فرماندار سرباز :

حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی شرط توسعه پایدار است

فرماندار سرباز گفت: بانوان در سلامت روحی و روانی جامعه نقش بسزایی دارند و ارتقای حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و برنامه‌ریزی جهت گسترش مشارکت آنان بویژه در فعالیت‌های اقتصادی شرط لازم برای توسعه پایدار است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - فرامرز دانش   در نشست هم‌اندیشی بانوان شهرستان سرباز با محوریت شعار" انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده گفت: اولین چیزی که ما باید در جامعه کنونی قبول کنیم چه در سطح استانی و چه در سطح ملی خود باوری هست از اینرو بانوان اگر توانستید خودتان را باور کنید بعنوان نیمی از جمعیت فعال جامعه می‌توانید جریان‌ساز و تصمیم‌ساز باشید.

او گفت:  در نواحی روستایی که زنان از دیرباز به طور سنتی در کارهای اقتصادی خانواده مشارکت داشته‌اند.

او می گوید: مهارت‌هایی که بانوان روستایی ما دارند از جمله صنایع دستی و سوزن‌دوزی این مهارت‌ها می‌توانند بعنوان یک برند باعث توانمندسازی زنان روستایی ما شوند.

فرماندار سرباز گفت:اگر بانوان را بعنوان سرمایه اجتماعی ببینیم آن وقت می‌توانیم توسعه پیدا کنیم.

به گفته او باتوجه به شیوع پیک ششم کرونا با سویه جدید اُمیکرون از تمام بانوان درخواست می‌شود ضمن تزریق دُز سوم واکسن کرونا، اعضای خانواده و جامعه بانوان را نسبت به واکسینه کردن تشویق کنند.

او می گوید: بانوان طبق توصیه‌های مرکز بهداشت و تاکیدات بهداشت خانواده برای سلامتی و بهبود کودکان و مادران باردار نسبت به ایجاد باغچه‌های خانگی (باغچه‌های سلامت) با راهنمایی‌های مسوولان بهداشت خانواده اقدام کنند.

دانش گفت: بانوان فعال و دغدغه‌مند استعدادهای مختلف طیف بانوان را شناسایی کنند تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها در کارگروه مشاوران بانوان برای پیشبرد اهداف توانمندسازی در امورات مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار