کاخ سفید: احیای توافق هسته‌ای در دسترس است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد حصول توافق با ایران در مذاکرات وین در دسترس است اما هنوز حاصل نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که گفت‌وگو‌های وین برای احیای توافق هسته‌ای در مراحل پایانی خود قرار دارد.

جن ساکی در سخنانی مطبوعاتی تصریح کرد: «گفت‌وگو‌ها با ایران به مرحله بازگشت متقابل به اجرای کامل تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای رسیده است.»

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری آمریکا افزود: «توافق هسته‌ای که نگرانی‌های اساسی همه را برطرف کند در دسترس است، اما هنوز به آن نرسیده‌ایم.»

او با اشاره به این‌که گفت‌وگو‌های وین در مورد پرونده هسته‌ای ادامه دارد مدعی شد: «با این وجود جو بایدن از تیم خود خواسته سناریو‌های مختلف را آماده داشته باشند.»

جن ساکی در پایان گفت: «از نظر ما اگر طی هفته‌های آینده توافق حاصل نشود، احیای توافق هسته‌ای دیگر ممکن نخواهد بود.»

خبرگزاری پولیتیکو به نقل از منابع مطلع در کاخ سفید نوشت که مقامات دولت بایدن در نامه‌ای صریح به اعضای کنگره مدعی شدند که ایران قادر است تا در عرض ۲ ماه به سلاح هسته‌ای مجهز شود.

به گزارش پولیتیکو این مقامات همچنین گفته‌اند پنجره دیپلماسی به سرعت در حال بسته شدن است.

پیش از این شماری از سناتور‌های جمهوری‌خواه در نامه‌ای خطاب به بایدن احیای برجام را اقدامی مغایر با منافع ملی آمریکا خواندند و از دولت دموکرات آمریکا خواستند تا به کارزار فشار حداکثری ترامپ بازگردد و فشار‌ها علیه کشورمان را افزایش دهد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان امروز در پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر ژاپن تأکید کرد: «چسبندگی دولت آمریکا به سیاست‌های شکست‌خورده دولت سابق این کشور مانع اصلی در پیشرفت قابل قبول مذاکرات است. ایران فارغ از توافق هسته‌ای آمادگی دارد سطح روابط و همکاری‌های خود را با سایر کشور‌ها از جمله ژاپن در راستای منافع متقابل افزایش دهد.»

در ژوئیه ۲۰۱۵ برجام بین ایران و گروه ۵+۱ به تصویب رسید که آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ رسماً از آن خارج شد. در ۸ آذر ماه اولین دور مذاکرات احیای توافق اتمی برجام در دوره ریاست جمهوری دولت سیزدهم، با مذاکره‌کنندگان جدید در هتل کوبورگ وین آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
فقط موقعی پایان میگیره که هیشکدوم نتونن زیرش بزنن ولو خودشونو به آب و آتیش بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اینهم نظری است ... انگاه که کاخ سیاه و سناتورهای مزدور کنگره .. نگذاشتن که ایران به حق خود برسد و قلدری ادامه دار شد ..ایران کماکان به خواسته خود اسرار نموده
و اعلام نماید ..اگر خواسته ما عمل نمیشود که باید بشود .. بعضی ها به کدام حق با این کشور در حال افول همراه میشوند و حق مردم ایران و سایر کشورها را ضایع میکنند

پس ان کشورهایی که ام.ال مردم ایران را در بننهای خود و هر کا بلوکه کرده اند نسبت به پرداخت ان اقدام نمایند ..
در اینجا ایران باید بهترین تصمیم دنیا پسند را بگیرد و مقاومت را هم به کمک خود فرا بخواند .. و در زمینه فعالیتهایی که میتواند با چین و روسیه اتخاذ نماید"" بسرعت
و با نیروی جوانان انقلابی به سازندگی انرژی هسته ای با سعت حرکتدکند..
آخرین اخبار