیه، تحریک آمیز است

وزیر خارجه روسیه، در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود کارزار تبلیغاتی آمریکا و متحدانش درباره حمله روسیه به اوکراین را تحریک آمیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان -  وزیر امور خارجه روسیه، امروز (شنبه) در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی آمریکا و متحدانش مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین، تحریک آمیز است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در این تماس که به ابتکار طرف آمریکایی صورت گرفت، تاکید کرد: «غرب، کی‌یف را تشویق می‌کند تا توافقات مینسک را نقض کند و تلاش می‌کند مشکل دونباس را با زور حل کند. جواب واشنگتن و بروکسل به پیشنهادات ما در مورد تضمین‌های امنیتی، نشان دهنده این است که آن‌ها نگرانی‌های ما را نادیده می‌گیرد. ما از نقض تعهدات مربوط به امنیت در اروپا و اقیانوس اطلس امتناع کردیم.»

ساعاتی پیش از این نیز آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با دمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین بار دیگر ادعا‌ها درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را تکرار کرد و گفت که اوکراین همچنان از حمایت پایدار و ثابت آمریکا برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود برخوردار است.

تماس تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا

در همین حال، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با همتای آمریکایی خود لوید آستین در خصوص تحولات اوکراین تماس تلفنی داشته است. دو طرف  در مورد افزایش نیرو‌های روسیه در کریمه و نزدیکی اوکراین گفتگو کردند.

در بحبوحه تنش روسیه و اوکراین، کشور‌های غربی بدون ارائه هیچ سندی ادعا کرده اند که روسیه قصد دارد به زودی به اوکراین حمله کند. در توجیه این ادعا واشنگتن هفته گذشته حدود هزار سرباز را از آلمان به رومانی اعزام کرد و حدود ۲ هزار پرسنل دیگر مستقر در قاره آمریکا را به لهستان و آلمان فرستاد. طبق گزارش‌ها ۸ هزار و ۵۰۰ نیروی اضافی برای استقرار مجدد در اروپا آماده شده است و پنتاگون در نظر دارد چندین هزار نیروی دیگر را به شرق این قاره اعزام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار