عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه مطرح کرد؛

توجه دولت سیزدهم، نیاز اصلی آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به معطل ماندن طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، گفت: آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین نیازمند توجه دولت سیزدهم است‌.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- شهریار حیدری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولت که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر اقتصاد در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بوده و در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی ۱۰ هزار شهید تقدیم کرده اما حجم بسیار زیاد مشکلات زیبنده این استان نیست.

 استان کرمانشاه استانی چهار فصل با ظرفیت‌های بسیار است اما با آمار بالای بیکاری و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی درگیر است.

استان کرمانشاه دارای ۶ پایانه مرزی است و به علت آنکه جز استان‌های محروم و درگیر جنگ بوده نیازمند اعطای تسهیلات و معافیت‌های گمرکی و بازرگانی است.

 سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باید تقویت شود و این استان مورد کم لطفی و بی توجهی قرار گرفته و از وزیر اقتصاد درخواست داریم در اعطای تسهیلات و معافیت‌های گمرکی به استان کرمانشاه کمک کند.

 در سفری که با مسئولان استان کرمانشاه به کشور عراق داشتیم، طرف عراقی از عدم استفاده از ظرفیت‌های عراق از سوی ایران گلایه داشتند و قوانین گمرکی را دست و پا گیر می‌دانستند و باید اعلام کنیم پیچیدگی‌های گمرکی که در ایران وجود دارد در سایر کشورها نیست و نیازمند اصلاح از سوی دولت سیزدهم است.

 سد هواسان در نقطه صفر مرزی واقع شده و آب‌های روان حق جمهوری اسلامی ایران به دلیل عم اجرای پروژه به کشور عراق منتقل شده و در آنجا نیز مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد و جلسات متعددی برای آن برگزار شده است.

 با محوریت ۲ بانک بنا بود اعتبار لازم اختصاص یابد اما این مهم محقق نشد و از وزیر اقتصاد تقاضا داریم پروژه سد هواسان استثنا شود.

وام مناطق زلزله زده ۲ سال توسط دولت امهال شد اما یک سال دیگر نیز تمدید شد اما بجز تعدادی از بانک‌ها این قانون را رعایت نکردند و مردم به جای چهار درصد سود ۲۴ درصد پرداخت کردند و مردم دچار ضرر و زبان شدند.

 فعال سازی واحدهای کوچک تولیدی جز مواردی است که مورد تاکید مردم و مسئولان استان کرمانشاه است و با وجود اخذ مجوز برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ تاکنون اعتبار لازم پرداخت نشده است.

برای هر یک از مناطق آزاد یک استان معین انتخاب شد که معین استان کرمانشاه مرز جلفا است و بنا بود طرح جامع تهیه و به دولت ارائه شود اما با رویکرد دبیر شورای عالی مناطق آزاد منطقه آزاد قصرشیرین به نتیجه نخواهد رسید و در کمیسیون تلفیق تمام اختیارات به وزیر اقتصاد محول شده است.

 منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز با مساحت یک هزار و ۳۵ هکتار ایجاد شد و انتظار مردم آن بود که به قطب اقتصادی تبدیل شود اما تاکنون بک کارخانه و واحد تولیدی در آنجا احداث و راه اندازی نشده است.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.