جعفری:

در حوزه آب نیاز به عقلانیت و تدبیر در تصمیم‌گیری‌ها هستیم+تصاویر

رئیس کمیته آب مجلس گفت: در حوزه آب نیاز به عقلانیت و تدبیر در تصمیم‌گیری‌ها هستیم، زیرا تعارض منافع شدیدی در حوزه آب کشور وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت سد‌ها ملی است گفت: رهاسازی آب سد زاینده رود بدون منطق بوده است و هیچکس هم پاسخگو نیست.

مسئول نباید تنها شعار دهد بلکه مردم انتظار عمل از مسئولین دارند، در حوزه آب کشور نیاز به عقلانیت و تدبیر داریم چرا که در حوزه آب کشور تعارض منافع وجود دارد.


بیشتر بخوانید


در کنار محدودیت‌های منابع آبی با تغییر اقلیم مواجه شده‌ایم، در واقع آبی وجود ندارد که با افکار مردم بازی می‌شود، برخی اقدامات از سوی مسئولین سم مهلک است.

به دولت گفته شد مسیری که دولت‌های گذشته در زمینه آب پیمودند را طی نکند، با انتقال آب بین حوضه‌ای مبدا و مقصد تخریب شد که این رویکرد غلط باید تغییر پیدا کند.

مسئولین نظام باید بدانند در حوزه آب باید شفافیت وجود داشته باشد که این امروز وجود ندارد، باید منابع و مصارف آب کاملا مشخص شود که در این دو سال سعی شد شفافیت در حوزه آب به عنوان یک مطالبه مجلس از دولت و متولیان آب کشور صورت گیرد و تا حدودی هم موفق بوده‌ایم، اما جای کار دارد.

باید اطلاعات درست در زمینه آب داشته باشیم تا بتوان نتیجه گیری درست کرد و وحدت مسئولین در خصوص آب بسیار حائز اهمیت است در حوزه آب هر چهار نماینده استان چهارمحال و بختیاری وحدت بسیار خوبی دارند که این رمز اساسی عملکرد درست است و هر کسی این وحدت را مخدوش کند به مردم استان خیانت کرده است.

اظهار نظر‌ها از سوی برخی از مسئولین استان همجوار غیر کارشناسی و غیرمنصفانه است، اما بنا نیست ما وارد یک نزاع رسانه‌ای شویم، مسئولی که نمی‌داند بن و بروجن کجاست و فاصله آن‌ها با رودخانه چقدر بوده نباید اظهار نظر کند.

اظهارنظر بدون آگاهی و اطلاعات کامل تنها برای بازی با افکار عمومی بوده که این خیانت به مردم و کشور است، رهاسازی آب سد زاینده رود بدون منطق بوده است و هیچکس هم پاسخگو نیست.

مدیریت سد‌ها ملی است و یک استان نمی‌تواند بگوید کی باید آب باز و کی بسته شود، کسانی که معتقدند باید رهاسازی آب سد زاینده رود انجام می‌شد، فردای تابستان داد و فریاد نکنند آب شرب نداریم، با کدام منطق ذخیره سد را که از خط قرمز کمتر شده بود رهاسازی کردید.

اگر آب شرب استان همجوار در تابستان کم شد، کسانی که رها سازی آب را کارشناسی می‌دانند اجازه داد و فریاد ندارند و نباید یک دستورالعمل جدید را با قدرت و لابی و زور برای وزارت نیرو تعیین کرد و به دنبال یک انتقال آب جدید بود که هرگز استان چهارمحال و بختیاری اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

عکاس: فیروز صفوی

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.