سفیر روسیه در لبنان:

تحریم آمریکا علیه حزب الله، اوضاع لبنان را بی‌ثبات می‌کند

سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت که حزب الله بخش جدانشدنی لبنان است و تحریم‌های آمریکا علیه آن ممکن است اوضاع سیاسی داخلی این کشور را تضعیف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - الکساندر روداکف گفت: «تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان و شرکت‌های لبنانی به بهانه روابط آن‌ها با حزب الله می‌تواند اوضاع سیاسی داخلی لبنان را بی ثبات کند.»

سفیر روسیه در لبنان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما در مورد حزبی صحبت می‌کنیم که جزء لاینفک نظام سیاسی لبنان است، منافع بخش بزرگی از مردم این کشور را نمایندگی می‌کند و از حمایت مردمی برخوردار است؛ بنابراین اعمال تحریم‌ها ممکن است وضعیت سیاسی داخلی لبنان را بیشتر تضعیف کند.».»

این در حالی است که ماه گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه سه شهروند لبنانی و ۱۰ نهاد که به گفته آنان بخشی از یک شبکه بین‌المللی وابسته به جنبش حزب‌الله هستند و تحریم‌های پیشین این جنبش را دور زده‌اند، اعمال کرد.

«عدنان ایاد» تاجر لبنانی، «عادل دیاب» و «علی عادل دیاب» شرکای ایاد از کسانی هستند که در لیست تازه تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند. شایان ذکر است عدنان ایاد در تاریخ ۱۸ ژانویه وارد لیست تحریم‌های آمریکا شده بود.

خزانه داری آمریکا در خصوص فعالیت‌های عدنان ایاد ادعا کرد او تاجری لبنانی است که شرکت «الامیر» در لبنان را اداره می‌کند. پسر او جهاد عدنان ایاد از اعضای حزب‌الله است و با استفاده از شرکت ساخت و ساز پدرش به این جنبش کمک مالی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار