جولان کلاهبرداران اینترنتی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران اینترنتی، ساخت نرم‌افزار‌های مخرب و سوءاستفاده‌های مالی و حیثیتی از کاربرانی است که اطلاعات چندانی در این خصوص ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در فروشگاه ‌های مجازی، نرم‌افزار‌های متنوع در دسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند که یکی از شگرد‌های کلاهبرداران، ساخت نرم‌افزار‌های مخرب و سوءاستفاده‌های مالی و حیثیتی از کاربرانی است که اطلاعات چندانی در این خصوص ندارند.

او گفت: نخستین گام در راستای پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، دانلود و بارگذاری برنامه ها از سایت‌های مرجع و فروشگاه‌های مجازی معتبر و عدم دریافت از طریق موتور‌های جستجوگر است.

این مقام انتظامی می گوید: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می‌گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تایید کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: در دانلود نرم‌افزار‌های کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

اوگفت: کلاهبرداران با تبلیغ نرم‌افزار‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید می‌کنند و مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

رئیس پلیس فتای اصفهان معتقد است: با توجه به اینکه این نرم‌افزار‌ها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبان و پیامک‌ها دسترسی می‌گیرند، پیامک‌های جعلی حاوی لینک دانلود برنامه را برای سایر کاربران نیز ارسال و ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می‌دهند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.