امیکرون همچنان در حال اوج گیری است/کرونا ۲۶۸ نفر را در بیمارستان های فارس بستری کرد

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان فارس را هشداری جدی برای اوج گیری کروناویروس برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر محمود نجابت در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، گفت: بیشتر مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته استان، دارای نشانه های اُمیکرون هستند و سویه جدید کروناویروس، کودکان را نیز درگیر می کند.

دیروز ۲۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در فارس بستری شدند.

والدین نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران توجه بیشتری داشته باشند و در شرایط کنونی، حامی سلامت خود و فرزندانشان و همراه مدافعان سلامت باشند.

مردم، برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان، از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ که زمینه را برای انتقال سریع تر بیماری در جامعه و شیوع گسترده آن فراهم می کند، خودداری کنند.

دکتر نجابت گفت: مردم در صورت داشتن علائم بیماری، از خود درمانی بپرهیزند و به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان مراجعه کنند.

او همچنین بر اهمیت تکمیل واکسیناسیون و دریافت دُز سوم واکسن از سوی مردم استان تاکید کرد و گفت: درصد بالایی از جانباختگان کرونا افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: مراکز واکسیناسیون علیه کروناویروس در تمام نقاط استان آماده تزریق واکسن به مراجعان هستند و در شهر شیراز نیز در حال حاضر ۴۳ مرکز واکسیناسیون کرونا فعال است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار