تظاهرات دانش آموزان آمریکایی علیه نژادپرستی پلیس

دانش آموزان در شهر مینیاپولیس در اعتراض به خشونت نیروهای پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان تظاهرات کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - درپی قتل یک جوان ۲۲ ساله سیاهپوست با تیراندازی افسر پلیس، دانش آموزان در شهر مینیاپولیس آمریکا علیه خشونت و رفتار تبعیض آمیز نیرو‌های امنیتی با سیاهپوستان تظاهرات کردند.

دانش آموزان شرکت کننده در این تظاهرات که روز سه شنبه برگزار شد با در دست داشتن شعارنوشته هایی، خشونت پلیس را محکوم کردند. آن‌ها با تعطیل کردن کلاس‌های درس‌شان در شماری از مدرسه‌ها در دو شهر مینیاپولیس و سنت پل علیه اقدام پلیس به تیراندازی مرگبار به «امیر لاک» اعتراض کردند.

«گروه کنشگران نوجوان مینه سوتا» این تظاهرات را برنامه ریزی کرد و از همه دانش آموزان در این ایالت خواست (در واکنش به رفتار خشونت بار نیرو‌های امنیتی و پلیس) به پویش اعتراضی آن‌ها بپیوندند.

شرکت کنندگان در تظاهرات روز سه شنبه، خواهان اجرای عدالت و محاکمه عامل یا عاملان قتل «امیر لاک» ۲۲ ساله شدند. آن‌ها همچنین ممنوع شدن همیشگی صدور مجوز ورود بدون اطلاع قبلی (پلیس و نیرو‌های امنیتی) به املاک و خانه‌های شهروندان را خواستار شدند.

جِرومی تِرِدوِل، مدیر اجرایی گروه کنشگران جوان مینه سوتا در حاشیه این تظاهرات گفت بار‌ها و بار‌ها جوانان سیاهپوست در سراسر کشور قربانی می‌شوند. پیام امروز گروه ما این است که ما به محافظت از جان جوانان سیاهپوست نیاز داریم. ما انسانیم؛ حق زندگی کردن داریم و (برای خودمان) امید و رویا داریم. خواسته ما شامل ممنوع شدن تمام مجوز‌های ورود بدون هشدار قبلی (به خانه ها) , شفافیت کامل و تحول کامل اداره پلیس مینیاپولیس، بازنگری کامل در اقدامات پلیس مینیاپولیس و نیرو‌های عملیات ویژه، استعفای «هافمن» رئیس پلیس و «فری» شهردار و قاضی «پیتر کاهیل» است. همان قاضی که مسئولیت دادگاه چاوین را برعهده داشت. ما می‌خواهیم که دیگر اجازه ورود بدون مجوز داده نشود، می‌خواهیم مارک هانمن، افسر پلیسی که امیر لاک را در مدت ۹ ثانیه کشت، برکنار شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: آمریکا ، نژادپرستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار