آغاز واکسیناسیون کرونای کودکان در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تزریق واکسن کرونای کودکان در سنین ۵ تا ۹ سال از امروز در کرمان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سعید صحبتی گفت: با توجه به سرعت بالای اُمیکرون در کرمان، اکنون میزان مبتلایان به بالاترین حد خود رسیده است.

او می‌گوید: از امروز واکسیناسیون کودکان در سنین ۵ تا ۹ سال آغاز شد و با ابلاغ جدید وزارت بهداشت، والدین برای تزریق واکسن کودکان خود در ۲ نوع سینوفارم و پاستور می‌توانند به مراکز تعیین شده قبلی در شهر کرمان مراجعه کنند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا قبل از امروز کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز می‌توانستند واکسن را دریافت کنند.

او می‌گوید: بیشترین میزان مبتلایان به کرونا را سنین پایین و کودکان و کسانی که واکسیناسیون را کامل انجام نداده اند، تشکیل می‌دهند.

به گفته صحبتی میزان ابتلا در افرادی که هر سه دُز واکسن را انجام داده اند، ۵۰درصد، میزان بستری ۹۰ درصد و میزان مرگ و میر تا ۹۵ درصد کاهش یافته است.

او می‌گوید: مردم در شهر کرمان برای دریافت واکسن کرونا می‌توانند همه روزه حتی روز‌های تعطیل از ساعت ۷ و ۳٠ دقیقه تا ۱۹ و ۳٠ دقیقه به مراکز واکسیناسیون شامل: مرکز شهید لنگری زاده واقع در چهارراه نیکزاد، بلوار حضرت ابالفضل( ع)، بعد از چهارراه شهدای ناجا، سمت چپ، حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری؛ مرکز شهید ضیاء علی واقع در خیابان مدیریت، چهارراه مدیریت، بلوار شهید دادبین( به سمت کمربندی)، خیابان جنت، سالن ورزشی ۹ دی؛ مرکز فرودگاه واقع در بلوار حجاج، ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه کرمان و مرکز ۹ دی واقع در ابتدای اتوبان هفت باغ علوی، پردیس دانشگاه علوم پزشکی، سالن ورزشی  ۹ دی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار